Gå til innhold

Jeg har ikke tatt vaksine på mine 3 barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ung når jeg blei mor, og leste att det var kreftfremkallende (angst for kreft) men no har jeg tatt til vet, så i morra skal mine små barn til helsesøster og få sprøyte! Att jeg har vert så DUM skjønner jeg virkelig ikke 😡 glad dei skriver så mye om det i avisene fortiden. Ungene skal ikke lide for jeg er dum og uviten!

Anonymous poster hash: 848b7...833

Videoannonse
Annonse
Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

I dag døde en 18 mnd gammel gutt i Berlin pga meslinger. Jævlig tragisk.

Skrevet

Ja jeg tenker det kunne vert min, pga min dumhet 😡 😕😕

Skulle vert pålagt med vaksine.

Anonymous poster hash: 848b7...833

Skrevet

Gratulerer med "oppvåkningen"! Samfunnet takker deg :)

Anonymous poster hash: 2eba9...28f

Skrevet

Tusen takk!! Tusen hjertelig takk for at du vaksinerer!!

Anonymous poster hash: 7e1ab...1b7

Skrevet

Så bra!! :)

Anonymous poster hash: df6cf...7d8

Skrevet

Takk. Du gjør det rette. Tommel opp 😃

Anonymous poster hash: 80b87...c3c

Skrevet

Godt å høre :D blir så glad for alle som velger å vaksinere barna sine.

Skrevet

så bra du innser at du har tatt feil, det står det respekt av :)

Skrevet

Avsporing : kan banet mitt under 15 mnd få meslinger veldig lett siden vaksinen skal tas først ved 15 mnd?! Nervøs pga utbrudd!

Anonymous poster hash: f5f5e...c7c

Skrevet

Applaus!

Anonymous poster hash: cb8d0...491

Skrevet

Avsporing : kan banet mitt under 15 mnd få meslinger veldig lett siden vaksinen skal tas først ved 15 mnd?! Nervøs pga utbrudd!

Dersom du vet om utbrudd må du holde barnet ditt unna. Det er derfor det er så viktig at flest mulig vaksinerer barna sine, slik at blant annet de som er for små for vaksinen ikke skal være i fare. 

Anonymous poster hash: cd8cb...036

Skrevet

Du skal ikke bekymre deg for meslinger noe mer nå en før. I Europa har vi til stadighet hatt utbrudd. Den store forskjellen nå er at USA har hatt utbrudd og der borte har de ikke hatt meslingutbrudd på mange år. Media elsker å hause det opp. I hele USA har de hatt ca 150 som har fått meslinger. Til sammenligning døde 1000 menneske I Norge av influensa i fjor.

Anonymous poster hash: d5a94...c8a
Skrevet

Du skal ikke bekymre deg for meslinger noe mer nå en før. I Europa har vi til stadighet hatt utbrudd. Den store forskjellen nå er at USA har hatt utbrudd og der borte har de ikke hatt meslingutbrudd på mange år. Media elsker å hause det opp. I hele USA har de hatt ca 150 som har fått meslinger. Til sammenligning døde 1000 menneske I Norge av influensa i fjor.

1000 barn? Og kan du kildehenvise til tallene dine?

Anonymous poster hash: 2c191...8dc

Skrevet

1000 barn? Og kan du kildehenvise til tallene dine?

Anonymous poster hash: 2c191...8dc

Nei ikke 1000 barn, 1000-1500 mennesker dør hvert år av influensa. De fleste er nok eldre som er i risikogruppen, men også friske folk og barn dør hvert år av influensa. I grunn merkelig ikke flere vaksinerer seg.

Skrevet

Vi har god vaksinedekning i Norge, så spedbarn er beskyttet av flokkimmuniteten, men som en annen her skriver, skulle det bli et utbrudd av meslinger er det viktig å holde barnet unna smittekilder. Det er også veldig viktig å vaksinere når og om man kan, for å bevare denne flokkimmuniteten, slik at de små og andre som ikke kan vaksineres også kan "ferdes trygt". Vaksiner er heller ingen garanti mot å ikke bli smittet, men de aller fleste vaksinerte som blir smittet får et mildere sykdomsforløp. Så vaksiner er viktig av flere grunner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...