Gå til innhold

Armene sovner, og holder meg våken om natta... Gravid og trøtt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare 17 uker på vei, men siste par ukene har jeg begynt å plages veldig med at armene mine sovner/ dovner helt bort om natta, som gjør at jeg våkner, bytter side, det samme skjer igjen osv osv. Er dette normalt, eller har dere noen gode tips mot dette?! Ikke vært plaget med dette i tidligere svangerskap, så litt uventet og plagsomt dette :/

Anonymous poster hash: 7c8cc...b49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les om carpal tunnelsyndrom. Veske i leddene. Veldig vondt.. Var veldig plaget selv. Ta kontakt med lege så blir du henvist for å støpe skinner du kan bruke.

Skrevet

Ja, har lest om det, men hos meg er det hele armen som sovner, ikke bare hånden.. Kan det likevel være CP..?

HI

Skrevet

CT skulle det jo være :P

Skrevet

Jeg våkner også av at enten beina mine eller armene mine sovner bort, men vet ikke om det er like alvorlig som hos deg da. Men i vertfall; broren min jobber som lege, og sier at det skal hjelpe å spise kiwi og eller banan ca. 30 minutter før du legger deg fordi de inneholder ett eller annet som motvirker den "sovne-bort"-følelsen. Husker ikke hva han sa at de inneholdt, men jeg har begynt med det og ikke vært plaget siden. Han sa også at det kan hjelpe å reise seg opp og gå litt og bevege på armene så vil det gi seg fortere :) Lykke til! 

Anonymous poster hash: 7c396...d99
Skrevet

Jeg hadde det som deg sist svangerskap, veldig plagsomt! Kjøpte skinner på apoteket som jeg sov med om natta, dette hjalp ganske mye.

Anonymous poster hash: e026a...3f2

Skrevet

Hele armen kan dovne selv om det er CT.

Jeg hadde det og på slutten verket hele armen om natten.

Det finnes ingen løsning. Det KAN lindre litt om du legger armene høyere en hodet, dvs oppå en høy pute. Det krever litt plass og er kanskje ikke så lett med en mann i senga. I tillegg forsøk å holde armene rett. Jeg liker å ha en arm under hodet men det gjorde smerten ti ganger verre.

Har hørt at akupunktur kan lindre. Jeg forsøkte ikke det men en venninne gikk til en smerteklinikk som behandlet med akupunktur og hun ble mye bedre.

Anonymous poster hash: 24ebe...83d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...