Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #1 Skrevet 24. februar 2015 Planlegger bestille flere større og dyrere ting derfra. Ca 500 kr PR ting. Men hvordan blir frakt og slikt med nye regler? Alt blir sendt med posten og ikke DHL om det er av betydning Anonymous poster hash: 78986...4ed
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #2 Skrevet 24. februar 2015 Frakt står jo oppgitt hos hver selger/i annonsen. Moms/toll på alt som overstiger kr 300 inkl frakt. Men på ebay har jeg god erfaring med at selger kan merke pakken med lavere verdi eller som gave, og slipper da ofte unna de strenge norske tollreglene. Anonymous poster hash: 5e679...da0
JessicaM50 Skrevet 24. februar 2015 #3 Skrevet 24. februar 2015 Frakt står jo oppgitt hos hver selger/i annonsen. Moms/toll på alt som overstiger kr 300 inkl frakt. Men på ebay har jeg god erfaring med at selger kan merke pakken med lavere verdi eller som gave, og slipper da ofte unna de strenge norske tollreglene. Anonymous poster hash: 5e679...da0 Var det ikke inntil 350,- inklusiv frakt da?
JessicaM50 Skrevet 24. februar 2015 #4 Skrevet 24. februar 2015 Planlegger bestille flere større og dyrere ting derfra. Ca 500 kr PR ting. Men hvordan blir frakt og slikt med nye regler? Alt blir sendt med posten og ikke DHL om det er av betydning Anonymous poster hash: 78986...4ed Her er det hvert fall toll-kalkulator http://www.toll.no/no/handle-pa-internett/importkalkulator/
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #5 Skrevet 24. februar 2015 http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/fortolling-og-tollregler/fortolling-motta-fra-utlandet Anonymous poster hash: eb41c...cc5
cecilies mamma Skrevet 24. februar 2015 #6 Skrevet 24. februar 2015 Tusen takk 😊 Vi blir hjemme det meste av sommeren og vil blant annet bestille div ting jeg kan underholde barna med gjennom lange dager. Dessverre ikke så veldig imponert over utvalget i norske butikker 😞
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå