Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #1 Skrevet 23. februar 2015 Nå har jeg to barnehagebarn, men likevel.. Syns det er så utrolig mye omgangssyke, virus etc ute og går. Er ganske sikker på at det ikke var sånn da vi var barn! Fra skolealder husker jeg at jeg var syk kanskje annethvert år, maks! Det er vanlig at første året i bhg var preget av sykdom, men nå syns jeg hver vinter er en sammenhengende sykdomsperiode. Flere som opplever det sånn? Anonymous poster hash: fa050...c42
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #2 Skrevet 23. februar 2015 Synes også at barn generelt er sykere og sartere nå til dagen enn før i tiden. Føler det henger i hop med at barn i dag er mer overbeskyttet og tåler mindre (både fysisk og psykisk) enn når vår generasjon var på samme alder. Anonymous poster hash: faedb...146
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #3 Skrevet 23. februar 2015 Barn nå til dags er født i bobleplast 😡 Anonymous poster hash: 3a74b...944
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #4 Skrevet 23. februar 2015 Jeg opplever at mange har syke barn ofte. Jeg tror det skyldes flere faktorer: Barna er eksponert over lengre tid i trange lokaler sammen med andre barn enn før. Terskelen for at barnet faktisk får lov til å være syke og være hjemme er svært mye høyere enn før (les barnebøker fra 70-80-tallet. Barna var hjemme om de var litt forkjølet.) Svært mange barn får mye mindre hvile og søvn enn de trenger. Vi har en prematur unge som begynte mye senere enn vanlig i barnehage (2,5 år). Nå er barnet skolebarn og til sammen har vi vel hatt 7 syk barn dager i disse årene- det meste pga vannkopper. En god start med ro og lenge amming. Mye frisk luft, passe sunn mat (variert kosthold) og ikke for lange dager på farten (barnehage, skole, sfo) er nøkkelen tror jeg. Anonymous poster hash: f41af...fae
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #5 Skrevet 23. februar 2015 Jeg opplever at mange har syke barn ofte. Jeg tror det skyldes flere faktorer: -> er eksponert over lengre tid i trange lokaler sammen med andre barn enn før. Terskelen for at barnet faktisk får lov til å være syke og være hjemme er svært mye høyere enn før (les barnebøker fra 70-80-tallet. Barna var hjemme om de var litt forkjølet.) Svært mange barn får mye mindre hvile og søvn enn de trenger. Vi har en prematur unge som begynte mye senere enn vanlig i barnehage (2,5 år). Nå er barnet skolebarn og til sammen har vi vel hatt 7 syk barn dager i disse årene- det meste pga vannkopper. En god start med ro og lenge amming. Mye frisk luft, passe sunn mat (variert kosthold) og ikke for lange dager på farten (barnehage, skole, sfo) er nøkkelen tror jeg. Anonymous poster hash: f41af...fae Jeg tror du har et poeng. Er nok mye i at folk ikke tar sykt barn dager i "frykt" for jobben... Kjenner litt på det selv. Jeg holder så klart barna hjemme når de er tydelig syke, men aldri ved forkjølelse... Anonymous poster hash: fa050...c42
valkyrien Skrevet 23. februar 2015 #6 Skrevet 23. februar 2015 Noen er ekstremt mye syke, andre ikke, tror ikke det er verre nå enn før. Vi har ikke hatt omgangssyke i hus i det hele tatt de 4,5 årene vi har hatt barn. I 2014 tror jeg guttungen var hjemme fra bhg 3-4 dager til sammen, da på grunn av nedsatt almentilstand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå