Gå til innhold

Høygravid og vannkopper i barnehagen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fire uker igjen til termin, og i avdelingen til eldstemann går det vannkopper nå. Har henne hjemme i dag (har muligheten for det da jeg er sykemeldt) men er det hysterisk? Jeg har selv hatt vannkopper da jeg var veldig liten, men vet at det kan hende at man kan bli smittet selv om man har hatt det før. Er jeg hysterisk eller smart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke, men jeg hadde gjort det samme.

Anonymous poster hash: e5668...bfb
Skrevet

Jeg synes det er litt hysterisk.

Du har hatt vannkopper tidligere og har da mest sannsynlig antistoffer i kroppen. I tillegg kan en slik epidemi i bhg vare i mange uker, da må du holde ungen bort over lengre tid for å være sikker. Dessuten kan hun allerede være smittet.

Anonymous poster hash: 8a758...f4c

Skrevet

Datteren min hadde vannkopper mens jeg gikk gravid. Fikk beskjed av legen av babyen i magen er godt beskyttet og vil være det 3 mnd etter fødselen.

Anonymous poster hash: 1e09a...7be

Skrevet

Her gikk det vannkopper fra sommeren og helt til etter juleferien.

Anonymous poster hash: 0d8a9...ef7

Skrevet

Jeg var i samme situasjon. Dro til legen og fikk tatt blodprøver, for å finne ut om jeg hadde antistoffer. Holdt størstemann hjemme i dagene før jeg fikk svar. Da jeg fikk bekreftelse på at jeg hadde antistoffer, sendte jeg han i barnehagen igjen. Har levert og hentet i barnehagen hver dag fra minste var 2 dager, og hun har sluppet unna med en runde oppkast og lett feber i løpet av første halve året.

Anonymous poster hash: d9afd...f02

Skrevet

Jeg synes du er hysterisk.

Jeg har selv vært gravid, med eldre barn i bhg der det gikk vannkopper. Jeg har aldri hatt vannkopper og hadde ikke antistoffer...

Anonymous poster hash: 38afb...af8

Skrevet

Det sies at om man har hatt vannkopper som veldig liten (mindre enn et år), er det en viss risiko for at man kan få det igjen. Så kommer an på hvor gammel du var når du fikk det.

Kjedelig lang inkubasjonstid også, så det kan være eldste er smittet allerede, men at det ikke slår ut før nærmere termin. Amming beskytter til en viss grad, her fullamma jeg minste, men hun fikk det likevel for fullt da hun var tre måneder gammel.

Anonymous poster hash: fea6c...33c

Skrevet

Jeg synes du er hysterisk.

Jeg har selv vært gravid, med eldre barn i bhg der det gikk vannkopper. Jeg har aldri hatt vannkopper og hadde ikke antistoffer...

Anonymous poster hash: 38afb...af8

Hvis barna dine allerede hadde hatt vannkopper gjør det jo ingenting. Hvis de hadde fått vannkopper, måtte du jo holdt deg unna dem mens du var gravid. 

Anonymous poster hash: 2d370...9e0

Skrevet

Jeg ringte legevakten og hørte hva de mente om saken, så i morgen drar frøken i barnehagen:)

Skrevet

Her fikk storesøster vannkopper tre uker før termin. Hun var ferdig med vannkoppene 1,5 uke før terminen min. Jeg sa fra til jordmor og hun sa at så lenge jeg hadde hatt vannkopper var det ikke noe farlig for fosteret. Hvis storesøster hadde hatt vannkopper når lillesøster ble født hadde de anbefalt oss at vi ikke skulle komme hjem med babyen før smitten var over. Men det ble aldri noe tema :) jeg fikk følelsen av at det ikke var så farlig som alle skal ha det til..

Skrevet

Her fikk storesøster vannkopper tre uker før termin. Hun var ferdig med vannkoppene 1,5 uke før terminen min. Jeg sa fra til jordmor og hun sa at så lenge jeg hadde hatt vannkopper var det ikke noe farlig for fosteret. Hvis storesøster hadde hatt vannkopper når lillesøster ble født hadde de anbefalt oss at vi ikke skulle komme hjem med babyen før smitten var over. Men det ble aldri noe tema :) jeg fikk følelsen av at det ikke var så farlig som alle skal ha det til..

Selvsagt ikke. Du hadde jo allerede hatt vannkopper og storesøster var ferdig til fødsel. Det er bare så farlig som alle skal ha det til dersom du eller nyfødt blir smittet!

Anonymous poster hash: 2d370...9e0

Skrevet

hystrisk, du får det ikke igjen

Skrevet

hystrisk, du får det ikke igjen

Tull, kan få det flere ganger.

Anonymous poster hash: 5bdb9...63b

Skrevet

Hadde gjort det samme som deg. Vannkopper i svangerskapet er ikke å spøke med, Google litt du.....

Anonymous poster hash: c961e...788

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...