Gå til innhold

For lavt blodtrykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blodtrykket mitt er ca 95/65 og det kjennes av og til ut som jeg må besvime. Bør jeg være bekymret? Har ikke tatt det opp med lege, for han får vel ikke gjort noe med det likevel?

Anonymous poster hash: 9f6fc...fcf

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Selvsagt får han gjort noe med det. og ja, det er lavt. Hvor har du målt det? Du bør be om time hos legen så tar han det videre

Skrevet

er du gravid? Vanlig med lavt BT i sv.skapet og ja, det fører med seg mulig besvimelser/svimmelhet osv. 

Prat med legen din. 

Anonymous poster hash: b6f99...10b
Skrevet

Jeg har ligget på rundt 90/50 dette svangerskapet. Slitsomt, men ufarlig (med mindre man besvimer i farlige situasjoner). I følge legen min bør det systoliske trykket (den høyeste verdien) ligge over 80 for at nyrene skal kunne gjøre jobben sin.

Anonymous poster hash: d98a4...80d

Skrevet

For meg er det normalt å ha blodtrykk på ca det samme. Jeg merker når jeg reiser meg raskt at jeg blir svimmel og av og til ellers også. Det er ikke farlig og det et ikke noe legen kan gjøre. Det du kan gjøre selv er å drikke nok vann og så skal lakris visstnok også hjelpe. Så må du selvfølgelig ta det litt rolig når du reiser deg,så du ikke besvimer. Jeg har forresten nevnt det for legen som sa akkurat dette til meg.

Anonymous poster hash: cb622...da8

Skrevet

Selvsagt får han gjort noe med det. og ja, det er lavt. Hvor har du målt det? Du bør be om time hos legen så tar han det videre

Jaha?

Anonymous poster hash: 7fc5c...1ab

Skrevet

Hva kan legen gjøre da? Jeg har omtrent samme og er mye svimmel, ser prikker når jeg reiser meg osv. Men legen har aldri sagt noe om at hun kan gjøre noe med det.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jaha?

jaha hva?

Skrevet

Jaha?Anonymous poster hash: 7fc5c...1ab

jaha hva?

Jaha, hva har unge, friske folk med 95/65 i blodtrykk som opplever litt ortostatisk bt-fall hos legen å gjøre? Ikke rart det er helsekøer.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jaha?Anonymous poster hash: 7fc5c...1ab
jaha hva?
Jaha, hva har unge, friske folk med 95/65 i blodtrykk som opplever litt ortostatisk bt-fall hos legen å gjøre? Ikke rart det er helsekøer.

Hvor står det at hun er ung? Hvor står det at hun er frisk? Hvor står det at dette kun skjer når hun reiser seg opp?

Skrevet

Du kan prøve å drikke fysiologisk saltvann, dvs 1 ts koksalt/ havsalt i en halv liter vann. Det hjelper meg som sliter med det samme.

Anonymous poster hash: 9f320...14d

Skrevet

Jeg er ikke gravid og jeg er 44 år. Jeg skjønner bare ikke om jeg bør være bekymret eller ikke. Vil ikke ta det opp med legen om han ikke får gjort noe med det, og jeg ønsker ikke å fremstå hysterisk. Drikker mye vann.

HI

Skrevet

Jeg har også såpass lavt blodtrykk, det har også søsteren min, mammaen min og morfaren min, har altså arvet det.

Mener mamma sa en gang at det finnes medisiner, men de gir ikke det om det ikke er veldig nødvendig. Det er ikke farlig å ha lavt blodtrykk.

Lakris får man høyere blodtrykk av, derfor de med høyt blodtrykk skal være forsiktig med lakris.

Man må bare ta sine forholdsregler, man spretter ikke opp fra liggende til stående når man har lavt blodtrykk ;)

Anonymous poster hash: 6a655...b71
Skrevet

Hele morsiden her har også lavt BT. Det er IKKE farlig, snarere tvert imot. Det kan derimot være ubehagelig i form av svimmelhet, BT fall. Det at du drikker mye vann vil ikke nødvendigvis hjelpe deg. Anbefaler deg SALTvann slik jeg skrev over.

Anonymous poster hash: 9f320...14d

Skrevet

Mitt blodtrykk er på 85/70, altså veldig lavt. Jeg er plaget av svinmelhet ganske ofte. Jeg har vært hos legen og på sykehus med dette, og det finnes ikke noe de kan gjøre.

Så sekretøsa, hva mener du at de kan gjøre?

Anonymous poster hash: c762e...408

Skrevet

Mitt blodtrykk er på 85/70, altså veldig lavt. Jeg er plaget av svinmelhet ganske ofte. Jeg har vært hos legen og på sykehus med dette, og det finnes ikke noe de kan gjøre.

Så sekretøsa, hva mener du at de kan gjøre? Anonymous poster hash: c762e...408

Lurer jeg også på...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Så sekretøsa, hva mener du at de kan gjøre?

I første omgang bør man ta det opp med legen. Hi sier ikke noe om hvor dette er målt, er det brukt hjemmeapparat kan det fort vekk være helt feil. Om det er lavt hos legen kan han ordne en 24timersmåling for å se om det er konstant eller bare innimellom. folk må slutte å tro at de er til bry hele tiden. Også kan man også slutte å være så arrogante

Skrevet

Helt greit det, men du sier at det er noe legen kan gjøre, og da lurer jeg oppriktig på hva.

For det finnes ingen medisiner mot lavt blodtrykk. Lavt blodtrykk er nemlig ikke farlig på noen som helst måte, bare plagsomt.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Helt greit det, men du sier at det er noe legen kan gjøre, og da lurer jeg oppriktig på hva.

For det finnes ingen medisiner mot lavt blodtrykk. Lavt blodtrykk er nemlig ikke farlig på noen som helst måte, bare plagsomt.

Og med "noe" mener jeg registrere over 24 timer, se om det kan komme av medisiner eller andre årsaker. Se om det er konstant, eller bare litt. Måle riktig, flere ganger,sittende, stående etc. Nei, det finnes ikke medisiner mot lavt blodtrykk og jeg vet det ikke er farlig (med mindre det blir så lavt at du stryker med) , men det kan være en ide å se etter årsaker til lavt blodtrykk og så behandle det deretter.

Skrevet

For det finnes ingen medisiner mot lavt blodtrykk. Lavt blodtrykk er nemlig ikke farlig på noen som helst måte, bare plagsomt. Anonymous poster hash: c762e...408

Og med "noe" mener jeg registrere over 24 timer, se om det kan komme av medisiner eller andre årsaker. Se om det er konstant, eller bare litt. Måle riktig, flere ganger,sittende, stående etc. Nei, det finnes ikke medisiner mot lavt blodtrykk og jeg vet det ikke er farlig (med mindre det blir så lavt at du stryker med) , men det kan være en ide å se etter årsaker til lavt blodtrykk og så behandle det deretter.

Men du skriver jo vitterlig at legen "selvsagt" får gjort noe med dette. Ser ikke helt indikasjonen for 24-timers blodtrykksmåling, men det får vi bare være uenige om. Dersom hypotensjonen hadde vært medikamentutløst, er det overveiende sannsynlig at hi hadde vært informert om denne bivirkningen ved oppstart (eller lest det selv i pakningsvedlegget).

Gjest Sekretøsa
Skrevet

For det finnes ingen medisiner mot lavt blodtrykk. Lavt blodtrykk er nemlig ikke farlig på noen som helst måte, bare plagsomt. Anonymous poster hash: c762e...408

Men du skriver jo vitterlig at legen "selvsagt" får gjort noe med dette. Ser ikke helt indikasjonen for 24-timers blodtrykksmåling, men det får vi bare være uenige om. Dersom hypotensjonen hadde vært medikamentutløst, er det overveiende sannsynlig at hi hadde vært informert om denne bivirkningen ved oppstart (eller lest det selv i pakningsvedlegget).

Jeg er ikke interessert i å kverulere på ordlyden, eller forklare opp i mente. Jeg er ganske sikker på at du forstår, om du vil

Skrevet

Jeg tar ingen medikamenter, og jeg har sunt kosthold/normal vekt. Jeg har målt det på hjemmeapparat og over lang tid. Det svinger jo noe, men det er gjennomgående lavt. Det er jo bedre med et lavt blodtrykk enn et høyt, men kan det bli for lavt? Hodet får jo ikke nok blod siden det føles ut som jeg skal besvime innimellom. Jeg vet bare ikke om det er grunn til bekymring eller ei.

HI

Skrevet

Jeg tar ingen medikamenter, og jeg har sunt kosthold/normal vekt. Jeg har målt det på hjemmeapparat og over lang tid. Det svinger jo noe, men det er gjennomgående lavt. Det er jo bedre med et lavt blodtrykk enn et høyt, men kan det bli for lavt? Hodet får jo ikke nok blod siden det føles ut som jeg skal besvime innimellom. Jeg vet bare ikke om det er grunn til bekymring eller ei.

HIAnonymous poster hash: 9f6fc...fcf

Slapp av du, høres helt normalt ut:-)

Skrevet

HI

Helt greit. Mitt var også slik gjennom hele svangerskapet. Fikk høre at jeg hadde flott blodtrykk! Husk det er bedre for hjerte og kar-systemet å ha ditt blodtrykk enn høyere. Saltvann ville jeg ha unngått særlig ved svangerskap. Å tilføre mer salt gir økt mengde ødemer og mere muskelkramper

Anonymous poster hash: dcbf7...871

Skrevet

Takk, da slår jeg meg til ro med at lavt blodtrykk er helt OK, selv om jeg ikke er gravid. Var jo redd for for at hodet skal ta skade av for lite blod, men da er det vel greit :-). HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...