Gå til innhold

Noen "datojegere" her inne? (Kiwi)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innom en Kiwi i dag, og foran meg i køen var det en såkalt "datojeger". 
Hun fikk med seg gratis ca. selbu blå som gikk ut på dato samme dag, og i tillegg et par andre oster som også gikk ut på dato i dag. 

Dette fikk meg til å lure på hvorfor noen gidder å lete rundt etter masse varer de ikke har bruk for. Ingen er så glad i blåmuggost at man spiser et par kilo i løpet av en dag...

Er det noen her inne som driver og leter etter varer som holder på/ har gått ut på dato? Isåfall, tar du med deg hva som helst selv om det bare kommer til å bli kastet hjemme?

Anonymous poster hash: 184e7...b07
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å legge blåmuggost i fryseren og bruke den til saus.

Anonymous poster hash: 7f18a...cc8

Skrevet

Kiwi har sånn at du får med deg varen, pluss pengene for det varen kosta. Fant det ut i forrige uke da mannen kjøpte en pk råtten kiwi, gikk tilbake med den pga det koster litt for en hel pakke. Fikk da ny kiwipakke pluss 30 kr(det pakken kosta)

Anonymous poster hash: b8af7...322

Skrevet

Det er forskjell på frukt og grønt-garantien og dato-garantien, du anonym over her...

Jobber selv på Kiwi, og har endel datojegere innom. Må si jeg lurer litt på hva de skal med endel av de varene de finner. Men heldigvis har Kiwi gjort om på datogarantien nå... Så den er ikke så atraktiv lenger. Før kunne man få penger om man fant en vare som var utgått, og butikken ikke hadde tilsvarende vare. Dette gjaldt også aldersbestemte varer. (Som øl). Nå får man ikke penger lenger, og aldersbestemte varer er unntatt fra garantien...

Anonymous poster hash: fd603...f0a

Skrevet

Var innom en Kiwi i dag, og foran meg i køen var det en såkalt "datojeger". 

Hun fikk med seg gratis ca. selbu blå som gikk ut på dato samme dag, og i tillegg et par andre oster som også gikk ut på dato i dag. 

Dette fikk meg til å lure på hvorfor noen gidder å lete rundt etter masse varer de ikke har bruk for. Ingen er så glad i blåmuggost at man spiser et par kilo i løpet av en dag...

Er det noen her inne som driver og leter etter varer som holder på/ har gått ut på dato? Isåfall, tar du med deg hva som helst selv om det bare kommer til å bli kastet hjemme?

Anonymous poster hash: 184e7...b07

Skulle stå ca. 10 selbu blå.

HI

Anonymous poster hash: 76dfe...512

Skrevet

Nei, jeg tenker aldri over dette når jeg handler på kiwi. Men lykken var stor jeg en gang i begynnelsen av tyveårene oppdaget at ganske mange kasser med øl var utgått på dato. Jeg var obs på denne garantien for det var mye snakk om det den gang. Mener det var ganske nytt, og var en del om det i avisen. Fikk ikke ølet med meg, men jeg ble ganske mange tusen kroner rikere :) :)

Skrevet

Nei, jeg tenker aldri over dette når jeg handler på kiwi. Men lykken var stor jeg en gang i begynnelsen av tyveårene oppdaget at ganske mange kasser med øl var utgått på dato. Jeg var obs på denne garantien for det var mye snakk om det den gang. Mener det var ganske nytt, og var en del om det i avisen. Fikk ikke ølet med meg, men jeg ble ganske mange tusen kroner rikere :) :)

Haha, det er jo faktisk helt sinnsykt! Skjønner godt hvorfor de gikk bort i fra denne ordningen. Men digg for deg da. :)

Anonymous poster hash: 76dfe...512

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...