Gå til innhold

Vet ikke om jeg orker mer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vert sammen igjen snart 7 år, gift snart 2. To barn sammen og jeg har et fra tidligere.

Både bil og huslån.

Men min mann sliter med mye etter en mild sagt jævlig oppvekst. Han har tatt tak i mye og legger ned egen innsats for å bearbeide og lærere det han ikke har lært.

Kjempe stolt over han for det han tar tak i. Likevel lever jeg med konsekvensene . og ikke minst hans mamma som han ikke klarer/ vil begrense.

Uten at jeg vil legge frem mange detaljer om henne og vårt forhold her. så kan jeg med hånden på hjertet si at det er det mest selvsentrerte, overfladiske og styggeste menneske jeg har møtt på.

Vurderer oppriktig å kreve skilsmisse og flytte tvers over landet med barna. Kun for å skjerme de for henne.

Må bare få det ut et sted

Anonymous poster hash: 5da2c...b83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet det er flere her som sliter I forhold til svigers. Hvordan takler dere det og hvordan takler deres menn det?

Vi bor relativt nært og på et sted der de fleste kjenner min svigerfamilie.

Hi

Anonymous poster hash: 5da2c...b83

Skrevet

For barnas del tror jeg ikke de blir like skadet av besteforeldre som de kan bli av foreldre. Foreldrene er liksom de viktigste (med visse moderasjoner dersom besteforeldre går løs på barnebarn fysisk. Men det er sjeldent).

Jeg skjønner selvfølgelig at det er slitsomt for deg å se på denne situasjonen. Du sørger vel for å reise bort i ferier og helger så ofte som mulig. Har dere råd til hytte?

Slitsomt er det også hvis han har en ung mor, og man vet at hun sannsynligvis vil være likedan om 40 år til.

Er han åpen for å flytte et par mil?

Anonymous poster hash: 85c74...b9e
Skrevet

Sitter fast de fleste helger og ferier pga min man forbruk. Det er en del av hva han sliter med hjemmefra og en av grunnene til at jeg vurderer gå.

Men dette er også noe han har tatt tak I og jobber målbevisst med.

"Mitt" barn har en diagnose som min svigermor ikke vil forstå. En tilleggs vanske mitt barn har er mat. Barnet liker svært lite og kan ikke selv ha ansvar for å spise nok. Jeg har flere ganger opplevd et overlykkelig barn inn dørken, etter at svigermor har stoppet henne på gaten og gitt henne store godteposer. Som da blir spist uten min viten og isteden for næringsrik mat.

Svigermor forteller også åpenhjertig om hvor inderlig hun ønsker skilsmisse. Dette risikerer barna ettervern få med seg.

Hun "straffer" barn I familien med å ignorere jul/bursdag dersom hun er sint på foreldrene. .

Hun manipulere gjerne oss foreldre for å få sin vilje gjennom, noe jeg er veldig redd barna skal få med seg..

Dette er bare et lite innsyn!

Han er med på å flytte men pga økonomien nå kan det ta noen år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...