Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #26 Skrevet 22. februar 2015 Kontakt fastlege! Du vil derfra få henvisning til noen som kan hjelpe deg. Siden alkoholisme er en sykdom vil du få sykemelding mens du får hjelpen du trenger. Lykke til! Anonymous poster hash: 28fcc...874
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #27 Skrevet 22. februar 2015 Takk Hvor kan jeg ta kontakt, hvilken støtteprganisasjon? Jeg føler meg litt lost her. Anonymous poster hash: d6050...040 Legen din vil ha oversikt over hvor du kan få hjelp videre. Det er viktig at fastlegen din er informert, for da kan du få hjelp, du kan få sykemelding om nødvendig også. Da står du ikke alene om det. Ellers er det mange som har god hjelp av anonyme alkoholikere, så ta gjerne kontakt med dem også: http://www.anonymealkoholikere.no/2/ Anonymous poster hash: 8ca1e...37e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #28 Skrevet 22. februar 2015 Må bare si meg enig med de andre - ja, du har et alkoholproblem du MÅ ta på alvor og oppsøke hjelp for! Du trenger hjelp til å komme deg ut av dette, så vær ærlig om problemet ditt med legen din, og oppsøk en støtteorgansisasjon for personer med alkoholproblemer. Ikke vent, for jo lenger du venter jo verre blir det trolig å komme ut av problemet. Min erfaring med personer som har slike alkoholproblemer er at selv om de tåler mye mer nå enn de gjorde tidligere, så vil man merke at personen drikker. Jeg merker det på lukten, selv om en person dusjer daglig og har god personlig hygiene så blir det en svak lukt som jeg har begynt å forbinde med for høyt alkoholforbruk. Ofte unngår personen å stå nær eller gi en klem, selv om personen normalt gjør det. Øynene blir anderledes - også dagen derpå. De drikker i skjul, bruker enorme summer på alkohol i måneden og kjører etterhvert seg selv i grøfta økonomisk. Greier som regel ikke skjøtte jobben sin etter hvert... som tar knekken på økonomien og da bare vakker alt på seg. Søk hjelp, HI! Har sett mange ødelegge seg med et slikt mønster som du forteller at du har nå. Men det er du som må søke hjelp og som må ville det. Vær ærlig både med hjelpeapparat og deg selv. Årsaken til at du drikker er ting du kan bearbeide, avhengigheten kan du bli kvitt - men da må du selv oppsøke hjelp og ville det. Lykke til! Anonymous poster hash: 8ca1e...37e Herregud, jeg håper ingen merker det på lukten. Jeg er livredd for at noen skal merke noe, og får helt panikk hvis jeg ikke har tyggis.Jeg tør nesten ikke si det, men jeg er ofte i bakrus på jobb. kanskje ikke alltid helt edru engang.Jeg kommer ofte for sent på jobb, har mange gode unnskyldninger på lager. Jeg forstår ikke hvordan jeg har havnet her Økonomien min er helt i grøfta Hi Anonymous poster hash: d6050...040 Du skjønner vel at det du sier her besvarer ditt eget spørsmål??? SELVFØLGELIG er du en alkoholiker og har et alvorlig problem, det du skriver her samt i innledningen er for meg galskap. Lege ASAP!! Lykke til!!!! Anonymous poster hash: caf1b...39b
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #29 Skrevet 22. februar 2015 Takk Hvor kan jeg ta kontakt, hvilken støtteprganisasjon? Jeg føler meg litt lost her. Anonymous poster hash: d6050...040 Legen din vil ha oversikt over hvor du kan få hjelp videre. Det er viktig at fastlegen din er informert, for da kan du få hjelp, du kan få sykemelding om nødvendig også. Da står du ikke alene om det. Ellers er det mange som har god hjelp av anonyme alkoholikere, så ta gjerne kontakt med dem også: http://www.anonymealkoholikere.no/2/ Anonymous poster hash: 8ca1e...37e Har kikket litt på de sidene før, men får helt noia av guds pratet Anonymous poster hash: d6050...040
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #30 Skrevet 22. februar 2015 Takk Hvor kan jeg ta kontakt, hvilken støtteprganisasjon? Jeg føler meg litt lost her. Anonymous poster hash: d6050...040 Legen din vil ha oversikt over hvor du kan få hjelp videre. Det er viktig at fastlegen din er informert, for da kan du få hjelp, du kan få sykemelding om nødvendig også. Da står du ikke alene om det. Ellers er det mange som har god hjelp av anonyme alkoholikere, så ta gjerne kontakt med dem også: http://www.anonymealkoholikere.no/2/ Anonymous poster hash: 8ca1e...37e Har kikket litt på de sidene før, men får helt noia av guds pratet Anonymous poster hash: d6050...040 Det er ikke bare Gud med AA og NA. Ja, det er snakk om høyere makter, men det kan en velge selv hva en legger i. Anonymous poster hash: cd2c3...3f9
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #31 Skrevet 22. februar 2015 Du sier ingen merker det på deg/kjenner lukta. Vel jeg har vokst opp med en alkoholisert far, jeg kjenner igjen den lukta dere sonderer bare ved å passere dere på gata. Anonymous poster hash: 5b312...5a1
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #32 Skrevet 22. februar 2015 Kom deg til lege, kjære deg! Lykke til Anonymous poster hash: 32a14...559
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #33 Skrevet 22. februar 2015 Takk Hvor kan jeg ta kontakt, hvilken støtteprganisasjon? Jeg føler meg litt lost her. Anonymous poster hash: d6050...040 Legen din vil ha oversikt over hvor du kan få hjelp videre. Det er viktig at fastlegen din er informert, for da kan du få hjelp, du kan få sykemelding om nødvendig også. Da står du ikke alene om det. Ellers er det mange som har god hjelp av anonyme alkoholikere, så ta gjerne kontakt med dem også: http://www.anonymealkoholikere.no/2/ Anonymous poster hash: 8ca1e...37e Har kikket litt på de sidene før, men får helt noia av guds pratet Anonymous poster hash: d6050...040 Ingen av de jeg kjenner til som har fått hjelp der har noen gang snakket noe om gud i den sammenheng. En jeg kjenner er ateist og en annen er åndelig av seg, ingen av de er kristne, men har fått god hjelp der likevel. Vet om et par til som har fått hjelp, og ingen av dem har noen sterk tro. Så jeg har faktisk aldri fått med meg at de snakker om gudstro der Jeg har fått med meg at de kan snakke om "høyere makter", men slik jeg har forstått det så kan hver enkelt legge i det akkurat hva de vil. De jeg kjenner til som har fått hjelp der ville trolig ha steilet om de følte de ble påpresset noen gudstro. Så ikke la det stoppe deg! Uansett så er første steg å kontakte fastlegen din, h*n vil vite hvilke tilbud som finnes der du bor eller i nærheten. Så start med fastlegen din! Anonymous poster hash: 8ca1e...37e
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #34 Skrevet 23. februar 2015 Håper bare du tar dette alvorlig og kommer deg til legen før du ødelegger livet ditt mer. Plutselig står du uten jobb pga at du stiller full på jobb. Bra at du spurte her inne og fikk opp øynene. De fleste alboholikeret med jobb vil ikke definerere seg som en alkoholiker fordi de er "velfungerende". Men de fleste alkoholikere har jo faktisk jobb og et tilnærmet normalt liv. Lykke til:) Anonymous poster hash: 3b286...5e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå