Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #1 Skrevet 23. februar 2015 Spis denne. God apetitt. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/helse-og-medisin/lite-barn-doede-av-meslinger-i-tyskland/a/23401893/ Anonymous poster hash: cd964...768
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #2 Skrevet 23. februar 2015 Jeg tror du velger feil taktikk her om du ønsker å overbevise noen motstandere. En nedlatende ufin argumentasjon får sjelden noen til å innrømme feil... Anonymous poster hash: edcfe...4f1
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #3 Skrevet 23. februar 2015 Men det gjør likevel godt for sjela. Anonymous poster hash: cd964...768
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #4 Skrevet 23. februar 2015 Jeg lurer på en ting. Dere som rakker slik ned på de som velger å ikke vaksinere, om dere re-vaksinerer dere selv jevnlig? For selv om dere selv fikk alle vaksinene som barn, er de ute av kroppen etter rundt 10 år, og DU personlig er en like stor risk for alle som ikke kan vaksinere seg/sine barn, som de som ikke vil vaksinere seg/sine barn. Tygg litt på den. Jeg skal forøvrig vaksinere mine barn. Men føler ingen behov for å hetse å rakke ned på andre som tar andre valg enn meg selv, fordi vaksiner er frivillig, og de har dermed retten på sin side til å velge bort om de vil. Anonymous poster hash: ebac5...a91
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #5 Skrevet 23. februar 2015 Jeg lurer på en ting. Dere som rakker slik ned på de som velger å ikke vaksinere, om dere re-vaksinerer dere selv jevnlig? For selv om dere selv fikk alle vaksinene som barn, er de ute av kroppen etter rundt 10 år, og DU personlig er en like stor risk for alle som ikke kan vaksinere seg/sine barn, som de som ikke vil vaksinere seg/sine barn. Tygg litt på den. Jeg skal forøvrig vaksinere mine barn. Men føler ingen behov for å hetse å rakke ned på andre som tar andre valg enn meg selv, fordi vaksiner er frivillig, og de har dermed retten på sin side til å velge bort om de vil. Anonymous poster hash: ebac5...a91 Selvsagt har jeg gjort det. Var det noe mer?Og jo, folk som ikke vaksinerer barna sine fortjener all hets de kan få. Synes du virkelig det er greit å risikere livet til egne og andres barn? Du synes sikkert det er greit å røyke i svangerskapet også? Det er jo ikke ulovlig det heller. Anonymous poster hash: be26e...76d
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #6 Skrevet 23. februar 2015 Jeg lurer på en ting. Dere som rakker slik ned på de som velger å ikke vaksinere, om dere re-vaksinerer dere selv jevnlig? For selv om dere selv fikk alle vaksinene som barn, er de ute av kroppen etter rundt 10 år, og DU personlig er en like stor risk for alle som ikke kan vaksinere seg/sine barn, som de som ikke vil vaksinere seg/sine barn. Tygg litt på den. Jeg skal forøvrig vaksinere mine barn. Men føler ingen behov for å hetse å rakke ned på andre som tar andre valg enn meg selv, fordi vaksiner er frivillig, og de har dermed retten på sin side til å velge bort om de vil. Anonymous poster hash: ebac5...a91 Selvsagt har jeg gjort det. Var det noe mer?Og jo, folk som ikke vaksinerer barna sine fortjener all hets de kan få. Synes du virkelig det er greit å risikere livet til egne og andres barn? Du synes sikkert det er greit å røyke i svangerskapet også? Det er jo ikke ulovlig det heller. Anonymous poster hash: be26e...76d Da vil jeg tro du er en av få, for jeg nekter å tro at mesteparten av de som henger seg slik opp i vaksiner til barn i disse dager, faktisk har tatt turen til legen for re-vaksinasjon av seg selv. Jeg mener folk har rett til å ta egne valg, så lenge dette er bevisste og opplyste valg de tar. Det går an å opplyse folk, uten å ty til hets, og en nedlatende tone. Du er faktisk ikke perfekt du heller! Noen uvaksinerte barn her og der er ikke en større risiko enn ikke re-vaksinerte voksne, så jeg ser ikke helt problemet. For dere må for all del ikke glemme at vaksiner er et hett tema akkurat nå, så alt slås stort opp i aviser, men det trenger ikke bety at det egentlig er særlig mange flere utbrudd nå enn før. Man har lov å være litt kritisk til aviser, som tross alt lever av å selge "sensasjoner". Og til din opplysning, jeg sluttet å røyke når jeg begynte å prøve. Selvsagt vil jeg gi mitt barn de aller beste forutsetninger helt fra starten. Men jeg dømmer ikke mine venninner som ikke klarte å slutte før eller under sine graviditeter. Jeg har uttrykket til dem min egen redsel for følgene av røykingen, men ALDRI dømt. Anonymous poster hash: ebac5...a91
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #7 Skrevet 23. februar 2015 Jeg lurer på en ting. Dere som rakker slik ned på de som velger å ikke vaksinere, om dere re-vaksinerer dere selv jevnlig? For selv om dere selv fikk alle vaksinene som barn, er de ute av kroppen etter rundt 10 år, og DU personlig er en like stor risk for alle som ikke kan vaksinere seg/sine barn, som de som ikke vil vaksinere seg/sine barn. Tygg litt på den. Jeg skal forøvrig vaksinere mine barn. Men føler ingen behov for å hetse å rakke ned på andre som tar andre valg enn meg selv, fordi vaksiner er frivillig, og de har dermed retten på sin side til å velge bort om de vil. Anonymous poster hash: ebac5...a91 Selvsagt har jeg gjort det. Var det noe mer?Og jo, folk som ikke vaksinerer barna sine fortjener all hets de kan få. Synes du virkelig det er greit å risikere livet til egne og andres barn? Du synes sikkert det er greit å røyke i svangerskapet også? Det er jo ikke ulovlig det heller. Anonymous poster hash: be26e...76d Da vil jeg tro du er en av få, for jeg nekter å tro at mesteparten av de som henger seg slik opp i vaksiner til barn i disse dager, faktisk har tatt turen til legen for re-vaksinasjon av seg selv. Jeg mener folk har rett til å ta egne valg, så lenge dette er bevisste og opplyste valg de tar. Det går an å opplyse folk, uten å ty til hets, og en nedlatende tone. Du er faktisk ikke perfekt du heller! Noen uvaksinerte barn her og der er ikke en større risiko enn ikke re-vaksinerte voksne, så jeg ser ikke helt problemet. For dere må for all del ikke glemme at vaksiner er et hett tema akkurat nå, så alt slås stort opp i aviser, men det trenger ikke bety at det egentlig er særlig mange flere utbrudd nå enn før. Man har lov å være litt kritisk til aviser, som tross alt lever av å selge "sensasjoner". Og til din opplysning, jeg sluttet å røyke når jeg begynte å prøve. Selvsagt vil jeg gi mitt barn de aller beste forutsetninger helt fra starten. Men jeg dømmer ikke mine venninner som ikke klarte å slutte før eller under sine graviditeter. Jeg har uttrykket til dem min egen redsel for følgene av røykingen, men ALDRI dømt. Anonymous poster hash: ebac5...a91 Nei, da er du i det minste konsekvent Anonymous poster hash: be26e...76d
Virginia. Skrevet 23. februar 2015 #8 Skrevet 23. februar 2015 (endret) Jeg tror du velger feil taktikk her om du ønsker å overbevise noen motstandere. En nedlatende ufin argumentasjon får sjelden noen til å innrømme feil... Anonymous poster hash: edcfe...4f1 Jeg er selv for vaksineprogrammet, men er helt enig. Nå er det på tide å slutte med drittslengning og kalle det en "krig", for så å ironisk nok etterpå syte og klage over at vaksinemotstandere er immune mot saklige argumenter... Hets og stråmannsargumentasjon skader saken langt mer enn det ganger den. De aller fleste som motsetter seg vaksiner er verken konspirasjonsteoretikere eller mindre intelligente, og de vil som andre foreldre sine barn det beste. Evner man ikke å forstå dette, så burde man overlate debatten til andre som er mer saklige i sin argumentasjon. Selv valgte jeg å ikke ta svineinfluensavaksinen. Ikke fordi jeg på noen måte trodde at myndighetene ville befolkningen noe vondt, men fordi jeg var av den oppfatning av myndighetene i denne saken kanskje var litt raske på avtrekkeren og ikke hadde godt nok beslutningsgrunnlag om verken pandemien eller vaksinen. Endret 23. februar 2015 av Ibsenfrue
Virginia. Skrevet 23. februar 2015 #9 Skrevet 23. februar 2015 Men det gjør likevel godt for sjela. Anonymous poster hash: cd964...768 Så du er villig til å ofre saken du påstår at du synes er så viktig, av den grunn?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #10 Skrevet 23. februar 2015 Selv valgte jeg å ikke ta svineinfluensavaksinen. Ikke fordi jeg på noen måte trodde at myndighetene ville befolkningen noe vondt, men fordi jeg var av den oppfatning av myndighetene i denne saken kanskje var litt raske på avtrekkeren og ikke hadde godt nok beslutningsgrunnlag om verken pandemien eller vaksinen. Det samme gjorde jeg. For meg var det svært tydelig at de var alt for raske på avtrekkeren, og media hauset denne såkalte "pandemien" opp mye mer enn hva som var nødvendig. Noe som var svært tydelig i etterkant. Samt at vaksinen heller ikke var så trygg som påstått. Jeg kan faktisk forstå at / om folk generelt er blitt skeptiske etter denne hendelsen, hvor så mange gikk "rett i fella", og det viste seg at det nå er flere og flere som utvikler ettervirkninger av denne vaksinen. Og enda er det vel for tidlig å si noe om langtidssvirkningene. Det er synd om det er dette som er utslagt for vaksine-vegringen vi gjerne ser idag, men da kan jo offentligheten takke seg selv. Kan også innrømme at jeg ble svært skeptisk til media etter denne hendelsen, og liker å få mine opplysninger og fakta fra andre steder enn avisa. Anonymous poster hash: ebac5...a91
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #11 Skrevet 23. februar 2015 Selvsagt revaksinerer jeg. Og nei, det er ingen grunn til å argumentere saklig med akkurat denne gruppen, siden de - i likhet med konspirasjonstullinger ellers - allerede har forkastet all saklig forskningsbasert argumentasjon. Anonymous poster hash: cd964...768
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #12 Skrevet 23. februar 2015 Selv valgte jeg å ikke ta svineinfluensavaksinen. Ikke fordi jeg på noen måte trodde at myndighetene ville befolkningen noe vondt, men fordi jeg var av den oppfatning av myndighetene i denne saken kanskje var litt raske på avtrekkeren og ikke hadde godt nok beslutningsgrunnlag om verken pandemien eller vaksinen. Det samme gjorde jeg. For meg var det svært tydelig at de var alt for raske på avtrekkeren, og media hauset denne såkalte "pandemien" opp mye mer enn hva som var nødvendig. Noe som var svært tydelig i etterkant. Samt at vaksinen heller ikke var så trygg som påstått. Jeg kan faktisk forstå at / om folk generelt er blitt skeptiske etter denne hendelsen, hvor så mange gikk "rett i fella", og det viste seg at det nå er flere og flere som utvikler ettervirkninger av denne vaksinen. Og enda er det vel for tidlig å si noe om langtidssvirkningene. Det er synd om det er dette som er utslagt for vaksine-vegringen vi gjerne ser idag, men da kan jo offentligheten takke seg selv. Kan også innrømme at jeg ble svært skeptisk til media etter denne hendelsen, og liker å få mine opplysninger og fakta fra andre steder enn avisa. Anonymous poster hash: ebac5...a91 Jeg rakk ikke denne vaksinen før jeg ble syk med nettopp svineinfulensa. Og siden aldri blitt frisk igjen. Det samme som skjedde med endel som tok vaksina. Skal ikke være enkelt! Anonymous poster hash: dee3b...f98
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #13 Skrevet 23. februar 2015 Alle med vett i hodet revaksinerer. Allikevel kommer dette opp som et idiotisk argument hver gang noen kritiserer vaksinemotstandere. Hva er vitsen? Prøver dere å blåse luften ut av debatten? Om noen ikke revaksinerer seg er det nok fordi det har vært svakt fokus på dette fra myndighetenes side, og at ikke alle er klar over viktigheten. Anonymous poster hash: 00e7a...db1
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #14 Skrevet 23. februar 2015 Jeg lurer på en ting. Dere som rakker slik ned på de som velger å ikke vaksinere, om dere re-vaksinerer dere selv jevnlig? For selv om dere selv fikk alle vaksinene som barn, er de ute av kroppen etter rundt 10 år, og DU personlig er en like stor risk for alle som ikke kan vaksinere seg/sine barn, som de som ikke vil vaksinere seg/sine barn. Tygg litt på den. Jeg skal forøvrig vaksinere mine barn. Men føler ingen behov for å hetse å rakke ned på andre som tar andre valg enn meg selv, fordi vaksiner er frivillig, og de har dermed retten på sin side til å velge bort om de vil. Anonymous poster hash: ebac5...a91 Det er faktisk helt feil når det gjelder meslinger. Hvis du har fått to doser, som ihvertfall alle som er født etter 1981, og heldigvis mange fler, har fått, så er du beskyttet for livet. Anonymous poster hash: dcc63...e91
Virginia. Skrevet 23. februar 2015 #15 Skrevet 23. februar 2015 (endret) Selv valgte jeg å ikke ta svineinfluensavaksinen. Ikke fordi jeg på noen måte trodde at myndighetene ville befolkningen noe vondt, men fordi jeg var av den oppfatning av myndighetene i denne saken kanskje var litt raske på avtrekkeren og ikke hadde godt nok beslutningsgrunnlag om verken pandemien eller vaksinen. Det samme gjorde jeg. For meg var det svært tydelig at de var alt for raske på avtrekkeren, og media hauset denne såkalte "pandemien" opp mye mer enn hva som var nødvendig. Noe som var svært tydelig i etterkant. Samt at vaksinen heller ikke var så trygg som påstått. Jeg kan faktisk forstå at / om folk generelt er blitt skeptiske etter denne hendelsen, hvor så mange gikk "rett i fella", og det viste seg at det nå er flere og flere som utvikler ettervirkninger av denne vaksinen. Og enda er det vel for tidlig å si noe om langtidssvirkningene. Det er synd om det er dette som er utslagt for vaksine-vegringen vi gjerne ser idag, men da kan jo offentligheten takke seg selv. Kan også innrømme at jeg ble svært skeptisk til media etter denne hendelsen, og liker å få mine opplysninger og fakta fra andre steder enn avisa. Anonymous poster hash: ebac5...a91 Jeg skal ærlig talt si at jeg hadde en forventning om at massevaksinasjonen ville vise seg å være vellykket og at det mest sannsynlig ikke ville vise seg noen uventede bivirkninger i ettertid, men jeg var en del av vaksineforsøket på 80/ 90- tallet som senere mottok stor kritikk (delvis ufortjent, har det i ettertid vist seg) og har etter det hatt en viss skepsis når det gjelder hastevaksiner og massevaksinasjon. At svineinfluensavaksinen viste seg å medføre noe så alvorlig som narkolepsi for enkelte, det synes jeg bare er trist. Livmorshalskreftvaksinen var jeg lenge skeptisk til, grunnet medieoppslag om alvorlige bivirkninger, samt et par ulike legers uttalelser om at de ikke ville ha latt sine døtre ha tatt denne. Men der har jeg endret mening. Jeg har forresten selv revaksinert meg ved flere anledninger grunnet reiser utenlands, og har i den forbindelse også tatt vaksiner som beskytter mot sykdommer som kun finnes utenfor Europa. Endret 23. februar 2015 av Ibsenfrue
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. februar 2015 #16 Skrevet 23. februar 2015 Jeg tror du velger feil taktikk her om du ønsker å overbevise noen motstandere. En nedlatende ufin argumentasjon får sjelden noen til å innrømme feil... Anonymous poster hash: edcfe...4f1 Jeg er selv for vaksineprogrammet, men er helt enig. Nå er det på tide å slutte med drittslengning og kalle det en "krig", for så å ironisk nok etterpå syte og klage over at vaksinemotstandere er immune mot saklige argumenter... Hets og stråmannsargumentasjon skader saken langt mer enn det ganger den. De aller fleste som motsetter seg vaksiner er verken konspirasjonsteoretikere eller mindre intelligente, og de vil som andre foreldre sine barn det beste. Evner man ikke å forstå dette, så burde man overlate debatten til andre som er mer saklige i sin argumentasjon. Selv valgte jeg å ikke ta svineinfluensavaksinen. Ikke fordi jeg på noen måte trodde at myndighetene ville befolkningen noe vondt, men fordi jeg var av den oppfatning av myndighetene i denne saken kanskje var litt raske på avtrekkeren og ikke hadde godt nok beslutningsgrunnlag om verken pandemien eller vaksinen. Beklager, men de fleste som motsetter seg er jo det. Jeg tviler ikke på at de vil barna sine det beste, de har bare en forvrengt oppfatning av hva som er lurt. Det gjelder selvsagt ikke dem som ikke tåler vaksinene. Svineinfluensavaksinen er noe helt annet, som ikke må forveksles med de godt utprøvde vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet.
Virginia. Skrevet 23. februar 2015 #17 Skrevet 23. februar 2015 Jeg lurer på en ting. Dere som rakker slik ned på de som velger å ikke vaksinere, om dere re-vaksinerer dere selv jevnlig? For selv om dere selv fikk alle vaksinene som barn, er de ute av kroppen etter rundt 10 år, og DU personlig er en like stor risk for alle som ikke kan vaksinere seg/sine barn, som de som ikke vil vaksinere seg/sine barn. Tygg litt på den. Jeg skal forøvrig vaksinere mine barn. Men føler ingen behov for å hetse å rakke ned på andre som tar andre valg enn meg selv, fordi vaksiner er frivillig, og de har dermed retten på sin side til å velge bort om de vil. Anonymous poster hash: ebac5...a91 Det er faktisk helt feil når det gjelder meslinger. Hvis du har fått to doser, som ihvertfall alle som er født etter 1981, og heldigvis mange fler, har fått, så er du beskyttet for livet. Anonymous poster hash: dcc63...e91 Det stemmer ikke helt. Ca. 1- 2 % av dem som har tatt begge dosene vil likevel ikke ha utviklet immunitet. Det eneste som faktisk med 100% sikkerhet gir immunitet mot noe, det er å ha sykdommen. Samtidig vil det å gå for sykdommen, og risikoen som følger med den, vil være en langt dårligere strategi enn alternativet. Det er ikke problematisk at enkelte ikke utvikler immunitet så lenge vaksinedekningen er god nok.
Jezebel Skrevet 23. februar 2015 #18 Skrevet 23. februar 2015 Jeg lurer på en ting. Dere som rakker slik ned på de som velger å ikke vaksinere, om dere re-vaksinerer dere selv jevnlig? For selv om dere selv fikk alle vaksinene som barn, er de ute av kroppen etter rundt 10 år, og DU personlig er en like stor risk for alle som ikke kan vaksinere seg/sine barn, som de som ikke vil vaksinere seg/sine barn. Tygg litt på den. Jeg skal forøvrig vaksinere mine barn. Men føler ingen behov for å hetse å rakke ned på andre som tar andre valg enn meg selv, fordi vaksiner er frivillig, og de har dermed retten på sin side til å velge bort om de vil. Anonymous poster hash: ebac5...a91 Herregud, så lei jeg er av dette argumentet. JA, jeg er revaksinert. Hvilken unnskyldning skal du komme med nå? Autisme???
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #19 Skrevet 23. februar 2015 Jeg lurer på en ting. Dere som rakker slik ned på de som velger å ikke vaksinere, om dere re-vaksinerer dere selv jevnlig? For selv om dere selv fikk alle vaksinene som barn, er de ute av kroppen etter rundt 10 år, og DU personlig er en like stor risk for alle som ikke kan vaksinere seg/sine barn, som de som ikke vil vaksinere seg/sine barn. Tygg litt på den. Jeg skal forøvrig vaksinere mine barn. Men føler ingen behov for å hetse å rakke ned på andre som tar andre valg enn meg selv, fordi vaksiner er frivillig, og de har dermed retten på sin side til å velge bort om de vil. Anonymous poster hash: ebac5...a91 Jeg har revaksinert meg, så ikke noe behov for å tygge på den. Anonymous poster hash: 73cb4...63f
Jezebel Skrevet 23. februar 2015 #20 Skrevet 23. februar 2015 (endret) Jeg lurer på en ting. Dere som rakker slik ned på de som velger å ikke vaksinere, om dere re-vaksinerer dere selv jevnlig? For selv om dere selv fikk alle vaksinene som barn, er de ute av kroppen etter rundt 10 år, og DU personlig er en like stor risk for alle som ikke kan vaksinere seg/sine barn, som de som ikke vil vaksinere seg/sine barn. Tygg litt på den. Jeg skal forøvrig vaksinere mine barn. Men føler ingen behov for å hetse å rakke ned på andre som tar andre valg enn meg selv, fordi vaksiner er frivillig, og de har dermed retten på sin side til å velge bort om de vil. Anonymous poster hash: ebac5...a91 Selvsagt har jeg gjort det. Var det noe mer?Og jo, folk som ikke vaksinerer barna sine fortjener all hets de kan få. Synes du virkelig det er greit å risikere livet til egne og andres barn? Du synes sikkert det er greit å røyke i svangerskapet også? Det er jo ikke ulovlig det heller. Anonymous poster hash: be26e...76d Veldig godt poeng. Det er stor forskjell på å ikke revaksinere seg selv og å ikke vaksinere barna. En ting er å utsette eg selv for sykdommer, det er noe helt annet å risikere liv og helse til små barn. Det er også stor forskjell på å ikke revaksinere seg fordi man ikke vet hvor viktig dette er (har vært veldig lite fokus på dette) og på å ikke vaksinere barna til tross for all informasjonen som finnes om hvor viktig dette er. Men selvfølgelig er revaksinering av voksne også veldig viktig, ikke bare for den voksne men med hensyn til flokkimmunitet. Endret 23. februar 2015 av Jezebel
Virginia. Skrevet 23. februar 2015 #21 Skrevet 23. februar 2015 Jeg tror du velger feil taktikk her om du ønsker å overbevise noen motstandere. En nedlatende ufin argumentasjon får sjelden noen til å innrømme feil... Anonymous poster hash: edcfe...4f1 Jeg er selv for vaksineprogrammet, men er helt enig. Nå er det på tide å slutte med drittslengning og kalle det en "krig", for så å ironisk nok etterpå syte og klage over at vaksinemotstandere er immune mot saklige argumenter... Hets og stråmannsargumentasjon skader saken langt mer enn det ganger den. De aller fleste som motsetter seg vaksiner er verken konspirasjonsteoretikere eller mindre intelligente, og de vil som andre foreldre sine barn det beste. Evner man ikke å forstå dette, så burde man overlate debatten til andre som er mer saklige i sin argumentasjon. Selv valgte jeg å ikke ta svineinfluensavaksinen. Ikke fordi jeg på noen måte trodde at myndighetene ville befolkningen noe vondt, men fordi jeg var av den oppfatning av myndighetene i denne saken kanskje var litt raske på avtrekkeren og ikke hadde godt nok beslutningsgrunnlag om verken pandemien eller vaksinen. Beklager, men de fleste som motsetter seg er jo det. Jeg tviler ikke på at de vil barna sine det beste, de har bare en forvrengt oppfatning av hva som er lurt. Det gjelder selvsagt ikke dem som ikke tåler vaksinene. Svineinfluensavaksinen er noe helt annet, som ikke må forveksles med de godt utprøvde vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet. Nei, her er det du som kommer med en påstand som du ikke har belegg for. Å tro at meningsmotstandere er mindre intelligente og ikke ser like klart som en selv, det er en ganske vanlig logisk feilslutning. Man ser det ofte i politikken .
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #22 Skrevet 23. februar 2015 Jeg lurer på en ting. Dere som rakker slik ned på de som velger å ikke vaksinere, om dere re-vaksinerer dere selv jevnlig? For selv om dere selv fikk alle vaksinene som barn, er de ute av kroppen etter rundt 10 år, og DU personlig er en like stor risk for alle som ikke kan vaksinere seg/sine barn, som de som ikke vil vaksinere seg/sine barn. Tygg litt på den. Jeg skal forøvrig vaksinere mine barn. Men føler ingen behov for å hetse å rakke ned på andre som tar andre valg enn meg selv, fordi vaksiner er frivillig, og de har dermed retten på sin side til å velge bort om de vil. Anonymous poster hash: ebac5...a91 Jeg er FOR vaksiner og blir veldig oppgitt over folk som ikke vaksinerer barna sine og ikke tenker på flokkimmunitet. Jeg har likevel ikke revaksinert meg, men det er fordi jeg har hatt både meslinger, røde hunder og kusma da jeg var barn, og når man har hatt disse sykdommene så er man faktisk livsvarig immun. Det lærte jeg da jeg var ung, og så vidt jeg vet er dette fremdeles gjeldende medisinke oppfatning. Jeg trenger med andre ord ikke å revaksinere meg... Anonymous poster hash: b0c38...667
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 23. februar 2015 #23 Skrevet 23. februar 2015 Selv valgte jeg å ikke ta svineinfluensavaksinen. Ikke fordi jeg på noen måte trodde at myndighetene ville befolkningen noe vondt, men fordi jeg var av den oppfatning av myndighetene i denne saken kanskje var litt raske på avtrekkeren og ikke hadde godt nok beslutningsgrunnlag om verken pandemien eller vaksinen. Det samme gjorde jeg. For meg var det svært tydelig at de var alt for raske på avtrekkeren, og media hauset denne såkalte "pandemien" opp mye mer enn hva som var nødvendig. Noe som var svært tydelig i etterkant. Samt at vaksinen heller ikke var så trygg som påstått. Jeg kan faktisk forstå at / om folk generelt er blitt skeptiske etter denne hendelsen, hvor så mange gikk "rett i fella", og det viste seg at det nå er flere og flere som utvikler ettervirkninger av denne vaksinen. Og enda er det vel for tidlig å si noe om langtidssvirkningene. Det er synd om det er dette som er utslagt for vaksine-vegringen vi gjerne ser idag, men da kan jo offentligheten takke seg selv. Kan også innrømme at jeg ble svært skeptisk til media etter denne hendelsen, og liker å få mine opplysninger og fakta fra andre steder enn avisa. Anonymous poster hash: ebac5...a91 Men dersom man ikle hadde fått så mange til å vaksinere seg er jeg overbevist om at flere liv hadde gått tapt. Det er lett å være etterpåklok og som lege er jeg veldig glad for at jeg tok slik at jeg slapp å smitte pasienter som potensielt kunne ha dødd av å bli smittet,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå