Gå til innhold

Tips mot vannkopper ønskes!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 1 åring som har fått vannkopper. Han ser ikke ut! Hele hodebunnen er dekket av blemmer, samt store deler av kroppen. Han har høy feber. Det er snakk om flere hundre, kanskje tusen kopper.

Han har det helt forferdelig stakkar. Vi smører med hvitvask og den adermasprayen, men det virker jo ikke. Storesøskene har nettopp hatt det også. Det var ingen ting i forhold til dette her...

 

Jeg har kløstillende liggende som storesøskene fikk, men jeg har kun i tablettform. Kan disse knuses eller mister de virkning da? (polaramin)

 

Anonymous poster hash: 1cc86...9f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ADerma hvitvask kjøpt på apoteket (spray) hjalp veldig på kløen her. God bedring :)

Skrevet

Dumt at vi i Norge skal mått gå gjennom denne sykdommen. Det finnes en vaksine som heter VMMR som noen land tilbyr isteden for MMR og da beskytter den også mot vannkopper.



Anonymous poster hash: 42585...a50
Skrevet

Legg han i badekaret.

Datteren til en venninne ble også veldig hardt rammet, og hun syntes det lindret så godt å ligge i badekaret. Hun lå rett ut, med håret også under vann, bare nese, munn og øyne stakk opp av vannet. De hadde noe i vannet, men jeg huser ikke hva det var, kan det ha vært så enkelt som grønnsåpe? Hun badet i vann som holdt akkurat 37 grader, det kjentes kjølende mot kroppen.

 

Ellers kan du ringe legen, det hjelper visst med antihistaminer (allergimedisin) og det får du flytende på resept. Jeg fikk tilbud om det da yngste her ble smittet bare 2 mnd gammel...



Anonymous poster hash: 9891c...b58
Skrevet

Kontakt legen og få allergimedisin. Hjelper mye mot kløe!

Husker ikke hva den heter, men fikk flytende...



Anonymous poster hash: 15db6...0e2
Skrevet

Flytende Zyrtec👍

 

Anonymous poster hash: 6e1e3...e40

Skrevet

Tusen takk for svar. Han blir allerede badet i grønnsåpebad, det hjelper der og da, men er like ille etterpå. Vi har prøvd flytende zyrtec, men ingen virkning. Ringte legevakten nå i kveld og fikk klarsignal om at jeg kan gi polaramin. Ser ut som det hjelper noe... Så og si hele huden hans er dekket nå. Tror det blir legen i morgen... Ser hissig og Infisert ut, og fremdeles høy feber.

 

Anonymous poster hash: 1cc86...9f5

Skrevet

Ha natron i badevannet, det lindrer.. Lindrer også etterpå.

 

 

lillebror her i huset fikk og vannkopper som liten. Det verste var igrunn i bleieområdet. Det ble så fuktig, så han ble kjempesår, så kan være lurt å la han gå litt uten bleie..



Anonymous poster hash: 7dcb4...71d
Skrevet

 

Ha natron i badevannet, det lindrer.. Lindrer også etterpå.

 

 

lillebror her i huset fikk og vannkopper som liten. Det verste var igrunn i bleieområdet. Det ble så fuktig, så han ble kjempesår, så kan være lurt å la han gå litt uten bleie..

 

Anonymous poster hash: 7dcb4...71d

 

Dette har jeg ikke prøvd. Hvor mye natron i badevannet? Eller pr liter vann?

 

Anonymous poster hash: 1cc86...9f5

Skrevet

 

Ha natron i badevannet, det lindrer.. Lindrer også etterpå.  lillebror her i huset fikk og vannkopper som liten. Det verste var igrunn i bleieområdet. Det ble så fuktig, så han ble kjempesår, så kan være lurt å la han gå litt uten bleie..Anonymous poster hash: 7dcb4...71d

 

Dette har jeg ikke prøvd. Hvor mye natron i badevannet? Eller pr liter vann? Anonymous poster hash: 1cc86...9f5

Vi brukte en boks med bakepulver (samme virkning som natron) i badevannet.

 

Anonymous poster hash: 6a674...7ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...