Gå til innhold

Innkalt til drøftelsesmøte på jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble kalt inn til sjefen rett før jeg skulle gå hjem i dag og fikk dette brevet av han.

Føler at jeg allerede har mistet jobben. Har mange tanker og sliter med å plassere dem.

Står i brevet at jeg kan ta med meg tillitsvalgt/rådgiver. Tillitsvalgt er "kjøpt og betalt" av daglig leder så han tar jeg ikke med meg. Har spurt kollegaen min som jeg samarbeider med hele tiden, for det er jo henne det vil gå ut over om jeg blir borte.

Jeg er sjokkert. Er ikke det at jeg har lite og gjøre, for det er heller motsatt.

Har mange tanker. Sykemelde meg? Har opp til flere diagnoser som kvalifiserer meg til sykemelding.

Hvilke erfaringer har dere med sånne møter? Har dere noen råd til meg?

Anonymous poster hash: bb605...593

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble kalt inn til sjefen rett før jeg skulle gå hjem i dag og fikk dette brevet av han.

Føler at jeg allerede har mistet jobben. Har mange tanker og sliter med å plassere dem.

Står i brevet at jeg kan ta med meg tillitsvalgt/rådgiver. Tillitsvalgt er "kjøpt og betalt" av daglig leder så han tar jeg ikke med meg. Har spurt kollegaen min som jeg samarbeider med hele tiden, for det er jo henne det vil gå ut over om jeg blir borte.

Jeg er sjokkert. Er ikke det at jeg har lite og gjøre, for det er heller motsatt.

Har mange tanker. Sykemelde meg? Har opp til flere diagnoser som kvalifiserer meg til sykemelding.

Hvilke erfaringer har dere med sånne møter? Har dere noen råd til meg?

Hvorfor i alle dager skal du sykemelde deg?

Anonymous poster hash: 9225a...9ac

Skrevet

Mn du har vel en ide om hva dette handler om ?

Skrevet

For det første, hva er årsaken til drøftelsesmøtet? Du skal jo før dette ha fått noen tilbakemeldinger på at ikke alt er som det skal?

Jeg regner med at du har fått punkter tidligere som må endres?

Ikke sykemeld deg, det har ingen betydning i forhold til om du blir sagt opp eller ikke. Det kan gi deg noen utvidede frister, men det eneste du gjør er å skyve på problemet.

Skrevet

Bare en tanke som smalt i hodet på meg mens jeg skrev. Jeg er jo avhengig av penger for å overleve.

Skrevet

Ikke vet vi hva problemstillingen er på jobben, ei heller hva brevet inneholdt. Det er svært vanskelig å svare deg noe som helst.

Skrevet

Du kan ringe foreningen din og be om at en fra styret blir med deg. Evt så ta med deg verneombudet .

Anonymous poster hash: 082eb...910

Skrevet

Hensikten med møtet er ansettelsesforholdet pga bedriftens økonomiske situasjon sa sjefen. Det gikk litt dårlig i fjor og hittil i år har det vel heller ikke gått så bra. Har aldri fått noen beskjed om å gjøre noe anderledes.

Skrevet (endret)

Men hva er det som skal drøftes da? Hvis du er redd for å bli sagt opp må du jo ha fått noen signaler før ? Og du kan ringe fagforeningen din og be om at en annen enn plasstillitsvalgt blir med på møtet.

Endret av pifi med tre nurk
Skrevet

Vel, hvis bedriften sliter økonomisk, er det helt legitimt med oppsigelse. Trenger ikke være noe personlig.

Anonymous poster hash: 7be19...2c2

Skrevet

Har ikke fått noen signaler i det hele tatt. Derfor ble både jeg og kollegaen min overrasket. Kollegaen min trenger meg der for å få ting gjort. Hun har jobbet her i årevis.

Skrevet

Men går det på økonomi så er det jo dessverre ikke så mye du får gjort. Har ikke bedriften råd til å beholde alle ansatte, så er den kjipe realiteten at de må si opp noen...

Skrevet

Er det bedriftens økonomi som er årsaken til nedskjæringer, så skal det være flere enn deg som innkalles til drøftelsesmøter før beslutningen tas.

Anonymous poster hash: 055e2...6ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...