Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #1 Skrevet 23. februar 2015 Jeg har pcos og hormonene mine er i stor ubalanse. Jeg sliter med å takle hverdagen på grunn av dette. Vekta er en ting, jeg spiser 1600-1700 kalorier om dagen, det har jeg gjort de siste tre årene, men har allikevel gått opp 25 kilo og det fortsetter bare å øke. Men det største problemet er humøret. Jeg føler jeg er super pms hele tiden. Humøret skifter utrolig fort og jeg takler dårlig skuffelser, forventninger og usikkerhet. Fastlegen mente jeg var deprimert og ga meg cipralex, det fungerte ikke. Har vært hos to ulike psykologer men de har begge sagt at jeg har ingen tegn på noen psykisk sykdom men har et ustabilt humør noe som kan skyldes hormonubalanse. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! Jeg føler meg som en tikkende bombe og blir så sliten av dette. Det er ille for de rundt meg også.. Vet det er flere andre her med pcos, hva gjør dere for å takle ubalansen? Anonymous poster hash: 25ad3...e2e
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #2 Skrevet 23. februar 2015 Kanskje ketolyse (LCHF) hadde vært noe å prøve? Jeg ville iallefall lest meg litt opp på det om jeg var deg. Denne dietten vil hjelpe deg med vekta og hormoner Anonymous poster hash: 35077...3a5
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #3 Skrevet 24. februar 2015 Har prøvd lavkarbo kosthold men jeg liker så lite av den maten man kan spise på det så jeg greier det ikke i lengden. Hi Anonymous poster hash: 25ad3...e2e
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #4 Skrevet 24. februar 2015 Men 1700 er et ganske vanlig inntak for en moderat aktiv person, du bør nok kutte litt mer... Jeg har lavt stoffskifte er umedisinert fordi det svinger så mye, men holder meg på ca 12-1300 kalorier i døgnet for å holde vekten. Hadde jeg spist 16-1700 i døgnet hadde jeg nok lett gått opp like mye du har.... Anonymous poster hash: 261a3...de4
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #5 Skrevet 24. februar 2015 Har prøvd lavkarbo kosthold men jeg liker så lite av den maten man kan spise på det så jeg greier det ikke i lengden. Hi Anonymous poster hash: 25ad3...e2e Lavkarbo er helt normal mat, bortsett fra at man må kutte mange av godsakene. Det er dette som er løsningen om du liker det eller ei. Det er mulig kaloriunderskudd kan hjelpe deg ned i vekt, men det er ikke vekta i seg selv som gir deg ubalanse, det er kostholdet. Anonymous poster hash: 232e2...da3
Gjest Trulte med to små Skrevet 24. februar 2015 #6 Skrevet 24. februar 2015 Har du prøvd akupunktur for å balansere hele systemet ditt? Om legene ikke finner noen årsak hos deg eller kan tilby noe annet som kan hjelpe deg, så kunne det jo være at akupunktur kan hjelpe deg. Ellers er det lurt å bruke minst mulig hormonforstyrrende kremer, shampo mm og ellers spise sundt. Tror nok det er mye som kan gjøres for å hjelpe deg til et bedre liv, det er jo bare å finne det rette som kan hjelpe akkurat deg. Skikkelig fælt å være premenstruell ihvertfall. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #7 Skrevet 24. februar 2015 Har du prøvd å trene? Det hjelper iallfall på mitt humør. Er ikke typen til å henge på treningsenter, men utrolig nok elsker jeg det. Gruppetimer med høy puls gjør susen for mitt humør. Anonymous poster hash: ba4e5...b9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå