Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #1 Skrevet 23. februar 2015 Jeg er begynt å gå til eller fra jobb - 40 minutt hver vei. Kuppert, litt opp, litt ned og litt rett frem. Vil dette merkes for eksempel når jeg går på ski? At jeg får bedre kondis på det også? Eller blir det bare at jeg går vanlig og har bedre kondis? Har gått i ca 1,5 måned, noen dager går jeg begge veier, andre dager bare ene veien. Merker jo at kondisen er bedre, med vil det merkes i andre aktiviteter også? Hadde vært kjekt å ikke være den som alltid er treigest oppover på ski. Anonymous poster hash: 71791...24b
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #2 Skrevet 23. februar 2015 Bare en måte å finne det ut på: ut på tur!! Anonymous poster hash: 37ec1...7ad
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #3 Skrevet 23. februar 2015 Bare en måte å finne det ut på: ut på tur!! Anonymous poster hash: 37ec1...7ad Har ikke mulighet til det nå da. Må vente til påsken. Derfor hadde det vært litt motivasjon å tenke på dersom det var så vel at det virka på skikondis også. Anonymous poster hash: 71791...24b
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #4 Skrevet 23. februar 2015 Om du faktisk vil merke det vet jeg ikke. Noen ganger er de man går sammen med i såpass mye bedre form at de bare øker farten litt når de ser du henger med. Da er det ikke så lett å sammenlikne, gåingen det vil helt sikkert hjelpe på kondisen hvis det kommer i tillegg til aktiviteter du gjorde før. Anonymous poster hash: 4b286...1be
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #5 Skrevet 23. februar 2015 Om du faktisk vil merke det vet jeg ikke. Noen ganger er de man går sammen med i såpass mye bedre form at de bare øker farten litt når de ser du henger med. Da er det ikke så lett å sammenlikne, gåingen det vil helt sikkert hjelpe på kondisen hvis det kommer i tillegg til aktiviteter du gjorde før. Anonymous poster hash: 4b286...1be Nå har mannen begynt å trene mindre, han er begynt å kjøre til jobb og jeg er begynt å gå, så kanskje jeg har håp Hadde vært kjekt å være først i løypa av og til. Jeg var støttemedlem på treningssenter, men klarte ikke å komme meg på trening pga. fritidsaktiviteter til barn. Så derfor å gå. Bruker like lang tid på å gå som å ta bussen (mye kø for bussen). Så har ingen andre aktiviteter, derfor jeg tenkte å begynne å gå, for å få gratis trim og få litt hver dag. I stedet for å ha konstant dårlig samvittighet fordi jeg ikke kom meg på trening mer enn 1 gang per uke. Anonymous poster hash: 71791...24b
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #6 Skrevet 23. februar 2015 Selvsagt hjelper all aktivitet. Men å gå i raskt tempo hjelper selvsagt bedre enn langsomt...... OG så var det skiteknikken da. Gå på kurs eller i det minste studer litt nærmere de som er raske. Lite tips - "heng" litt med skien bak for hvert skyv, utnytt terrenget! God tur Anonymous poster hash: cd481...45e
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #7 Skrevet 23. februar 2015 Selvsagt hjelper all aktivitet. Men å gå i raskt tempo hjelper selvsagt bedre enn langsomt...... OG så var det skiteknikken da. Gå på kurs eller i det minste studer litt nærmere de som er raske. Lite tips - "heng" litt med skien bak for hvert skyv, utnytt terrenget! God tur Anonymous poster hash: cd481...45e Takk for tips, men kurs trenger jeg ikke. Jeg kan gå på ski, har gjort det siden jeg var barn. Kan både skøyte og klassisk. Har bare ikke hatt kondis de siste årene til å klare de lange bakkene og lange turene. Det er det jeg håper på nå. At å gå hjelper meg til å klare å yte litt mer på tur, Anonymous poster hash: 71791...24b
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #8 Skrevet 23. februar 2015 Du vil merke det på skitur også. Men kan hende du ikke merker det første og andre skituren fordi det er andre bevegelser i skigåing enn i det å gå, så du kan føle deg i dårligere form en tur eller to, men likevel tror jeg garantert at du vil føle deg i bedre form enn sist du gikk skitur Tips - du sier det er kuppert til/fra jobb. Gå alltid raskt opp bakkene og spark godt fra med stortåen når du går, da kobler du enda bedre inn setemusklene. På vei hjem så kan du også småspringe eller gå enda raskere opp bakkene. Og tøy godt ut fremside lår og hofteleddbøyeren fra nå og til du skal gå på ski. Klassisk felle er å være for kort i disse musklene og så få en smell i ryggen første skitur. Få mannen til å tøye disse musklene også siden har har blitt mindre aktiv enn tidligere. Ta gjerne noen øvelser for resten av kroppen hjemme også - det kan du gjøre etter at barna har lagt seg også. Planken, push-up, knebøy med utfall. Så bra du har begynt å gå så mye, du kan få langt bedre kondis på den måten, spesielt om du er bevisst på å sette opp farten i oppoverbakkene. Anonymous poster hash: 87fc7...03a
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #9 Skrevet 23. februar 2015 Du vil merke det på skitur også. Men kan hende du ikke merker det første og andre skituren fordi det er andre bevegelser i skigåing enn i det å gå, så du kan føle deg i dårligere form en tur eller to, men likevel tror jeg garantert at du vil føle deg i bedre form enn sist du gikk skitur Tips - du sier det er kuppert til/fra jobb. Gå alltid raskt opp bakkene og spark godt fra med stortåen når du går, da kobler du enda bedre inn setemusklene. På vei hjem så kan du også småspringe eller gå enda raskere opp bakkene. Og tøy godt ut fremside lår og hofteleddbøyeren fra nå og til du skal gå på ski. Klassisk felle er å være for kort i disse musklene og så få en smell i ryggen første skitur. Få mannen til å tøye disse musklene også siden har har blitt mindre aktiv enn tidligere. Ta gjerne noen øvelser for resten av kroppen hjemme også - det kan du gjøre etter at barna har lagt seg også. Planken, push-up, knebøy med utfall. Så bra du har begynt å gå så mye, du kan få langt bedre kondis på den måten, spesielt om du er bevisst på å sette opp farten i oppoverbakkene. Anonymous poster hash: 87fc7...03a Tusen takk for mange tips. Prøver å gå fort opp bakkene, er god og svett når jeg er ferdig å gå, må dusje på jobb. Anonymous poster hash: 71791...24b
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #10 Skrevet 23. februar 2015 Du vil merke det på skitur også. Men kan hende du ikke merker det første og andre skituren fordi det er andre bevegelser i skigåing enn i det å gå, så du kan føle deg i dårligere form en tur eller to, men likevel tror jeg garantert at du vil føle deg i bedre form enn sist du gikk skitur Tips - du sier det er kuppert til/fra jobb. Gå alltid raskt opp bakkene og spark godt fra med stortåen når du går, da kobler du enda bedre inn setemusklene. På vei hjem så kan du også småspringe eller gå enda raskere opp bakkene. Og tøy godt ut fremside lår og hofteleddbøyeren fra nå og til du skal gå på ski. Klassisk felle er å være for kort i disse musklene og så få en smell i ryggen første skitur. Få mannen til å tøye disse musklene også siden har har blitt mindre aktiv enn tidligere. Ta gjerne noen øvelser for resten av kroppen hjemme også - det kan du gjøre etter at barna har lagt seg også. Planken, push-up, knebøy med utfall. Så bra du har begynt å gå så mye, du kan få langt bedre kondis på den måten, spesielt om du er bevisst på å sette opp farten i oppoverbakkene. Anonymous poster hash: 87fc7...03a Tusen takk for mange tips. Prøver å gå fort opp bakkene, er god og svett når jeg er ferdig å gå, må dusje på jobb. Anonymous poster hash: 71791...24b Da er jeg sikker på at du vil merke det på skituren også - så fortsett slik, bra jobba! Nå fikk jeg litt "hjemlengsel" til dit jeg bodde før, der kunne jeg gå på ski hele vinteren Anonymous poster hash: 87fc7...03a
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #11 Skrevet 23. februar 2015 Ja så klart Anonymous poster hash: e588f...afb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå