Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #1 Skrevet 25. februar 2015 Hei! Jeg er gravid i uke 5. I det siste har jeg ikke lengre "følt meg gravid". Har ikke ømme pupper lengre, og den stikkingen jeg hadde i magen i starten er borte. Er derfor bekymret for om spiren er død, men ikke har kommet ut. Sjekker de etter liv på første kontroll? Eller kan jeg i teorien gå helt til UL i uke 18, med et dødt foster? Er veldig veldig bekymret, sannsynligvis uten grunn, men hadde en SA for en stund tilbake, og er derfor ekstra oppmerksom på det. Anonymous poster hash: b1d18...a49
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #2 Skrevet 25. februar 2015 Ingen? Anonymous poster hash: b1d18...a49
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #3 Skrevet 25. februar 2015 Ikke følt deg gravid i det siste? Du har nå ikke vært gravid så veldig lenge. De første ukene er det vanlig å ikke ha så mange symptomer, det er også vanlig at de varierer fra dag til dag. Om noe er galt så tidlig så ender det normalt sett i en spontanabort. På første legekontroll sjekker de normalt sett ikke om det er liv. Om du er bekymret for om alt er som det skal så kan du bestille deg tidlig ul. Men det har liten hensikt å ta det før uke 6. Anonymous poster hash: 8f3bb...4b4
♥MammanTilEnPrinsesse♥ Skrevet 25. februar 2015 #4 Skrevet 25. februar 2015 (endret) Første kontroll får du bare litt info de tar hcg mål, du må ta med urin prøve og de tar blod prøve. Fortell legen om dine bekymringer så får hun/han kanskje videresendt deg til tidlig ul Endret 25. februar 2015 av Bellak★
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #5 Skrevet 25. februar 2015 Når er første kontroll? De sjekker sjelden hjertelyd før uke 14-15 nettopp fordi mor kan bli bekymret for at fosteret ikke lever. På legekontroll tar de blodprøver og setter en Ca termin ut fra siste mens. Du vil få innkalling til UL rundt uke 18-19 +- Hvis du ikke blør og ikke har vondt så er nok alt slik det skal være. Oppblåsthet, ømme pupper mm går over, det er også naturlig. Anonymous poster hash: 7913b...b93
X10ne Skrevet 25. februar 2015 #6 Skrevet 25. februar 2015 Det sjekkes vanligvis ikke for liv utover en vanlig graviditetstest, så ja i teorien kan du vel det. Det er derfor jeg har tatt tidlig UL (privat) med alle mine tre. Det er verdt hver krone å slippe bekymringene! Vil også nevne at jeg ikke har hatt noen av symptomene alle snakker om i noen av mine svangerskap, så det trenger ikke bety noe :-)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #7 Skrevet 25. februar 2015 Ikke følt deg gravid i det siste? Du har nå ikke vært gravid så veldig lenge. De første ukene er det vanlig å ikke ha så mange symptomer, det er også vanlig at de varierer fra dag til dag. Om noe er galt så tidlig så ender det normalt sett i en spontanabort. På første legekontroll sjekker de normalt sett ikke om det er liv. Om du er bekymret for om alt er som det skal så kan du bestille deg tidlig ul. Men det har liten hensikt å ta det før uke 6. Anonymous poster hash: 8f3bb...4b4 Takk for svar! Graviditeten har virket lengre enn den høres ut som da jeg merket at jeg var gravid allerede en uke før IKM :-) Har hatt veldig ømme bryster og stikkninger i magen siden da, derfor jeg reagerte når det forsvant! :-) Anonymous poster hash: b1d18...a49
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #8 Skrevet 25. februar 2015 Gå til fastlegen og få målt HCG med to dagers mellomrom. Det er et godt tegn på graviditetens utvikling så tidlig Masse lykke til! Hold oss oppdatert! Anonymous poster hash: 9ae04...e80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå