Gå til innhold

Trenger råd og erfaringer, bleieslutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når starte? Hvordan gjøre det? Hva funket for ditt barn?

Anonymous poster hash: 55dfc...241

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste var 3.5 da var hun overmoden, og en fredag så sa jeg at mamma har glemt og kjøpe bleier, det var greit for hun hadde fått noen fine prinsesse truser, hun var tørr uten uhell på dag 2, brukte heller ikke nattbleie, tisset før hun la seg.

Mini var 2 år og fant det ut selv, hun var tørr med en gang hun kuttet bleien for hun var interessert i og gå på do, tok nattbleie samtidig, hun tisser og før hun legger seg, har aldri vekket noen av barna for og sette de på do.

Barn må være klar både psykisk og fysisk, de må være trygg på doen, skjer det uhell så overse dem og ros når barnet går på do.

Det og bæsje på do tok litt tid, leste bæsje ikke på 1 uke og mini ventet nesten til deg var forsent.

Få bhg med deg og få de til og forstå at de må følge på do og hjelpe til, de aller fleste er med uten mokkel men har hørt om de som syns det er merarbeid!

Husk og snakk med barnet om det først og se på reaksjonen.

Lykke til.

Skrevet

Takk for svar. Jenta mi er bare 2 år og 1 mnd, men hun vil alltid tisse på do. Da tar vi på bleien etterpå. Men i dag hadde jeg fri og lot henne få gå hele dagen uten bleie. Først et uhell ca 08.30, noe hun synes var ubehagelig. Deretter ingen uhell frem til leggetid 19.30. Hun fikk gå med truse, og så ifra om hun måtte på do. Jeg spurte titt og ofte da.

Hva bør jeg gjøre? Gradvis eller kjøre på med bleieslutt på kort tid? Først hjemme før vi involverer bhg? Redd hun er for lita bare.

Skrevet

Takk for svar. Jenta mi er bare 2 år og 1 mnd, men hun vil alltid tisse på do. Da tar vi på bleien etterpå. Men i dag hadde jeg fri og lot henne få gå hele dagen uten bleie. Først et uhell ca 08.30, noe hun synes var ubehagelig. Deretter ingen uhell frem til leggetid 19.30. Hun fikk gå med truse, og så ifra om hun måtte på do. Jeg spurte titt og ofte da.

Hva bør jeg gjøre? Gradvis eller kjøre på med bleieslutt på kort tid? Først hjemme før vi involverer bhg? Redd hun er for lita bare.

Hun er ikke for liten. La henne gå uten bleie hjemme en stund, deretter involverer dere bhg. 

Anonymous poster hash: 77fd3...d81

Skrevet

Hun er ikke for liten. La henne gå uten bleie hjemme en stund, deretter involverer dere bhg.

Anonymous poster hash: 77fd3...d81

Ja tenker også å lære henne dette med å si ifra når hun må på do før vi involverer barnehagen. Håper det ikke er dumt. Vil lære henne dette, vil ikke at hovedansvaret skal ligge på barnehagen.

Skrevet

Datteren min bestemte seg for å slutte i en alder av 2år, det gikk veldig fint! Rett fra bleie til do, ingen mellom"landing" på potte eller noe!:) stolt:)

Anonymous poster hash: 52c5e...2e6

Skrevet

Kjør på og få med bhg!! Kanskje bleie i utetid en siden de har på mye klær med da skal hun gå på do først og de skal ta den av med en hang de kommer inn.

Hun og du er super flinke ikke stopp opp ☺☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...