Gå til innhold

Diare og smertestillende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min hadde en diarebleie på onsdag, som var mistenkelig lik sånn som han får når barnehagen glemmer at han ikke tåler melk. Hadde et par stk på onsdagen, men var i tipp topp form. Ble operert på torsdag, og bleiene fortsatte. Fikk antibiotika på fredag fordi han fikk en komplikasjon etter operasjonen. Nå er det altså 1 uke siden og han har bare økt i antall bleier. I går hadde jeg bytta 10 stk før kl var 12. Nå er mannen hjemme og han har allerede bytta 5 ganger siden jeg dro på jobb kl 7.30.

Dette var ikke noe vi tok opp på sykehuset fordi jeg som sagt tenkte at det var noe han hadde fått i bhg. All erfaring tilsa at det var det samme... Men det gir seg altså ikke. Jeg har googla og lest at så lenge de er i fin form er alt ok. Og det er han jo. MEN, han får voltaren og paracet stikkpiller. Hvor kjappe er de egentlig på å bli tatt opp i tarmen? Om han har diare 10 minutter etter han har fått en pille, hvor sikre er de da?

Og hva kan spises for å binde magen? Evt drikkes? Han skal bare ha bløt, kald mat. Har forsøkt blåbær, blåbærsaft og banan...(Han vil ikke ha så mye)

Anonymous poster hash: cdc87...475
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke for barn, men har lest at det kan ta opp til en time før stikkpillen er tatt opp hos voksne, men at en ikke skal ta ny hvis det er godt 30 min eller mer. Siden dette gjaldt voksne ville jeg sjekket med en lege. Skal være forsiktig med medikamenter og barn.

Anonymous poster hash: 09ab5...46b
Skrevet

Vet ikke for barn, men har lest at det kan ta opp til en time før stikkpillen er tatt opp hos voksne, men at en ikke skal ta ny hvis det er godt 30 min eller mer. Siden dette gjaldt voksne ville jeg sjekket med en lege. Skal være forsiktig med medikamenter og barn.

Anonymous poster hash: 09ab5...46b

Ok, takk. Da får jeg huke tak i en lege :)

Skrevet

Vet ikke helt med smertestillende, men havresaft er supert for magen og inneholder ikke melk :) kok opp vann med litt havregryn og avkjøl, kan tilsettes saft eller sukker for smakens skyld!

Anonymous poster hash: b72b6...fb9

Skrevet

Vet ikke helt med smertestillende, men havresaft er supert for magen og inneholder ikke melk :) kok opp vann med litt havregryn og avkjøl, kan tilsettes saft eller sukker for smakens skyld!

Anonymous poster hash: b72b6...fb9

Tusen takk!

Skrevet

Blåbær er lakserende, tror jeg. Mine unger får i hvertfall løs mage av det.

Skrevet

Blåbær er lakserende, tror jeg. Mine unger får i hvertfall løs mage av det.

Ja det er kanskje det.... Han vil ikke ha det uansett, så det er nå greit nok :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...