Gå til innhold

Frekke foreldre!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her hos oss er det da like vanlig å invitere som å invitere hverandre. Det er da langt fra frekt å spørre om barnet eller en selv kan komme på besøk. Om du aldri spør om barnet ditt kan komme til meg, ville jeg også tenkt at du ikke ville at barnet skulle komme til andre.

Jeg synes ikke man eier sosiale antenner når man på dag tre leverer en 4 åring her på morningen og henter barnet igjen utpå ettermiddagen. Ja de bare står på døra og inviterer barnet inn... Og nei, du har på en måte rett! Hos slike foreldre er jeg ikke helt sikker på om ungene har det bra, så det er like greit at minsten venter med å dra dit til han et stor nok til å klare seg litt selv!

Anonymous poster hash: 48c9f...095

Sa hvorfor sier du ikke bare at det passer ikke med besøk i dag og at din kan komme over til de en annen dag.

Anonymous poster hash: 36b5b...3c2

Fordi de to eldste har besøk og 4 åringen står å hopper av glede fordi også han får besøk og sier høyt og tydelig vi ikke har noen planer, feks...?! Så jeg hever meg over det for å glede barna. Men, jeg spyr av de i det stille og her inne ønsker jeg de til helvete! Så enkelt!!

Jeg hadde faktisk ikke hatt noe problem med å si at nei dessverre nå har vi så mange her så skal de leke sammen får de enten gjøre det ute eller hjemme hos dere.

Så fikk du se hva moren svarte :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg godt jeg hi. Hos ei venninne gikk det så langt at et mor dukka opp med ungen tidlig på morran i helgene, og kjørte av gårde før ungen i det hele tatt hadde ringt på og spurt om det passa. Det er faen meg frekt!

Anonymous poster hash: 9ca7d...d9f

Skrevet

Her hos oss er det da like vanlig å invitere som å invitere hverandre. Det er da langt fra frekt å spørre om barnet eller en selv kan komme på besøk. Om du aldri spør om barnet ditt kan komme til meg, ville jeg også tenkt at du ikke ville at barnet skulle komme til andre.

Jeg synes ikke man eier sosiale antenner når man på dag tre leverer en 4 åring her på morningen og henter barnet igjen utpå ettermiddagen. Ja de bare står på døra og inviterer barnet inn... Og nei, du har på en måte rett! Hos slike foreldre er jeg ikke helt sikker på om ungene har det bra, så det er like greit at minsten venter med å dra dit til han et stor nok til å klare seg litt selv!

Sa hvorfor sier du ikke bare at det passer ikke med besøk i dag og at din kan komme over til de en annen dag.

Fordi de to eldste har besøk og 4 åringen står å hopper av glede fordi også han får besøk og sier høyt og tydelig vi ikke har noen planer, feks...?! Så jeg hever meg over det for å glede barna. Men, jeg spyr av de i det stille og her inne ønsker jeg de til helvete! Så enkelt!!

Jeg hadde faktisk ikke hatt noe problem med å si at nei dessverre nå har vi så mange her så skal de leke sammen får de enten gjøre det ute eller hjemme hos dere.

Så fikk du se hva moren svarte :)

Jeg er ikke sånn forstår du vel. Her er det åpent hus og alle er velkomne, også de med idioter til foreldre. Men det hindrer meg ikke å syns det er nettopp noen skikkelige idioter! Ærlig sak det!! Selv om noen følt seg truffet og muligens sliter med dårlig samvittighet og må forsvare seg...

Skrevet

Jeg blir nysgjerrig på hvor dere som er omgitt av disse rare og frekke foreldrene bor?? Jeg har tre barn og har faktisk aldri opplevd slike foreldre/problemstillinger?! Her går barna på besøk, andre kommer til oss og en ytterst sjelden gang spør vi om våre barn kan komme til andre - i de tilfellene tar vi automatisk initiativ til å invitere tilbake. Men altså - hvor i landet bor disse raringene?? Vi bor sentralt i Oslo.

Anonymous poster hash: 5ecfa...b7e

Skrevet

Jeg blir nysgjerrig på hvor dere som er omgitt av disse rare og frekke foreldrene bor?? Jeg har tre barn og har faktisk aldri opplevd slike foreldre/problemstillinger?! Her går barna på besøk, andre kommer til oss og en ytterst sjelden gang spør vi om våre barn kan komme til andre - i de tilfellene tar vi automatisk initiativ til å invitere tilbake. Men altså - hvor i landet bor disse raringene?? Vi bor sentralt i Oslo.

Jeg bor dessverre på en ressurssvak plass i Hedmark. Mannens hjemsted. Mange rare folk her altså så vurderer virkelig å flytte hjem igjen til Oslo der jeg påstår det ikke er slik! Godt å se du er enig :)

Skrevet

Du har to valg, Hi. Du kan enten godta at det er slik, og for din egen skyld prøve å la være å irritere deg. Eller du kan begynne å sette grenser og si fra.

Ingen kommer til å forandre seg. Ingen kommer til å lese tankene dine og plutselig innse at de skal endre seg. Folk gjør ikke det. Derfor må du enten si fra, eller leve med at det er sånn det er.

Skrevet

Jeg bor dessverre på en ressurssvak plass i Hedmark. Mannens hjemsted. Mange rare folk her altså så vurderer virkelig å flytte hjem igjen til Oslo der jeg påstår det ikke er slik! Godt å se du er enig :)

Kjenner også til steder i Hedmark hvor det er sånn.

De har flyttet og fikk smålig sjokk over hvor store forskjeller det er geografisk sett!

Skrevet

Her så ringer vi eller sender melding og hører om gutten vår kan komme på besøk eller om de vil komme hit. Jeg er ikke så flink til å høre med andre om de vil komme hit, delvis fordi jeg ikke kommer på det og fordi vi er midt i oppussingskaos. Da blir jeg glad når foreldrene til sønnens venner melder meg og sier at sønnen deres kunne tenkt seg å bli med hjem etter skolen 😃 så her er det helt naturlig å be andre til seg eller å spørre rett ut om det er greit at de kommer hit. Akkurat nå føler jeg nok at våre barn er mest hos andre, men det tar vi igjen når vi får masse lekeplass når oppussingen er ferdig.

Anonymous poster hash: 26ac0...cf6

Skrevet

Ble litt nysgjerrig på hvor, vi bor også i Hedmark, men synes ikke det er så mange ressurssvake rundt her 😉

Skrevet

Ble litt nysgjerrig på hvor, vi bor også i Hedmark, men synes ikke det er så mange ressurssvake rundt her 😉

Lite sted i glomdalsregionen

Skrevet

Her inviterer barna seg selv. Ofte ringer de fordi de vil besøke andre. Barna spør foreldrene om det passer.

Sier man at nei idag passer det ikke med besøk her, men du kan komme til per eller møtes på fotballbanen. Så avtaler barna videre utfra det. Ingen spør om hvorfor.

Vi har da åpent hus selv om vi sier nei til barn av og til!

Dersom dere er lei av å alltid kjøre så foreslå en kjøreliste! Si at dere er slitne og de neste ukene er travle så fint om man kan dele på kjøringen.

Vi kjører og henter hver mandag og naboen hver torsdag!

Noen foreldre kjører alltid og vil ikke at barna skal sitte på med andre.

Kommunikasjon er stikkordet!

Er det barneselskap så send en melding, jeg sliter med å hente, kan jeg kjøre de til selskapet så henter dere osv?

Anonymous poster hash: 073f2...0d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...