Gå til innhold

Er dette teit? Dobbel dåp..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 2 åring jeg aldri døpte .. Angrer veldig på det, og nå har vi en til på vei.

Har veldig lyst til å døpe kommende baby..

Men tenker da at jeg vil at begge skal være døpt.

 

For det første.. Er det teit å døpe en 2 åring? Og er det isåfall dumt å slå det sammen?

 

Anonymous poster hash: 8e8ce...0aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke teit å døpe 2-åring, og ikke dumt å slå det sammen. Synes jeg. :) Sist vi hadde dåp var det en hel familie som ble døpt samme dag - mor, far og 3 barn i ulik alder.

Skrevet

Jeg synes det hørtes stilig ut å døpe dem samtidig! :-) Vet om en som konfirmerte seg samme dagen som lillebroren ble døpt faktisk

Skrevet

Om det allikevel skal være samme gjesteliste, så kjør på ;)

 

Anonymous poster hash: 06944...72e

Skrevet

Hørtes kjempekoselig ut å slå det sammen :-)

 

Anonymous poster hash: dbb91...ad7

Skrevet

Lurt :) Ikke teit. 



Anonymous poster hash: dac29...915
Skrevet

Jeg syns det er fint at du har funnet din gudstro og fører dine barn til dåpen. Det har ikke noe å si hvor gamle de er når dette skjer. 



Anonymous poster hash: 5b339...0e1
Skrevet

Smart!

 

Anonymous poster hash: 3fea0...186

Skrevet

Det er absolutt ikke dumt å døpe en 2-åring :) 



Anonymous poster hash: eb45b...598
Skrevet

Takk for innspill!!

Jeg hadde rett og slett ikke overskudd til å styre med dette når hun var mindre.. Så følte jeg at det ble for sent.

Men er trist å droppe det med nestemann og, så da tror jeg faktisk jeg skal gjøre det :D

 

Anonymous poster hash: 8e8ce...0aa

Skrevet

Har hørt om flere som har av forskjellige grunner gjort det slik. Syns det er helt greit. Og hvorfor ikke :) når man har funnet ut man ønsker å døpe barna sine så kan man like så greit så det sammen :) samme gjesteliste og man slipper unna en masde ekstra med å stelle i stand to fester på så kort tid.

 

Men skriv det så det kommer god frem i invitasjonen. Ei jeg kjenner ble invitert i dåp og mamman til dåpsbarnet hadde droppet å informere om at stedatteren også ble døpt. Hun følte seg som et nek som ikke hadde med dåpsgave til begge.

Skrevet

Jeg gjorde det:). Den ene var 4 mnder å den andre 2,5år, gikk kjempe fint.

 

Anonymous poster hash: 5ee90...a06

Skrevet

Vi har et vennepar som dere, vi er faddere til sønnene deres, som var 3 mnd og 7 år på dåpsdagen :)

 

Anonymous poster hash: db24b...78c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...