Gå til innhold

Sobril..avhengig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster var igjennom noe veldig tungt for en mnd siden. Det var så forferdelig at hun ikke helt taklet hverdagen på vanlig måte. Etter en uke uten matlyst og minimalt med søvn (10 min ila ett døgn) ba jeg henne oppsøke lege for hjelp.

Der fikk hun sobril og beskjeden om at hun kunne ta det 2-3 ganger hver dag.

Jeg sa rett ut at jeg var litt skeptisk og foreslo at hun kanskje kunne klare seg med en før hun skulle sove. Hun gjorde dette de første dagene, men så begynte hun å ta en midt på dagen også, nå har hun tatt 2-3 hver dag i nesten tre uker.

I går skulle hun tilbake på jobb igjen, og tok derfor ingenting. Hun ringte meg i bilen på vei hjem, da var hun helt skjelven i kroppen og sa at hun trodde kanskje hun var blitt avhengig. Jeg foreslo at det kanskje var lirt å holde seg unna den sobrilen nå, men det trodde hun ikke hun klarte :(

Hvordan kan jeg ta tak i dette? Jeg vil jo ikke at hun skal ha det verre enn hun allerede har det og jeg forstår godt behovet hun har for å "koble litt ut", men jeg er så redd hun skal blir helt avhengig av disse medikamentene.

Er det noe man kan bli avhengig av i det hele tatt? Eller var skjelvingene hun hadde i går "bare" reaksjon på hvordan hun har det følelsesmessig?

Anonymous poster hash: 3218d...08b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sobril er ekstremt avhenighetsskapende. Be henne kontakte legen sin.

Anonymous poster hash: 7b4d2...451
Skrevet

Jeg har gått på sobril til og fra i over ett år. Jeg har ingen avhengighet til det. Jeg kan spise 100 stk på en mnd, for så ikke ta noen på to mnd. Merker ingen avhengighet, men dette er jo forskjellig fra person til person.

Anonymous poster hash: 06a37...819

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...