Gå til innhold

Barn alene hjemme??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det på tide å venne barnet til å være alene hjemme? selfølgelig avhenger det av barnets modenhet, men jeg vil gjerne høre, Når lot du barnet ditt være alene hjemme for første gang??

Anonymous poster hash: c5122...fd9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seksåringen har fått lov å være alene den tiden det tar for meg å hente lillebror i barnehagen. De (fem og seks) får også være alene hjemme sammen mens jeg går tur med hunden rundt i nabolaget el.l.

Vi har gått gjennom hva de skal gjøre i forskjellige situasjoner, f.eks ikke åpne døra for andre enn de de kjenner (eller politi) og hvis brannalarmen går skal de ta på seg sko og gå ut til søppelbøttene.

Anonymous poster hash: fa207...796

Skrevet

5 minutter mens jeg hentet posten ol fra de var nyfødt mens de sov og fra de var ca 3 mens de var våkne.

15 minutter fra de var omtrent 5 og en drøy time fra skolestart.

Anonymous poster hash: 4e661...100

Skrevet

Tusen takk for svar, jeg er selv litt i villede om hva som er riktig, for man hører så mye forskjellig.. Jeg har selv en som snart er 6 år, som kun har vært alene den tiden det tar for meg å gå i postkassen, Har lurt på det en liten stund nå, men jeg er vel litt redd for å ta det skrittet (!) Nå skal det sies at mitt barn er veldig avhengig av meg, og kanskje ikke fullt så selvstendig enda

Anonymous poster hash: c5122...fd9
Skrevet

5 år første gang jeg gikk i butikken uten henne. veldig moden for alderen

Skrevet

4,5 år første gang jeg gikk for å hente noe uten han (borte 20 min). Nå er han 6 år og får som regel velge om han vil være med eller bli hjem når jeg f.eks. skal ut for å handle.

Han er veldig selvstendig av seg men det er også viktig for meg at han får styre sin egen løsrivelsesprosess. Det har vært perioder der han var mer avhengig av oss og perioder der han har vært veldig keen på å klare seg pånegen hånd.

Anonymous poster hash: 0db49...898

Skrevet

Har vært litt alene siden 3 års alder (sånn rent bortsett fra en tur i postkassa osv). Var da i "ropeavstand" til huset (passet en hund som også måtte luftes på kveldstid).

Er nå 6 år og er alene hjemme 30-60 min, men har telefon så hun kan få tak i oss om det er noe.

Anonymous poster hash: c10b7...2e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...