Gå til innhold

Begynner å lure på om mannen er psykopat..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møtte en mann for tre år siden som jeg nå har bodd sammen med i ett år. Som alle andre forhold startet det jo så fint med en fyr som var både omsorgsfull, ansvarsfull og voksen. Nå tre år etterpå har sannheten kommet krypende fram. Han har hatt nærmere 40 partnere da han var ung, samt brukt stoff i flere år. Selv om jeg ikke liker tanken på dette, så har han vært stoffri i over 10 år, og sluttet også å ligge rundt da han møtte sin første kone da han var 21. Jeg sier sin første, for han har vært gift 2 ganger. Eller 1 som han selv sier ettersom han gjorde en "runner" fra nummer to etter seremonien. Papirene ble aldri skrevet under, så han anser den som ugyldig.

Ok tenker jeg, greit jeg kan leve med dette da. Men så kommer det fram at han har vært forferdelig uvøren med økonomi. Han skylder over 30 000 i lån på huset han bodde i før som han leier ut, dette har blitt meg fortalt nylig. Leieboern ga faen i å betale, og min samboer har latt det vente på seg. Nå står altså huset i fare for å gå på tvangssalg, men det virker ikke til å bekymre han nevneverdig. Han har flere kredittkortlån og andre små greier her og der for tilsammen 100 000,- inkludert denne husleia da. Jeg var klar over noe av dette, men ikke alt. Avtalen var at da han flyttet inn hos meg for et år siden skulle han jobbe med å betale ned noe av dette, det har han ikke gjort. Dog har han betalt ut hele billånet mitt på 50 000 skal det sies. Jeg har sagt at han må begynne å gjøre mer opp for seg når det kommer til regninger i huset, for dem er det jeg som betaler og jeg er drittlei. Noe han har sagt ja til, men du ser på han at han ikke liker det. Regninger har visst aldri vært hans sterke side, og jeg kan nok se langt etter å kjøpe noe hus med han grunnet hans eleeeendige kredittbakgrunn. Masse penger har han hatt, men sløst alt sammen bort på dritt og ingenting. Ferier, biler, festing mm.

I tillegg til dette har han aldri feil. Har vi en diskusjon over noe, så er det jammen min feil fordi jeg starta den. Ett eksempel var at jeg sa jeg likte dårlig ideen om at han skulle ei uke til Las Vegas med broren i mai, fordi vi har ganske dårlig råd for tiden. Fikk da slengt tilbake at jeg skulle ikke få kontrollere hva han gjorde, det gjorde han akkurat som han ville! Ble så frustrert at jeg måtte ut av huset til slutt. Dagen etter var det ikke noe unnskyld ingenting. Fikk beskjed om at han håpet ikke jeg hadde tenkt å være grinete idag også hvorpå jeg bare sa jeg ikke orket diskutere gårsdagen en gang. Det nytter ikke uansett. Han tror også han er fryktelig smart, og vet bedre enn alle andre. Han plukker på alt jeg sier og retter på meg når han tror han har rett.. som han gjør mesteparten av tiden. Om jeg sier imot han så er han med en gang og søker opp om han har rett (kan være den minste ting, skuespiller i film osv) bare for å bevise hvor smart han er.

Han bruker og ting jeg sier imot han. Om jeg sier jeg synes han lukter litt svette under armene når jeg skal ligge der og se film (jeg er veldig var på lukter) så legger han seg demonstrativt bort fra meg når vi legger oss senere med kommentarer som "nei ånden din stinker". Ene og alene for å kunne ta igjen med samme mynt.

Jeg hadde troen på dette forholdet, men nå er jeg neimen ikke så sikker lengre om det er liv laga. Jeg tenker kanskje jeg egentlig skulle sett om jeg fikk han med meg til en psykolog? Det virker som han har enormt dårlig selvtillitt, noe moren hans også bekrefter. Jeg har hatt mange samtaler med henne om oppførselen hans (han vet ikke om det) og hun tror det skyldes barndommen hans. Skilsmissebarn med en over gjennomsnittet streng far mm. Han elsker meg og ungene, det ser jeg av handlingene hans mot oss. Men jeg er så sliten av å bo sammen med en fyr som oppfører seg som et barn, og som ikke eier ansvarsfølelse. What to do?

Anonymous poster hash: 8ad57...d67
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke ut som en psykopat akkurat. Men kanskje ikke den beste partneren for deg heller. Du får lage pluss og minus liste. Havner han med flere minus enn pluss så er det vel grei matematikk

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk skal slenge ut psykopat, om alle mennesker som ikke er perfekte.

Han høres overhodet ikke ut som en psykopat. Selv om han ikke er perfekt.

Men hvorfor lar du han betale ned billånet ditt, da du vet han sliter med kredittgjeld? Så klager du over at dere nok aldri får kjøpt hus sammen. Men du må nok bare prate med han. Kanskje dere kunne prøvd familierådgiver. Og sliter han med lav selvtillit, så prøv å si ting på en best mulig måte. Kanskje du skal gå en tur i deg selv og, se om det er noe du gjør som kanskje er med på å gjøre han verre. Mener overhodet ikke og legge skylden på deg. Men ingen er perfekte. Og en ting du ser på som kanskje ikke noe galt, kan være galt for han, da han sliter med sitt.

Anonymous poster hash: 1625b...ee4
Skrevet

Han er ikke psykopat, men høres noe rotete ut så det ligner mer på AD/HD enn noe annet... Men det høres ikke ut som dere har noe. God kommunikasjon, det kan dere kanskje jobbe med.. I forhold til lån så lurer jeg også på hvorfor han har betalt ned på bilen din i stedenfor sin egen gjeld.

Anonymous poster hash: 2d144...a07

Skrevet

Enig med de andre, dette høres ikke ut som noen psykopat i det hele tatt. Med unntak av økonomisk rot, synes jeg dette hørtes temmelig normalt ut. Forresten: De aller fleste mener de selv har rett, og det er frekt å si at mannen lukter svette når han tilbyr armkroken og dere skal ha en kosestund!

Anonymous poster hash: 936e4...073
Skrevet

Det eneste som kunne ha et snev av psykopatiske trekk i seg ved dette er at han aldri innrømmer feil.

Ellers er ingen av disse trekkene noe i nærheten av psykopat. Dumt å slenge ut av seg en slik tese uten å vite hva ordet egentlig består i.

Men at han er umoden og har andre problemer er det vel liten tvil om. Her må du nok bare stille deg spørsmålet om alt dette er til å leve med.

Anonymous poster hash: 2075c...b29

Skrevet

Og om mannen min hadde kommentert at det lukter svette av meg hvis vi skal kose litt, ville jeg også blitt såret og antagelig ganske snurt.

Anonymous poster hash: 2075c...b29

Skrevet

Blir faktisk letta av svarene deres :) Har gått så lenge å tenkte at jeg kanskje bor med en fyr jeg burde komme meg unna, men har ikke det pga magefølelsen. Han er en god gutt, men jeg tror han sliter litt med enkelte ting. Grunnen til at han betalte ned billånet var fordi da hadde han bodd med med i 8 mnd uten å betale ei eneste regning i huset, eller noen av sine egne regninger. Så han ville selv gi meg noe tilbake.

Jeg vet jeg ikke burde si noe på svettelukt, men jeg er så utrolig var på lukt og han er ikke alltid like flink å huske deodoranten:/ Jeg hadde syns det var greit om jeg fikk tilbakemelding på at jeg kanskje ikke lukter optimalt, men vi er jo alle forskjellige, så jeg skal ta det til meg og være mer var på hva jeg bemerker høylytt.

HI

Anonymous poster hash: 8ad57...d67
Skrevet

Har ingen tro på at dette er en psykopat, men en rotekopp økonomisk sett er jeg helt med på. 

Som noen andre sa her oppe, gjør opp en liste på pluss og minus så får du kjenne på hva magefølelsen sier.

Anonymous poster hash: 38789...b87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...