Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #1 Skrevet 23. februar 2015 Ungene mine er oppdratt til å alltid ha rene klær på! Er det snørr eller andre flekker på genseren og buksa lukter rumpe skal de i skittenklærne. Undertøy skal alltid byttes uansett! Er ikke alltid det er nødvendig, men vil at dette skal være rutine for de, så jeg slipper å sjekke at 17-åringen går med rene boksere Men til problemet! Min mor er ganske sjokka over at vaskemaskina går ca 3 ganger daglig (har en sengevæter også) og mener barna kan g Anonymous poster hash: b524f...c76
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #2 Skrevet 23. februar 2015 3 ganger daglig er jo ganske mye, men hvor mange barn har du? Anonymous poster hash: 582d7...fab
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #3 Skrevet 23. februar 2015 Lukter rumpe? du driter vel i hva din mor mener om vaskefrekvens? Ærlig talt! Anonymous poster hash: 0837d...c0c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #4 Skrevet 23. februar 2015 Har tre barn:-) Lukter rumpe av ene barnet si bukse hver kveld! Av eldste lukter det tiss! Tror han lekker litt? Barnehagebarnet har ofte små uhell og lukter også tiss av buksa om kvelden. Han griser mye med maten også da! Vasker dyna til sengeveteren hver dag, og sengklær ca hver tredje dag! Denne versjonen av tråden ble sendt før jeg har ferdig, den ferdige versjonen er lenger oppe! Anonymous poster hash: b524f...c76
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #5 Skrevet 23. februar 2015 Enig med deg! Barna bytter til rene klær hver dag - uansett! Like greit å få inn gode rutiner Svigermor himler med øynene av meg, synes det er unødvendig, men det får hun bare synes.. Har sengevæter her også, så blir nok av klesvask Anonymous poster hash: 074a3...b6f
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #6 Skrevet 23. februar 2015 Lukter rumpe???? av buksa? Har jeg aldri kjent! Anonymous poster hash: 5f440...f25
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #7 Skrevet 23. februar 2015 Lukter rumpe???? av buksa? Har jeg aldri kjent! Anonymous poster hash: 5f440...f25 Jepp... Er kun ham. Vet ikke hvorfor, har alltid vært s Anonymous poster hash: b524f...c76
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #8 Skrevet 23. februar 2015 Lukter rumpe???? av buksa? Har jeg aldri kjent! Anonymous poster hash: 5f440...f25 Jepp... Er kun hans bukser. Vet ikke hvorfor, har alltid vært sånn! Kanskje han promper mer enn normalt? Er det virkelig så uvanlig?😜 Han vasker seg hver morgen også, så er ikke det at han er urenslig! Anonymous poster hash: b524f...c76
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #9 Skrevet 23. februar 2015 Men 3 maskiner om dagen? Har du 8 barn? Går da ikke an å vaske så mye klær. Skifter de klær 5 ganger om dagen. Vi skifter klær hver dag, og jeg har en tenåring i hus, som an skifte mer enn en gang om dagen. Så er det håndklær og sengetøy. Her går ca en maskin om dagen. Både jeg og tenåringen trener og. Anonymous poster hash: a6f91...3a8
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #10 Skrevet 23. februar 2015 Men 3 maskiner om dagen? Har du 8 barn? Går da ikke an å vaske så mye klær. Skifter de klær 5 ganger om dagen. Vi skifter klær hver dag, og jeg har en tenåring i hus, som an skifte mer enn en gang om dagen. Så er det håndklær og sengetøy. Her går ca en maskin om dagen. Både jeg og tenåringen trener og. Anonymous poster hash: a6f91...3a8 Det er den sengevætingen da... Blir mye vasking av det... Barnehagebarnet kommer hjem med søle fra topp til tå, og bytter. Så har han ofte et uhell, og må byttes. Så griser han hele middagen ut over genseren sin, og tro meg, litt gnikking med en klut hjelper ikke! Så er det to ganger gymklær og to ganger badeklær i uka. Vi voksne trenger rene klær også av og til:p Går maskinen her bare en gang pr dag har vi skittenklær opp til taket innen uka er gått! Anonymous poster hash: b524f...c76
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #11 Skrevet 24. februar 2015 Men 3 maskiner om dagen? Har du 8 barn? Går da ikke an å vaske så mye klær. Skifter de klær 5 ganger om dagen. Vi skifter klær hver dag, og jeg har en tenåring i hus, som an skifte mer enn en gang om dagen. Så er det håndklær og sengetøy. Her går ca en maskin om dagen. Både jeg og tenåringen trener og. Anonymous poster hash: a6f91...3a8 Jeg har en sengevæter selv, og bare ett barn. Har han tisset seg skikkelig ut går det 2'maskiner bare på sengetøyet. Også har vi håndklær, vårt sengetøy, vanlige klær, mannens skjorter og ullvask. Skal ikke mye til for å produsere 3 maskiner per dag... Anonymous poster hash: e4f26...b3e
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #12 Skrevet 24. februar 2015 Har en vaskedag i uka, og barnet vårt blir skiftet på hver dag. Men blir vel mer vasking når man har flere barn. Men 3 maskiner daglig kommer nok aldri til å skje her om vi ikke plutselig finner ut av vi skal ha masse barn. Anonymous poster hash: 4e122...97b
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #13 Skrevet 24. februar 2015 Jeg har en sengevæter - hun bruker bleier. Hender det blir uhell likevel, men jeg tenker at bleier er et greit alternativ, da slipper hun å våkne i en våt seng og jeg slipper å vaske 3 maskiner hver dag. Vi har to barn, og vasker kanskje 10 maskiner i uken, litt mer hvis jeg f.eks. vasker møbeltekstiler og gardiner (skjer jo ikke så ofte). Ellers er jeg helt enig med deg, barn skal ikke gå i skitne klær. En av ungene mine søler alltid når hun spiser, blir alltid flekker her og der så klærne hennes varer max en dag. Anonymous poster hash: d8b5a...bb6
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #14 Skrevet 24. februar 2015 Jeg har 4 barn, de skifter faktisk tøy stort sett hver dag selv om eldste på 14 år kan bruke en dongeribukse i flere dager. Så er det fotballtøy, håndklær, gymtøy osv. Likevel vasker jeg ikke mer enn 8-9 maskiner i uken... Har hatt sengevæter jeg også, men han hadde jo bleier. Er ungen over 5 år får du spesialbleier på apoteket, legen skriver resept. Hverken ungen selv eller jeg var interessert i at han skulle tisse ut hele senga tre ganger i uken. Anonymous poster hash: 26d67...3f2
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #15 Skrevet 24. februar 2015 Har du veldig liten maskin? Jeg synes 3 maskiør om dagen er helt sykt, men så kom jeg på at vi har vaskemaskin med ganske stor trommel. Det er jo forskjell fra maskin til maskin hvor mye tøy du faktisk får i den, og vi har en modell med stor trommel. Anonymous poster hash: 26d67...3f2
Gjest flykræsj Skrevet 24. februar 2015 #16 Skrevet 24. februar 2015 Synes ikke det høres så galt ut jeg? Jeg vasker i snitt to maskiner daglig, og har to barn i bhg. De ser ut som griser når de kommer hjem, og må ha nye klær hver dag. I tillegg trener jeg og mannen endel- masse svett treningstøy og håndklær. Sengetøy fyller jo også godt opp... Vi har miele, så det er ikke en liten maskin heller. Det sagt, vi bruker kortprogram når vi kan, ikke alt som trenger 1.5 time på 60 grader.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #17 Skrevet 24. februar 2015 Jeg har en sengevæter - hun bruker bleier. Hender det blir uhell likevel, men jeg tenker at bleier er et greit alternativ, da slipper hun å våkne i en våt seng og jeg slipper å vaske 3 maskiner hver dag. Vi har to barn, og vasker kanskje 10 maskiner i uken, litt mer hvis jeg f.eks. vasker møbeltekstiler og gardiner (skjer jo ikke så ofte). Ellers er jeg helt enig med deg, barn skal ikke gå i skitne klær. En av ungene mine søler alltid når hun spiser, blir alltid flekker her og der så klærne hennes varer max en dag. Anonymous poster hash: d8b5a...bb6 Når vi bruker bleier blir det enda verre, da får vi ingen tørre netter. Vi gjør det bare på reise, men da må vi begynne alt fra starten igjen når vi kommer hjem. Uten bleie har vi 1-5 tørre netter i uken, og stadig flere små uhell der bare madrasslaken blir våt (dvs. at han merker at han tisser på seg og stopper for å stå opp og gå på do). Fornøyd når jeg slipper å vaske dynen! Anonymous poster hash: e4f26...b3e
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #18 Skrevet 24. februar 2015 Har hverken mamma eller svigermor på vaskerom visitt, så slipper heldigvis den diskusjonen. 8 åringen har ca 50% der han bruker klærne to dager på rad, mens 3 åringen sine klær blir vasket etter 1 dag. Litt mer gris med dem. Undertøy skal seff, vaskes hver dag. Synes også det er viktig å lære de gode rutiner her, men det er også viktig å lære dem å sjekke klærne for flekker og legge de på plass om de er rene, isteden for " det er så enkelt å balle alt i skittentøyskurven" Anonymous poster hash: 4913d...879
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #19 Skrevet 24. februar 2015 Du skriver at det er viktig at barna har rene klær hver dag. Hos oss gjør jeg alt jeg kan for at jenta skal bruke klær mer enn en dag. Når barna er så store at de ikke søler og griser, kan en genser helt fint brukes 2-3 dager. undertøy og sokker skiftes hver dag. Men jeg gidder ikke vaske mer enn nødvendig. Utetøy fra barnehagen er nå kliss vått hver dag, men det er jo ikke nødvendig å vaske det hver dag nå når det bare er snø/vann, ikke gjørme. Anonymous poster hash: 5f12f...967
*Lissi* Skrevet 24. februar 2015 #20 Skrevet 24. februar 2015 Her bytter ungene også klær hver dag. 5 barn, men vasker ikke 3 maskiner av den grunn.
Iiiiik Skrevet 24. februar 2015 #21 Skrevet 24. februar 2015 Familie på fem, vasker kanskje fem-seks maskiner i uka. Ingen sengevætere da. Skjønner allikevel moren din, det høres helt voldsomt ut med 21 vasker pr uke. På den annen side er det ikke noe hun har all verdens med, så du får la være å dele akkurat denne delen av tilværelsen med henne.
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. februar 2015 #22 Skrevet 24. februar 2015 3 vask om dagen er vel helt normalt? Har sengevæter vi og. Også vil jo vi ha nytt sengetøy en gang i uka. Samme med de 2 andre ungene. Minste griser noe helt sjukt! Eldste trener 2 ganger i uka (var verre når hu spilte fotball!) jeg trener, mannen trener... Vi dusjer ofte pgs det og da blir det mye håndkler og. Mellomste må skifte bukser hver dag, minste må skifte alt hver dag og eldste kan til nød bruke en genser 2 dager på rad. Blir mye vask
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #23 Skrevet 24. februar 2015 3 vask om dagen? Det er jo villt. Men hvorfor vasker du sengeklær hver 3. dag? Det er da ikke nødvendig? Anonymous poster hash: c900f...2fc
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #24 Skrevet 24. februar 2015 Har 4 barn, en som har overaktiv blære (altså tisser bitte litt på seg flere ganger for dagen) og en som så liten at hun enda har noen tisseuhell av og til. Vasker likevel ikke 3 maskiner for dagen... Skjønner godt at moren din reagerer litt. Anonymous poster hash: 29d35...b10
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #25 Skrevet 24. februar 2015 3 vask om dagen er vel helt normalt? Har sengevæter vi og. Også vil jo vi ha nytt sengetøy en gang i uka. Samme med de 2 andre ungene. Minste griser noe helt sjukt! Eldste trener 2 ganger i uka (var verre når hu spilte fotball!) jeg trener, mannen trener... Vi dusjer ofte pgs det og da blir det mye håndkler og. Mellomste må skifte bukser hver dag, minste må skifte alt hver dag og eldste kan til nød bruke en genser 2 dager på rad. Blir mye vask Tar dere nye håndklær hver gang dere dusjer? Det var da særdeles lite miljøvennlig. Det går fint an å bruke et håndkle minst 2 ganger før de må vaskes. Anonymous poster hash: 29d35...b10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå