Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #1 Skrevet 22. februar 2015 Jeg har en datter på nesten 10 år som er under utredning for lesevansker hos ppt. Nå nevnte de at de ikke tror det dreier seg om dysleksi, men muligens en form for autisme. Hun hadde også hva legen kalte autistiske trekk da hun var helt liten, men fungerer godt på skolen, har gode venner og takler det meste bra selv om hun fortsatt er redd for mye nytt og nok liker overraskelser dårlig. Er det noen som har godt fungerende jenter med autismediagnose der ute som kan si litt om hvordan det arter seg? Anonymous poster hash: 2d65c...dd1
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #2 Skrevet 23. februar 2015 Jeg har en gutt på 11 år med høytfungerende autisme, og jeg tenker at han er veldig lik jenter med autisme. Han har endel redsel og angst, spesielt mot mørke. Han liker ikke nettene når alle sover og jeg blir vekket omtrent hver natt fortsatt. Han trenger å trygges mye. Han liker best å leke med barn som er rolige og lenge foretrakk han jenter. Han klarer ikke å si imot andre (unntatt oss aller nærmeste), så han kan godta mye, for så å bli kjempefrustrert i ettertid. Han er en rolig gutt, og er livredd for å få kjeft eller tilsnakk. Han gjør virkelig aldri noe galt, og det er 100% sikkert. Tja... Ellers har han venner på skolen, er godt inkludert, men han liker ikke å leke med noen på fritiden. Jeg syns han er flink sosial, han er veldig rettferdig og synes fort synd på andre. Faglig har han lese- og skrivevansker, og faller litt etter i de fleste fagene. Han har ikke like stor allmennkunnskap som jevngamle. Anonymous poster hash: e1cd4...350
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå