Gå til innhold

Hvorfor kan ikke dritten kjøpe sin egen bilstol til barnet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får bidrag fra mannen, vi har tre barn. Når han har yngste på ett år forventer han å låne min bilstol fra min bil. Greit at han vi ta den ut og sette den inn igjen etter bruk, men jeg mener han bør kjøpe sin egen bilstol til jenta!

Anonymous poster hash: 9a461...282

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får bidrag fra mannen, vi har tre barn. Når han har yngste på ett år forventer han å låne min bilstol fra min bil. Greit at han vi ta den ut og sette den inn igjen etter bruk, men jeg mener han bør kjøpe sin egen bilstol til jenta!

Siden det etter NAV sitt rundskriv er han som skal sørge for bringing og henting, så er det bare rett og rimelig at han har forsvarlig transport til dette. På samme måte som han må ha klær og sko hos seg for at barnet skal bruke det der, og ikke bare låne hos deg.

Anonymous poster hash: 2bdf7...4bb

Skrevet

Rart det er krig i verden?

Anonymous poster hash: 52cd0...034

Skrevet

Eh...virkelig? Hvis du har et sete til barnet, hvorfor skal da far måtte kjøpe et ekstra. Ditt sete ville jo ikke vært i bruk mens far har samvær uansett. Skal det bare stå der for at du skal være vanskelig? Synes jeg virker som totalt unødvendig sløseri.

Anonymous poster hash: 61ca8...571
Skrevet

Bidraget skal dekke klær og utstyr barnet trenger, og far skal ikke behøve å kjøpe noe sånt.

Det eneste bidraget ikke dekker (som en kan søke om ekstra bidrag for) er konfirmasjon, briller og tannregulering.

Anonymous poster hash: 2b2d4...c74

Skrevet

Det hadde jo vært lettere om han hadde kjøpt egne seter, men jeg hadde aldri laget en sak ut av det. Det er jo bare en liten bagatell...

Hadde ikke overrasket om det kom et nytt innlegg fra deg om et par uker der du klager over at "dritten" har kjøpt en bilstol som DU ikke er fornøyd med...

Sorry, kunne ikke dy meg :P

Jeg har også en eks som til tider har vært mye over gjennomsnittet idiot, så jeg har i perioder svelget kameler hver eneste uke og er like smilende og blid hver gang han er urimelig, og bøyer meg for det meste. Inni meg banner jeg verre enn en nordlending. Jeg vet at noen kanskje tenker at jeg lar meg utnytte og at han "slipper unna" med mye - og det er helt riktig. Men, jeg er fullt klar over dette selv. Ergo er jeg egentlig taktisk og ikke kuet av eksen på noen som helst måte.

Jeg stiller meg alltid selv spørsmålet om det er best for barnet om jeg legger meg borti saken/krangler på en ting eller om det er best for barnet og la være.

Stort sett alltid kommer jeg frem til at en konflikt er mer skadelig for barnet...

Anonymous poster hash: 1825c...770
Skrevet

Det hadde jo vært lettere om han hadde kjøpt egne seter, men jeg hadde aldri laget en sak ut av det. Det er jo bare en liten bagatell...

Hadde ikke overrasket om det kom et nytt innlegg fra deg om et par uker der du klager over at "dritten" har kjøpt en bilstol som DU ikke er fornøyd med...

Sorry, kunne ikke dy meg :P

Jeg har også en eks som til tider har vært mye over gjennomsnittet idiot, så jeg har i perioder svelget kameler hver eneste uke og er like smilende og blid hver gang han er urimelig, og bøyer meg for det meste. Inni meg banner jeg verre enn en nordlending. Jeg vet at noen kanskje tenker at jeg lar meg utnytte og at han "slipper unna" med mye - og det er helt riktig. Men, jeg er fullt klar over dette selv. Ergo er jeg egentlig taktisk og ikke kuet av eksen på noen som helst måte.

Jeg stiller meg alltid selv spørsmålet om det er best for barnet om jeg legger meg borti saken/krangler på en ting eller om det er best for barnet og la være.

Stort sett alltid kommer jeg frem til at en konflikt er mer skadelig for barnet...

Anonymous poster hash: 1825c...770

Skulle ikke være anonym :)

Skrevet

Jeg skjønner at du synes det er kronglete å dra bilstolen ut og inn av setet. Det hadde jeg tatt opp med bf hvis jeg var deg. Men jeg synes det er uuuuuutrolig umodent av deg å kalle dine barns far for en dritt.

Anonymous poster hash: 79be3...211

Skrevet

Haha ja her er det samme greia. Da jenta vår var 2 kom han og hentet henne hos meg og skulle sette henne rett i bilen uten noe som helst. Han nekta bruke penger på bilstoler, så JEG måtte kjøpe stoler som han låner når han har dem. Dette var 5 år siden, og tror du ikke kjipingen enda henter mine stoler til barna. Dette gjør han bare fordi han vet han må bruke stoler til dem, og jeg lar han gjøre det fordi jeg vet hvor lite han egentlig bryr seg om å kjøpe nye om jeg nekter han mine.

Nå i det siste har han vært så tverr og vanskelig at jeg kommer til å si han kan pelle seg å kjøpe egne stoler, og jeg vil SE at han har dem før han får ta ungene med seg. Jeg har prata med politiet om det, og de sier at du har lov og rett til å si nei til at han kan ta med barna når han ikke sikrer dem forsvarlig. Sender du dem med han ute stoler, er du LIKE ansvarlig som han om noe skjer. Just so you know :)

Anonymous poster hash: 18190...c79
Skrevet

Hi her.

Jeg er faktisk dritten som ikke kjøper bilstol til barnet vårt, men som mener jeg skal kunne bruke det ex'en har i bilen. Det er betalt av meg, og jeg syns det er drøyt at jeg skal måtte punge ut 4000 til for et som blir brukt to ganger i mnd.

Godt å se at jeg har litt støtte ihvertfall.

Skrevet

Hi her.

Jeg er faktisk dritten som ikke kjøper bilstol til barnet vårt, men som mener jeg skal kunne bruke det ex'en har i bilen. Det er betalt av meg, og jeg syns det er drøyt at jeg skal måtte punge ut 4000 til for et som blir brukt to ganger i mnd.

Hørt om å kjøpe brukt? Fikk tak i mitt som var under året for 500kr. 

Anonymous poster hash: 8acc6...97c

Skrevet

Forferdelig å omtale faren til barna dine slik, selv om du bare gjør det på anonymforum. Synes du er vrang og vanskelig, hvorfor skulle han ikke kunne låne setet?

Anonymous poster hash: b5202...82b
Skrevet

Hi her.

Hørt om å kjøpe brukt? Fikk tak i mitt som var under året for 500kr. 

Anonymous poster hash: 8acc6...97c

Det anbefales ikke å kjøpe brukt fordi det kunne ha vært mistet i gulvet/utsatt for støt og kollisjon, som tidligere eier tier om. Da er stolen ikke sikker i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 2bdf7...4bb

Skrevet

Hi her.

Om exen fortsetter å være vrang så kan du kanskje ta det opp med FVK.

Hjelper ofte ikke å ta slike diskusjoner alene med vrange exer

Anonymous poster hash: da34d...54c

Skrevet

Haha, sorry, men for meg virker dette latterlig. Skjønner du mener han burde fikse eget, men hva er problemet å bytte på utstyret? Er du slik som mener han må kjøpe egen vogn, egne klær og ha hos seg osv?
Sykt! Håper for barnas del at dere klarer å være voksen ovenfor hverandre, og ikke lage krig av slike bagateller! 

Anonymous poster hash: 4bd21...423
Skrevet

Jeg er GANSKE så sikker på at det er ex'en din som har rett her: bidraget dekker ikke bilsetet. La oss sette det på spissen: hva om mor ikke hadde hatt bil, ville hun likevel ha plikt til å kjøpe et du kan bruke, siden hun mottar bidrag? Jeg tror nei. Samværsforelderen må dekke kostnadene ved bringing. Kjøp ditt eget sete, din gjerrigknark!

Anonymous poster hash: 0c719...350

Skrevet

Hi her.

Ååå men da stiller det seg annerledes!

Her inne er jo mor alltid den teite og far den snille :)

Anonymous poster hash: a2f2d...198

Skrevet

Hi her.

Har svar over her tidligere at du selvfølgelig burde få bruke setet, men nå lurer jeg på hvorfor hun har setet du har kjøpt? 

Kan ikke du bare hente setet ditt og be henne kjøpe ett selv?

Skrevet

Han kan vel ta setet ut og sette det tilbake selv? Syns egentlig ikke det er for mye å be om, når du likevel har brukt mye penger på et sete er det best at det blir brukt? Også er du samtidig trygg på at han har ordentlig sete.

Skrevet

Bidraget per mnd er neppe så stort at det kan dekke et helt bilsete! TVILER jeg på, vær et større menneske og kjøp et sete. Da viser du at du tar ansvar. Dessuten, må være veldig tungvindt å ta ut et 9-18 kilos sete inn og ut av bil? Rett og rimelig at mor har bilsete om hun har barna mest. 

Anonymous poster hash: 99dd2...3c4
Skrevet

Bidraget per mnd er neppe så stort at det kan dekke et helt bilsete! TVILER jeg på, vær et større menneske og kjøp et sete. Da viser du at du tar ansvar. Dessuten, må være veldig tungvindt å ta ut et 9-18 kilos sete inn og ut av bil? Rett og rimelig at mor har bilsete om hun har barna mest. 

Evt be mor spleise på et sete til, så slipper man krangler. 

Skrevet

Ikke om det er HI som har kjøpt dette setet. Hvorfor skulle HI kjøpe to seter når den andre personen ikke en gang vil la HI bruke setet han/hun allerede har kjøpt?

Dette høres jo bare helt rart ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...