Gå til innhold

Hvor vanlig er 50/50 egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med de skilte foreldrene dere kjenner, hvor vanlig er 50/50 egentlig når barna er små? I min omgangskrets er det nå to par som har gått fra hverandre i løpet av kort tid og begge disse har 50/50 i ulike varianter. Alle barna er under fire år. Jeg trodde ikke dette var hverken vanlig eller anbefalt og blir overrasket og litt trist på barnas vegne. I det ene tilfellet er det ene barnet under året, og det er dette som overrasker meg aller mest.

Anonymous poster hash: cddbf...794

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner faktisk ingen som har 50/50.

Kjæresten min har sønnen sin annenhver helg selv om han ville hatt han 50/50.

To venner av meg gikk rettens vei for å få 50/50 men ikke mer samvær enn de hadde alllerede,altså annenhver helg.

Anonymous poster hash: 16fa0...663
Skrevet

Kjenner utrolig nok ikke så mange skilte foreldre. Kjenner til to tilfeller der far har sånn ca vanlig samvær og ett der mor har litt mer enn vanlig samvær, ingen som har 50/50.

Anonymous poster hash: 77ae7...af3
Skrevet

Mer og mer vanlig dessverre. Er stemor til ei jente på 7 år som har bodd 50/50 frem til nå. For et par uker siden hadde hun grått hos mor og sagt hun var sliten av det,og ønsket å bo fast hos oss. Dette pga vi bor rett ved skolen og alle vennene,mor bor 15 min unna med bil.

All ære til moren som gikk med på det og hadde jentas ve og vel i fokus. Nå kommer mor hit fast 2 ganger i uken på middag,og følger datteren på aktiviteter.

Synes synd på de barna som blir tvunget til en slik ordning.

Anonymous poster hash: 17d59...bf5

Skrevet

Jeg har inntrykk av at det er veldig vanlig, også for barnehagebarn.

Skrevet

Alt for vanlig. 

Jeg kjenner et titalls foreldre som har skilt seg de siste 8 årene. ALLE har 50/50 deling. Jeg tuller ikke. 

Anonymous poster hash: b9c38...148
Skrevet

Det er begynt å være veldig vanlig. Stakkars barn. Faren til mine barn har annenhver helg.

Når det er sagt; det finnes ingen vinnere etter samlivsbrudd med barn. Bare tapere.

Anonymous poster hash: dde13...7b3

Skrevet

Men hva slags rådgivning får man på familievernkontoret da? Når man vet at denne typen deling ikke er bra for de minste, men ender opp med å gjøre det allikevel?

Anonymous poster hash: cddbf...794

Skrevet

De jeg vet om som har en slik deling på barna gjør det utelukkende for å få det til å gå opp med jobben. Foreldrenes interesser først, så jobben og til sist kommer barna.

Anonymous poster hash: 6b7db...83e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...