Gå til innhold

Huff... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns så synd på en gutt jeg kjenner.

Han er ikke mer enn 9 år gammel, men har de siste årene gått fra å være en normalt slank gutt til rett og slett sykelig overvektig. Han har også fått astma nå.

Kjenner jo foreldrene og de spør meg ofte om råd.

Så spurte de meg da, om denne gutten.

Han er visst fryktelig kresen, så han får det han har lyst på. Det vil si frokostblanding med sjokolade til frokost og lignende. Han liker ikke sunn mat.

Han vil ikke drikke vann, kun brus. De kunne stolt fortelle meg i går at nå hadde han gått fra brus til sukkerfrie energidrikker (!!) 
De mente at siden han har astma ville koffeinen hjelpe med det.

Jeg lurte på om de ikke var redd for hjertet og blodsukkeret hans siden de har diabetes i familien, og nei, det var de jo ikke. Han hadde begynt å spise sunnere, og senest i går hadde han fruktsalat til middag.

De sa også at han vanligvis fikk iskrem før leggetid, men at de nå skulle kutte ned på det og heller gi en kule med høykvalitetsis.

Altså..! Jeg er målløs! Den stakkars gutten har ingen venner, han sitter hjemme foran pc'en hele dagen og spiller voldelige spill som virkelig er alt for blodige for en så ung gutt.

Dette er ikke i Norge og barnevernet er ikke så bra. Jeg vet virkelig ikke hva jeg kan gjøre :( Han ser så miserabel ut, og det er virkelig bare trist.

Anonymous poster hash: cf6e8...c43
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva? Jeg sitter faktisk bare og måper nå!

Disse foreldrene trenger kostveiledning og foreldreveiledning generelt! Hadde du bodd i Norge hadde det helt klart vært noe for barnevernet!

Anonymous poster hash: 0448a...399

Skrevet

Hva? Jeg sitter faktisk bare og måper nå!

Disse foreldrene trenger kostveiledning og foreldreveiledning generelt! Hadde du bodd i Norge hadde det helt klart vært noe for barnevernet!

Anonymous poster hash: 0448a...399

Ja, jeg også :( aner ikke hva jeg kan gjøre. Har prøvd å tilby meg det ene og det andre, men nytter ikke.

Stakkars gutt...

Skrevet

Noen andre med innspill? :(

Skrevet

Noen andre med innspill? :(

Vil tro at helsesøster på skolen har mange innspill og at det er rette instans, i samarbeid med fastlege. Verken du eller vi kan gjøre noe som helst.

Anonymous poster hash: 12564...abc

Skrevet

Jeg ville i hvert fall vært dønn ærlig med foreldrene og fortalt de at kostholdet er helt, helt feil og at de ødelegger gutten sin.

De bør oppsøke proff hjelp, kjenner du en lege som kan snakke med de?

Anonymous poster hash: cf620...0e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...