Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #1 Skrevet 22. februar 2015 Hva tenker dere om det? Vi har barn på forskjellig kant og derfor kan vi ikke bo sammen foreløpig. Vi er utrolig glade i hverandre og kunne tenke oss å gifte oss etterhvert😊 Vi har vært sammen i 2 år så blir ikke enda, men tenker bare å høre hva dere tenker om det? Er det helt merkelig eller? Vi bor nå sammen annenhver uke når vi ikke har barna og har gjort det slik det siste året. Planen er å flytte sammen på fulltid etterhvert, men vil vente til barna er større og er mer fleksible😄 Anonymous poster hash: d9d05...df1
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #2 Skrevet 22. februar 2015 Hvis den ene ikke hadde oppholdstillatelse, ville UD sett på det som et proforma ekteskap :-) Anonymous poster hash: 92c76...2ef
*Nøtta* Skrevet 22. februar 2015 #3 Skrevet 22. februar 2015 Med den forklaringen du kom med der, så hadde jeg ikke synest det var rart i det hele tatt. JA til mennesker som gjør noe utenfor A4 arket. Men regner med dere kommer til å møte mye "hevede øyenbryn".
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #4 Skrevet 22. februar 2015 Søsteren min gjorde det. Se hadde vært sammen i 10 år (fra de var 14) men bodde i hver sin by et par år mens de studerte. De bodde fremdeles 20 mil fra hverandre i over 1 år mens de var gift. Flyttet sammen når de var ferdig utdannet og fikk barn to år etter det igjen. Tror ikke jeg hadde klart det selv da Anonymous poster hash: 9c248...2eb
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #5 Skrevet 22. februar 2015 Takk for positive tilbakemeldinger😊 Vi ønsker å oppleve det andre får glede av, selv om vi for tiden bor hver for oss. Dette nettopp på grunn av barna, men det vil jo endre seg med tiden😄 Vi elsker hverandre og da tenker jeg også at vi kan gifte oss til tross for forskjellig bosted foreløpig. Regner nok med at noen vil reagere på det, men det får så være. Så lenge vi har det bra så er det det viktigste😄 He he Og nei, han er norsk så oppholdstillatelse er allerede i "boks"😉 Hi Anonymous poster hash: d9d05...df1
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. februar 2015 #6 Skrevet 22. februar 2015 (endret) Man får ikke bo på forskjellige adresser som gift Edit: Jeg finner ikke noen lover som sier dette. Men da jeg flyttet fra min mann fikk jeg brev fra folkeregisteret som ikke ville godta min flyttemelding uten videre. Jeg hadde f.eks ikke lov til å oppsøke tidligere felles hjem oftere enn hver tredje måned. Endret 22. februar 2015 av den perfekte mor
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #7 Skrevet 22. februar 2015 Hvorfor ikke? Vi bodde hver for oss når vi giftet oss, ukependling. Man får ikke bo på forskjellige adresser som gift Edit: Jeg finner ikke noen lover som sier dette. Men da jeg flyttet fra min mann fikk jeg brev fra folkeregisteret som ikke ville godta min flyttemelding uten videre. Jeg hadde f.eks ikke lov til å oppsøke tidligere felles hjem oftere enn hver tredje måned. Merkelig. Vi er folkeregistert på forskjellige adresser, da jeg ukependler og jobber et annet sted. Ikke noe problem med det eller pendlerfradrag. Anonymous poster hash: 4229a...33b
lover Skrevet 22. februar 2015 #8 Skrevet 22. februar 2015 Man får ikke bo på forskjellige adresser som gift Edit: Jeg finner ikke noen lover som sier dette. Men da jeg flyttet fra min mann fikk jeg brev fra folkeregisteret som ikke ville godta min flyttemelding uten videre. Jeg hadde f.eks ikke lov til å oppsøke tidligere felles hjem oftere enn hver tredje måned. Det er nok i forbindelse med gyldig separasjonstid, før skilsmisse. Jeg vet om flere som har bodd/bor på ulik adresse. Det går nok fint hi 😊
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #9 Skrevet 23. februar 2015 Har en venninne som verken hadde sex eller bodde sammen med kjæresten før de giftet seg. Nå er jo disse kristne da, så det er jo helt vanlig i de kretser. Anonymous poster hash: 285c5...865
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #10 Skrevet 23. februar 2015 Man får ikke bo på forskjellige adresser som gift Edit: Jeg finner ikke noen lover som sier dette. Men da jeg flyttet fra min mann fikk jeg brev fra folkeregisteret som ikke ville godta min flyttemelding uten videre. Jeg hadde f.eks ikke lov til å oppsøke tidligere felles hjem oftere enn hver tredje måned. Leste nylig om noe lignende, bortsett fra at det gjaldt mor og datter. Dattera skulle bo igjen i huset, men da kunne ikke mora besøke henne mer enn hver tredje måned eller noe sånt. Tror det har med noe skattegreier å gjøre? Hi; at dere to velger denne løsningen kan sikkert være uproblematisk. Men hva med barna? Er det ikke en fordel å ha bodd sammen litt først slik at man får sett dynamikken i familien? Hva om det er full kræsj mellom ungene, f.eks? Ikke bare bare å få gjort noe med det når dere først er gift? Det er MIN tanke, da Anonymous poster hash: a2521...bdb
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #11 Skrevet 23. februar 2015 http://www.vg.no/rampelys/gjengedal-skal-ikke-bo-med-sin-blivende-ektemann/a/10137940/ Anonymous poster hash: 30b99...a2e
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #12 Skrevet 23. februar 2015 Det går helt fint å gifte seg uten å bo sammen. Min mann og jeg har vært gift og særboere i snart 9 år. Vi er stort sett alltid på samme sted da og gjorde dette pga boplikt. Helt lovlig og helt greit! Anonymous poster hash: 61a3e...a20
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #13 Skrevet 23. februar 2015 Barna kommer fint overens, vi tilbringer jo helger (+enkelte ukedager) og ferier sammen😊 Jeg snakker ikke om giftermål i år, men lurte litt på hvordan folk ville tenke om det😄 Uansett så er det jo viktig at vi gjør som vi ønsker, men var litt nysgjerrig på hva omverden ville tenke😊 Mange positive tilbakemeldinger her og det er godt å se. Tror også man kan bo hver for seg, men det finner vi ut av😄 Hi Anonymous poster hash: d9d05...df1
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #14 Skrevet 23. februar 2015 Ikke noe problem å være gift uten å bo sammen. Det gjorde også vi som nygifte grunnet jobb. Det eneste jeg ville tenkt på i deres tilfelle er vedrørende særkullsbarn, ny ektefelle og arv. Dersom en av dere faller bort så vil jo den nye ektefellen arve mye av det som i dag vil tilfalle deres særkullsbarn. Det meste kan jo løses men det er verdt å tenke på. Hvordan skal det håndteres om barna må flytte fra huset fordi de ikke kan kjøpe ut stefar ol? Lag en god plan på dette sammen med advokater på forhånd. Anonymous poster hash: 502b9...740
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #15 Skrevet 23. februar 2015 Med særkullsbarn må dere sette dere skikkel4 inn i dette med arv før dere gifter dere. En annen ting er dette med forsørgerplikt, ektepar som velger å bo fra hverandre har fremdeles forsørgerplikt for hverandre. Så om dere har goder som enslige forsørgere nå blir det nok forandringer der. Anonymous poster hash: 7d474...582
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå