Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #3 Skrevet 24. februar 2015 Det er ikke noe enkelt svar på det. Det kommer an på om du er opptatt av miljøvern eller ikke bl.a. Alle burde jo være det, mener jeg. Hovedgrunnen til at man ikke skal spise palmeolje er ikke fordi det ikke er bra å spise, det er fordi 'utvinningen' av palmeolje ødelegger regnskogen. Heldigvis har det vært så mye fokus på dette nå at produsentene i stadig større grad lager produktene sine uten palmeolje, eller går over til bruk av sertifisert palmeolje der det er vanskelig å erstatte dette. Mondelez, som bl.a. eier Freia, har feks gått ut å sagt at de deres forbruk av palmeolje vil være erstattet med kun sertifisert olje innen utgangen av 2015. DET er gode nyheter for de som elsker Freia sine påskeegg bl.a. 😊👍 Anonymous poster hash: c8bd0...3de
Mamalarma Skrevet 24. februar 2015 Forfatter #4 Skrevet 24. februar 2015 Det er ikke noe enkelt svar på det. Det kommer an på om du er opptatt av miljøvern eller ikke bl.a. Alle burde jo være det, mener jeg. Hovedgrunnen til at man ikke skal spise palmeolje er ikke fordi det ikke er bra å spise, det er fordi 'utvinningen' av palmeolje ødelegger regnskogen. Heldigvis har det vært så mye fokus på dette nå at produsentene i stadig større grad lager produktene sine uten palmeolje, eller går over til bruk av sertifisert palmeolje der det er vanskelig å erstatte dette. Mondelez, som bl.a. eier Freia, har feks gått ut å sagt at de deres forbruk av palmeolje vil være erstattet med kun sertifisert olje innen utgangen av 2015. DET er gode nyheter for de som elsker Freia sine påskeegg bl.a. Anonymous poster hash: c8bd0...3de Er med i testpanel og skal teste noe krydder for kylling og fisk. I ingrediensene står det palmefett og er det det samme som palmeolje, vil ikke jeg spise det eller servere det til mann og barn
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #5 Skrevet 24. februar 2015 Det er ikke noe enkelt svar på det. Det kommer an på om du er opptatt av miljøvern eller ikke bl.a. Alle burde jo være det, mener jeg. Hovedgrunnen til at man ikke skal spise palmeolje er ikke fordi det ikke er bra å spise, det er fordi 'utvinningen' av palmeolje ødelegger regnskogen. Heldigvis har det vært så mye fokus på dette nå at produsentene i stadig større grad lager produktene sine uten palmeolje, eller går over til bruk av sertifisert palmeolje der det er vanskelig å erstatte dette. Mondelez, som bl.a. eier Freia, har feks gått ut å sagt at de deres forbruk av palmeolje vil være erstattet med kun sertifisert olje innen utgangen av 2015. DET er gode nyheter for de som elsker Freia sine påskeegg bl.a. Anonymous poster hash: c8bd0...3de Er med i testpanel og skal teste noe krydder for kylling og fisk. I ingrediensene står det palmefett og er det det samme som palmeolje, vil ikke jeg spise det eller servere det til mann og barn Pga miljøoverbevisning? Siden du er med i et testpanel kan du vel kontakte oppdragsgiver og spørre om det er sertifisert olje i produktene. Hvis ikke, er jo det at du ikke ønsker å spise produkter med palmeolje også en tilbakemelding til oppdragsgiver. Anonymous poster hash: c8bd0...3de
Mamalarma Skrevet 24. februar 2015 Forfatter #6 Skrevet 24. februar 2015 Det er ikke noe enkelt svar på det. Det kommer an på om du er opptatt av miljøvern eller ikke bl.a. Alle burde jo være det, mener jeg. Hovedgrunnen til at man ikke skal spise palmeolje er ikke fordi det ikke er bra å spise, det er fordi 'utvinningen' av palmeolje ødelegger regnskogen. Heldigvis har det vært så mye fokus på dette nå at produsentene i stadig større grad lager produktene sine uten palmeolje, eller går over til bruk av sertifisert palmeolje der det er vanskelig å erstatte dette. Mondelez, som bl.a. eier Freia, har feks gått ut å sagt at de deres forbruk av palmeolje vil være erstattet med kun sertifisert olje innen utgangen av 2015. DET er gode nyheter for de som elsker Freia sine påskeegg bl.a. Anonymous poster hash: c8bd0...3de Er med i testpanel og skal teste noe krydder for kylling og fisk. I ingrediensene står det palmefett og er det det samme som palmeolje, vil ikke jeg spise det eller servere det til mann og barn Pga miljøoverbevisning? Siden du er med i et testpanel kan du vel kontakte oppdragsgiver og spørre om det er sertifisert olje i produktene. Hvis ikke, er jo det at du ikke ønsker å spise produkter med palmeolje også en tilbakemelding til oppdragsgiver. Anonymous poster hash: c8bd0...3de Har sendt mail til de nå ja.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #7 Skrevet 24. februar 2015 Det er ikke noe enkelt svar på det. Det kommer an på om du er opptatt av miljøvern eller ikke bl.a. Alle burde jo være det, mener jeg. Hovedgrunnen til at man ikke skal spise palmeolje er ikke fordi det ikke er bra å spise, det er fordi 'utvinningen' av palmeolje ødelegger regnskogen. Heldigvis har det vært så mye fokus på dette nå at produsentene i stadig større grad lager produktene sine uten palmeolje, eller går over til bruk av sertifisert palmeolje der det er vanskelig å erstatte dette. Mondelez, som bl.a. eier Freia, har feks gått ut å sagt at de deres forbruk av palmeolje vil være erstattet med kun sertifisert olje innen utgangen av 2015. DET er gode nyheter for de som elsker Freia sine påskeegg bl.a. Anonymous poster hash: c8bd0...3de Er med i testpanel og skal teste noe krydder for kylling og fisk. I ingrediensene står det palmefett og er det det samme som palmeolje, vil ikke jeg spise det eller servere det til mann og barnPga miljøoverbevisning? Siden du er med i et testpanel kan du vel kontakte oppdragsgiver og spørre om det er sertifisert olje i produktene. Hvis ikke, er jo det at du ikke ønsker å spise produkter med palmeolje også en tilbakemelding til oppdragsgiver. Anonymous poster hash: c8bd0...3de Har sendt mail til de nå ja. 😊👍 Anonymous poster hash: c8bd0...3de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå