Gå til innhold

Greit å bare invitere 2 av 5 søsken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bryllup til sommeren og mannen har 5 kusiner/fettere fra samme tante og onkel (de er fem søsken fra en familie om det forklarer bedre :-P) . De er alle myndige og i ganske like livssituasjoner. Er det da "greit" å bare invitere to av dem? Eller er det best å ikke invitere noen? Vi har begrenset med plass og prøver å begrense antall gjester.

Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 65f4b...879

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg droppet dem, føles helt galt å be to av fem søskenbarn fra samme familie.

Anonymous poster hash: 923af...8b8
Skrevet

Det er ikke greit. Hvis min søster ble invitert i bryllup og ikke jeg, ville jeg blitt utrolig såret.

Enten alle eller ingen.

Anonymous poster hash: d4b46...bba

Skrevet

Hvis det er fordi dere har mye mer kontakt med to av dem, så synes jeg det er greit. Søsteren min er f.eks. bestevenninne med det ene søskenbarnet vårt, og jeg så det som helt naturlig da søsteren min ble bedt i bryllupet hennes og ikke jeg. Hun ble jo invitert først og fremst fordi de er veldig mye sammen, ikke pga slektskapet.

Anonymous poster hash: e80e0...97f
Skrevet

Normalt sett ville jeg sagt nei.

Du skriver ikke noe om bakgrunn for valget. Dersom dette er søsken som ikke er sammensveiset og dere har hatt masse kontakt med to i en lang årrekke og aldri truffet de andre, kan det kanskje forsvares.

Anonymous poster hash: 9ddfd...5e4

Skrevet

Hvis to av dem også er deres venner som dere omgås en del, mens de tre andre er folk dere sjelden ser synes jeg det er greit. Ellers ikke.

Anonymous poster hash: b2660...2f2
Skrevet

Jeg har blitt invitert som 1 av 3 søsken i min kusines bryllup. Tenkte ikke over ta det var rart, og det gjorde nok ikke mine søsken heller. Jeg og kusinen min var som erteris i oppveksten.

Skrevet

Min bror var nettopp i vår fetters bryllup. Jeg var ikke invitert og det er helt greit. Min bror har kontakt med denne fetteren og det har ikke jeg.

Skrevet

Det kommer helt an på bakgrunnen. Jeg hadde samme dilemma i vårt bryllup. Er vokst opp vegg i vegg med to av mine kusiner, mens en annen kusine og fetter på andre siden av familien har jeg kun truffet i dåp, konfirmasjon, bryllup og begravelse. De er også 10 år yngre så de få gangene vi har møttes har vi ikke akkurat pratet noe særlig da aldersforskjellen er så stor. Jeg ende opp med å invitere fordi det ikke utgjorde noen stor forskjell på det endelige antallet. Men jeg tror ikke noen hadde reagert om jeg ikke hadde invitert denne delen av slekta.

Skrevet

Min kusine var forloveren min. Men jeg inviterte ikke noen av hennes 3 søsken.

Dette fordi jeg og kusina mi har veldig god kontakt. Jeg har ingen kontakt med noen av de 3 andre. Skal sies at slekta mi er ganske fucked up, så de har ikke mye kontakt med hverandre heller.

Men om jeg hadde hatt tålelig god kontakt med alle søskenbarna, hadde jeg invitert enten alle eller ingen.

Anonymous poster hash: 17894...e00
Skrevet

Helt greit å invitere f.eks et søskenbarn i hver familie. Da er det naturlig med den eldste.

Anonymous poster hash: 1719b...a59
Skrevet

Helt greit å invitere f.eks et søskenbarn i hver familie. Da er det naturlig med den eldste.

Anonymous poster hash: 1719b...a59

???

Anonymous poster hash: ee6f0...ab9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...