Gå til innhold

Foreldrepenger og feriepenger, jobber i staten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer til å gå rett fra sykemelding og over i permisjon nå i april. Får derfor ikke tatt ut noe ferie før permisjonen starter, så de ukene må jeg ta ut i løpet av sensommeren/høsten 2015.

Siden jeg jobber i staten forskutterer de foreldrepengenene mine.

Men hvordan blir det da i juni når jeg normalt får feriepenger? Og hvordan blir det når jeg senere i år tar ut ferie? Vil jeg få feriepenger i juni og vanlig lønn når jeg tar ut ferie?

Noen som vet? Siden jeg ikke er på jobb om dagen får jeg ikke lest i petsonalhåndboken og sjefen min er på vinterferie.

Anonymous poster hash: 95977...63f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter

Anonymous poster hash: 95977...63f

Skrevet

Det kommer litt an på hva du avtaler med jobben. Du kan f.eks ta pause fra permisjonen og ta ut noen uker ferie senere i høst (men ikke mer enn 4 uker og 1 dag), da kan de jo velge om de gir deg lønnstrekket for dette i juni eller når du faktisk tar den ut.

Restferien må du, for ikke å miste den (siden NAVs reglement forholder seg til lovpålagt ferie, som altså er 4 uker og 1 dag, ikke de 5 ukene de fleste av oss har), overføre til neste år og deretter ta ut etter at permisjonen er over.

Anonymous poster hash: 84ee3...fc3
Skrevet

Jobber i staten og hos oss er det slik som du skisserer. Alle får feriepenger i juni og vanlig lønn når ferie tas ut, om ferien tas i andre måneder enn juni

Anonymous poster hash: 40f9d...44a

Skrevet

Det kommer litt an på hva du avtaler med jobben. Du kan f.eks ta pause fra permisjonen og ta ut noen uker ferie senere i høst (men ikke mer enn 4 uker og 1 dag), da kan de jo velge om de gir deg lønnstrekket for dette i juni eller når du faktisk tar den ut.

Restferien må du, for ikke å miste den (siden NAVs reglement forholder seg til lovpålagt ferie, som altså er 4 uker og 1 dag, ikke de 5 ukene de fleste av oss har), overføre til neste år og deretter ta ut etter at permisjonen er over.

Anonymous poster hash: 84ee3...fc3

Eller du kan søke om utsettelse av permisjonen når du tar ut de ekstra feriedagene (utover 4+1). Fullstendig idiotisk system, det burde være rom for den femte ferieuka uten å søke om det når det er så mange som har den! 

Anonymous poster hash: 54d8d...6d9

Skrevet

Jobber i staten og hos oss er det slik som du skisserer. Alle får feriepenger i juni og vanlig lønn når ferie tas ut, om ferien tas i andre måneder enn juni

Anonymous poster hash: 40f9d...44a

Samme her.

Kommer også til å ta ut ferien senere i å på grunn av permisjon, men kommer til å få feriepengene i juni som vanlig

Anonymous poster hash: fa868...a48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...