Gå til innhold

Hvor ofte har dere barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så å si hver helg!! Barna spør mormor pent om de ikke kan få ligge over å mormor svarer ja 9 av 10 ganger.

Anonymous poster hash: 19062...24f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så å si hver helg!! Barna spør mormor pent om de ikke kan få ligge over å mormor svarer ja 9 av 10 ganger.

Gjest Turid87
Skrevet

5 dager i uka, 7 timer pr dag. Da er barnet i bhg og vi er på jobb. Ellers 2-3 kvelder pr år, typisk revy/julebord/middag. Ønsker meg mer tid med barnet, ikke barnevakt.

Skrevet

Aldri.

Anonymous poster hash: 5ebdf...dc2

Skrevet

Sånn ca en gang hvert annet år eller noe. Så godt som aldri. Fikk barn for å være sammen med de, ikke sette de borti hytt og pine. Mannen jobber mye da så jeg er mye alene med alle tre.

Skrevet

Sånn ca en gang hvert annet år eller noe. Så godt som aldri. Fikk barn for å være sammen med de, ikke sette de borti hytt og pine. Mannen jobber mye da så jeg er mye alene med alle tre.

Så mannen din fikk ikke barn for å være sammen med dem, altså?

Spesielt.

Anonymous poster hash: be279...a6c

Skrevet

Har tenåring i hus som stiller når far er på jobb og mor skal på møte eller venninnekvelder.

Overnattingsbarnevakt har vi ikke til minste. Litt trist da hun går glipp av kosen det er å sove hos besteforeldre, men med gamle foreldre blir det dessverre sånn.

Håper hun kan sove hos tanter og onkler når hun blir litt eldre. Jeg tror det er viktig at de lærer seg å sove uten at foreldrene er tilstede hele tiden, man ønsker jo ikke at de ikke skal tørre å dra på klassetur i fjerde klasse fordi de aldri har sovet borte.

Skrevet

Spesielt.

Hva får deg til å tro han ikke er mye sammen med de? Det går fint å jobbe mye men samtidig være mye med barna. Feks lange ferier, lite egentid utenom jobb, lite barnefri når man har fri osv. Være hundre prosent tilstede når man først har fri også.
Skrevet

Spesielt. Anonymous poster hash: be279...a6c

Hva får deg til å tro han ikke er mye sammen med de? Det går fint å jobbe mye men samtidig være mye med barna. Feks lange ferier, lite egentid utenom jobb, lite barnefri når man har fri osv. Være hundre prosent tilstede når man først har fri også.

Nå må du bestemme deg. Enten er du mye alene med barna, eller så er mannen mer hjemme enn du sier her.

At kvalitet er viktigere enn kvantitet tror jeg de fleste barn er uenige i og noe som foreldre bruker for å døve sin dårlige samvittighet. Barn er ikke så storforlangende, de er fornøyde bare mamma og pappa er i nærheten.

Gjest enlitenfraatilå
Skrevet

Har ikke barnevakt i den forstand, men er alene med gutt på 10 som ikke har samvær med far, han er fast hos bestemor en dag i uken. Det har han vært de siste 2 årene. 

Ellers så tar både bestemor og bestefar han med på turer et par tre ganger i året hver. Så en helg hver 2.mnd. blir også barnefri, Samt en uke i sommerferien. 

Barnevakt utenom dette har jeg ikke behov for og jeg føler meg veldig heldig som har foreldre som stiller opp for oss helt av eget ønske :)

Skrevet

De var noen dager hos besteforeldrene nå i vinterferien mens jeg og mannen jobbet. Før det var de noen dager i mai 2014.

Så ikke så ofte.

Anonymous poster hash: ae692...d57
Skrevet

Elste som går i første klasse har ikke SFO, så hun er hos mine svigerforeldre noen timer etter skolen mandag til fredag, i tillegg til at de passer barna når det er møter o.l. på skolen og en av oss jobber.

Mine foreldre ber om å få låne barna en helg i måneden ca., da sover de der fra fredag til søndag.

Vi er veldig takknemlige for å ha foreldre som ønsker å tilbringe så mye tid med barnebarna, vi er klar over at alle ikke er like heldige :-)

Anonymous poster hash: e639e...fa4

Skrevet

Ei helg i året (begge barna). Så hender det at en av de to ligger over hos mormor og morfar.

Anonymous poster hash: 97f46...36a

Skrevet

Barnevakt har vi ikke så veldig ofte, men besteforeldre låner gjerne barnet og hun er på besøk hos dem jevnlig, gjerne overnatting eller ev etter skoletid.

Anonymous poster hash: 09a73...eb7
Skrevet

Sjeldent siden vi bor langt fra familien min, mens familien hans stiller lite opp frivillig så jeg gidder ikke å 'mase' på dem. Gleder meg til å reise hjem i påske :) Skal bli godt å se familien min igjen :) :)

Anonymous poster hash: d3e4a...574

Skrevet

En gang i mnd kanskje. Men ofte er det slik at mine foreldre plutselig ringer en torsdag eller fredag og lurer på om de kan ta me begge eller ene barnet på hytta feks. Så vi er veldig heldige slik ja:) Så plutselig kan vi sitte der barneløs en fredag og lure på hva faen vi skal gjøre nå?!

Anonymous poster hash: c3b80...11e

Skrevet (endret)

Nå må du bestemme deg. Enten er du mye alene med barna, eller så er mannen mer hjemme enn du sier her.

At kvalitet er viktigere enn kvantitet tror jeg de fleste barn er uenige i og noe som foreldre bruker for å døve sin dårlige samvittighet. Barn er ikke så storforlangende, de er fornøyde bare mamma og pappa er i nærheten.

Hehe, jeg må ikke bestemme meg for noe. Jeg er mye alene med barna i hverdagen. Ok? Mannen min er advokat og når det er store rettssaker, spesielt de profilerte, må han jobbe mye. Sånn er det og det er riktig for oss sånn som ting er nå.

Jeg er ikke enig med deg. Kvalitet er best. Hvorfor være tilstede om man bare sitter med mobilen? Eller ser på tv?

Jeg trenger hverken bestemme meg eller forklare meg for deg så finn noen andre å mas på.

Endret av Sint naken biltyv
Skrevet

At kvalitet er viktigere enn kvantitet tror jeg de fleste barn er uenige i og noe som foreldre bruker for å døve sin dårlige samvittighet. Barn er ikke så storforlangende, de er fornøyde bare mamma og pappa er i nærheten. Anonymous poster hash: be279...a6c

Hehe, jeg må ikke bestemme meg for noe. Jeg er mye alene med barna i hverdagen. Ok? Mannen min er advokat og når det er store rettssaker, spesielt de profilerte, må han jobbe mye. Sånn er det og det er riktig for oss sånn som ting er nå.

Jeg er ikke enig med deg. Kvalitet er best. Hvorfor være tilstede om man bare sitter med mobilen? Eller ser på tv?

Jeg trenger hverken bestemme meg eller forklare meg for deg så finn noen andre å mas på.

Enten er du mye alene med barna eller så er du det ikke. Så enkelt er det, og bortforklaringene dine er bare flaue.

Forsnakket du deg bittelitt om den "perfekte" familien din? Man kan faktisk ikke BÅDE jobbe mye og være tilstede i hverdagen. Ikke engang din 'advokatmann'. :P

Og de fleste av oss prioriterer både kvantitet og kvalitet. Trist for barna dine at dere ikke gjør det.

Skrevet

At kvalitet er viktigere enn kvantitet tror jeg de fleste barn er uenige i og noe som foreldre bruker for å døve sin dårlige samvittighet. Barn er ikke så storforlangende, de er fornøyde bare mamma og pappa er i nærheten. Anonymous poster hash: be279...a6c

Enten er du mye alene med barna eller så er du det ikke. Så enkelt er det, og bortforklaringene dine er bare flaue.

Forsnakket du deg bittelitt om den "perfekte" familien din? Man kan faktisk ikke BÅDE jobbe mye og være tilstede i hverdagen. Ikke engang din 'advokatmann'. :P

Og de fleste av oss prioriterer både kvantitet og kvalitet. Trist for barna dine at dere ikke gjør det.

Hehe, okei😊 Gidder ikke diskutere med deg. Du skjønner hva jeg mener men du bare må være kranglete.

Jeg har aldri sagt jeg har en perfekt familie forresten. Ha en god kveld😊

Skrevet

Så det var en her oppe som skrev at de hadde barnevakt så å si hver eneste helg... Må jo da spørre, hvorfor fikk dere egentlig barn?? Dersom man aldri kan ha koselige helger sammen og nyte hverandre? Jeg selv og mannen har nesten aldri barnevakt, vi jobber fulllt begge to, og har mer enn nok med å få planleggingen til å gå opp i opp i hverdagen. selv om vi hadde tjent på å kunne ha barnevakt litt innimellom, ville jeg aldri latt barna være hos andre hver eneste helg.. vis man er så opptatt av å gjøre andre ting enn å være med barna sine, ja, da burde man tenke seg litt om...

Anonymous poster hash: 74707...f4b
Skrevet

Så det var en her oppe som skrev at de hadde barnevakt så å si hver eneste helg... Må jo da spørre, hvorfor fikk dere egentlig barn?? Dersom man aldri kan ha koselige helger sammen og nyte hverandre? Jeg selv og mannen har nesten aldri barnevakt, vi jobber fulllt begge to, og har mer enn nok med å få planleggingen til å gå opp i opp i hverdagen. selv om vi hadde tjent på å kunne ha barnevakt litt innimellom, ville jeg aldri latt barna være hos andre hver eneste helg.. vis man er så opptatt av å gjøre andre ting enn å være med barna sine, ja, da burde man tenke seg litt om...

Anonymous poster hash: 74707...f4b

Det er mange grunner til at vi har barnevakt såpass ofte en av dem er at både barna og mormor vil det. Jeg ser på det som verdifullt at barna mine har et godt forhold til onkler, tanter og besteforeldre. Vidre så har vi flere barn som driver med aktiviteter i helgene så istedenfor å dra med alle barna på alt for de heller kose seg hos mormor, sove lenge å få lov å være i fokus.

Jeg jobber ikke pga sykdom og mannen jobber skift så vi tilbringer masse tid med barna våre selv om de tilbringer 12-24t hos mormor i uken.

Skrevet

Åh, vi hadde hatt mye skuffa familie hvis vi skulle dratt 'vi fikk ikke barn for å sette dem vekk i hytt og pine'. Her er det både oldeforeldre, besteforeldre og tanter og onkler som gjerne vil legge igjen gode barndomsminner hos barna :)

Og selv om vi bruker mye tid sammen med familien alle sammen så er det allikevel noe spesielt for barna å få reise i badeland med onkel, lekeland med tante, overnatte hos besteforeldre, en topptur med oldemor, stelle dyra med bestefar, en skitur med bestemor, spise kveldsmat hos naboen. Uten foreldrene på slep.

Så ja, vi har tidvis mye barnevakt. Noen ganger fordi vi trenger, andre ganger fordi barna er ønsket hos familien. Noen ganger fordi barna selv vil. Andre ganger fordi det er klin umulig å få kabalen til å gå opp.

Nå er jeg alene med ungene i ukene, så for å slippe unna litt hverdagsstress blir ungene hentet i bhg en dag i uka fast av besteforeldre. Da får jeg handlet i fred og kan komme til dekket middagsbord, og så reiser vi ikke hjem før ungene har spist kveldsmat og kan hoppe rett i seng. I tillegg er tante her fast en kveld i uka så jeg får trent ute av huset. Og nabovennene er uunnværlige når det kommer til 'kriser' som at det mangler melk til pannekakerøra, eller jeg har glemt en avtale.

Og jeg kan ikke annet enn å si jeg er velsigna med familie og venner som bryr seg og ser oss og som vil tilbringe så mye tid med oss og barna! :)

Skrevet

Enig med anonym. Kvalitetstid er pisspreik. Når det gjelder unger gjelder kvantitet (og selvfølgelig med en grei nok kvalitet). Din mann jobber mye siden dere har valgt det, men da får dere faen meg stå for det og si at ungene ser faren sin lite. Aldri så lite usikkerhet å spore hos den sinte.

Kvalitetstid er oppfunnet av folk med viktige jobber og au pairer og er pølsevev og oksedritt.

Anonymous poster hash: a04f6...185

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...