Gå til innhold

Inspirert; flere som ELSKER å være gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg født for to uker siden og savner enormt å være gravid/føde. Blir skikkelig misunnelig når venninner sender bilde sv sine gravide mager. Jeg hadde bekkenløsning og svangerskapsforgiftning som resulterte i igangsetting, men ingen vonde minner.

Flere som elsker graviditet?

Anonymous poster hash: dc71e...74d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg savner det. 😊

Hadde en slitsom graviditet med oppkast og sykemelding osv. Men savner forventningene og ikke minst fødselen. De vanvittige følelsene som er i sving da, hvordan kroppen virkelig vet hva den skal gjøre, følelsen når barnet kommer ut, og det er akkurat som om all smerte i verden forsvinner (man kjenner at man har vondt, men plutselig så betyr det ingenting, fordi barnet ser på deg).

Hadde jeg hatt ubegrenset med penger (og dermed kunne hatt stort hus og mulighet til å jobbe redusert en del år), så tror jeg at jeg hadde gladelig født et helt fotballag. 😊

Anonymous poster hash: 0f86c...d3a

Skrevet

Savner kun de første timene og dagene etter fødsel. De er magiske. Graviditet og fødsel hopper jeg glatt over.

Anonymous poster hash: 76b4f...4e6

Skrevet

Jeg er 5 mnd på vei nå, og det er først de siste ukene etter at jeg har begynt å kjenne liv at jeg gleder meg over graviditeten. Før dette og før oul så var jeg mer et nervevrak fordi jeg var redd noe skulle være gale med den lille, mye fordi vi mistet i MA i fjor. Jeg har *bank i bordet* vært heldig så langt, bare litt kvalme i fra uke 6-9, og jeg krysser fingre for at formen er fin løpet ut :) jeg ser virkelig fram til det forestående, spesielt fødsel og de første timene/dagene etterpå :)

Anonymous poster hash: 655e9...c0d

Skrevet

Jeg savner å kjenne liv i magen. Synes det var flott å føde også, med epidural og lystgass, vel og merke:) Også savner jeg 3D-ultralyd. Det var en fantastisk opplevelse.

Utover dette savner jeg ingenting. Likte ikke å gå gravid, mye grunnet plager med bekkenet. Også distanserte jeg meg mye fra sosiale settinger, fordi jeg liker best å ta meg en fest:)

Skrevet

Jeg har elsket å være gravid begge gangene, og ikke hatt nevneverdige plager. Begge fødselene har gått som en drøm. Siste svangerskap var tvillinger, og jeg kjenner at jeg har fått min dose med graviditet nå :-)

Anonymous poster hash: fcce0...ea1

Skrevet

Tross svært mange plager har jeg aldri følt meg flottere og sterkere enn da jeg gikk gravid. Jeg var KVINNE, selv om jeg spydde i 9 mnd og hadde rygg fra helvete. Og at jeg gikk gjennom hele greia med et smil og ikke en eneste sykedag gjør at jeg ennå føler meg sterkere enn jeg trodde jeg var.

Fødselen og de første ukene etterpå kunne jeg klart meg uten

Anonymous poster hash: cb89b...1e0

Skrevet

Jeg tror graviditeten var en av de beste stundene i livet mitt, bare synd jeg aldri vil få oppleve deg :(

Anonymous poster hash: 97fa6...7ca
Skrevet

Jeg eeeelsket det!

Opp 33 kg, vannet skvulpet over når jeg gikk, cravings på kjellerlukt og vaskemiddel -så det å gå på butikken ble en lang affere da jeg måtte snuse på alle vaskemiddelflaskene,  bekkenløsning halve svangerskapet, aaaltfor høyt blodtrykk og inn til sjekk på sykehuset annenhver dag i flere uker, gikk på blodtrykkmedisin og sov med blodtrykksmåler maange netter.

En fødsel på 36 timer som endte i et livløst barn som måtte gjenopplives og 5 dager på Neo-

Gjør det gjerne igjen.

Ja, ikke den delen med det livløse barnet, men resten... ;)

Skrevet

Jeg elsket det! Savner det veldig! Gleder meg til vi skal prøve igjen etterhvert:)

Skrevet

Første svangerskap var fantastisk! Spenningen, den fine magen, all oppmerksomheten. Jeg var fin i form og jobbet til 12 dager før jeg fødte. Jeg gledet meg til å bli gravid igjen.

Nå er jeg 6 mnd på vei med nr 2, og jeg er jo forsåvidt fin i form. Men jeg er Veeeldig trøtt og sliten og føler meg skikkelig gravid! Koser meg jo, men jeg hadde det mye bedre med første mann. Alt er så mye tyngre denne gangen, og kiloene er flere.

Men jeg gleder meg til en ny fødsel og går inn med en innstilling om at den vil gå fortere denne gangen. Vet jo at jeg vil savne å være gravid, men det er ikke like "kos" denne gangen.

Men håper jeg kan jobbe frem til 3 uker før :)

Skrevet

Jeg elsket det 💜 synd jeg aldri skal være det igjen , kosa meg med både gravidtiden og permisjonstiden , ammingkosen og alt. Fødslene derimot savner jeg ikke hehe

Skrevet

Jeg husker graviditeten som et evig slit for å holde på næring/væske. Ingen gode minner med unntak av ultralyden! Fødslene var fantastiske, selv uten smertestillende😜

Skrevet

Jeg savner ikke graviditeten, men lykkerusen det nyfødte barnet og  fødselen fører med seg. De første timene, par ukene er magiske. 

Anonymous poster hash: 7c0b3...c88
Skrevet

Jeg hadde et svært tungt svangerskap og husker bekkensmertene med gru. Likevel elsket jeg å være gravid. Følelsen av at barnet mitt vokser inni meg var helt utrolig. Håper virkelig jeg får muligheten til å være gravid igjen <3

Anonymous poster hash: 00fe9...bd3

Skrevet

Absolutt ikke

Anonymous poster hash: 8a24b...4c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...