Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #1 Skrevet 22. februar 2015 Var til legen fordi jeg føler meg så deprimert etter fødselen for 4 mnd siden. Jeg er førstegangs, hadde et vanskelig svangerskap og har egentlig ikke noen i nettverket mitt som jeg kan "ventilere" følelsene mine til. Derfor har det liksom bygd seg opp og bygd seg opp fram til jeg bare knakk helt sammen og gråt og gråt nesten en hel dag. Da dro jeg til legen, mens snørr og tårer rant og fikk henvisning til psyk. Samboer ble rasende - og mente at nå kom barnevernet til å opprette sak. Jeg ble aldeles fra meg, for sånn som jeg ser det så handler ikke dette om at barnet vårt lider noen nød - det er jo jeg som sliter her. Og hvis jeg skal fortsette med å gå å føle meg helt elendig, vil det jo tilslutt rakne for meg. Jeg er deprimert ja, men elsker ungen og tar vare på den etter beste evne. Er det virkelig slik at barnevernet kommer inn i bildet? Har fått inntrykk av at fødselsdepresjon er "vanlig" ? Anonymous poster hash: c6a9f...d15
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #2 Skrevet 22. februar 2015 Mannen din burde heller bruke energien sin på å støtte deg, hjelpe deg til å bli bra igjen og til å avlaste deg fremfor å bli sint! Fy skam seg! - vet det ikke var svar på spm, men måtte bare kommentere! Anonymous poster hash: 89219...0b8
¤Hippie¤ Skrevet 22. februar 2015 #3 Skrevet 22. februar 2015 Nei det gjør de ikke😊 du kan ta det helt med ro😊
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #4 Skrevet 22. februar 2015 Nei, det er ikke vanlig. Jeg jobber i bv.tjenesten og kan kun huske en sak vi har hatt vedr. fødselsdepresjon. Det var en mor som hadde gått ubehandlet med dette i mange år og det preget barna kraftig. Du ber om hjelp, barnet har to omsorgspersoner i hjemmet og du blir ivaretatt av hjelpeapparatet. Vi kan ikke tilby noe mere, annet enn avlastning. Men da må dere ta kontakt selv. Lykke til og god bedring:) Anonymous poster hash: a9b4b...e48
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #5 Skrevet 22. februar 2015 Takk, ble plutselig så stressa. Har to sett med besteforeldre og så er jo samboeren min er veldig flink med barnet så hun lider ingen nød sånn sett. Jeg føler meg bare litt overvelda av følelser, og da kommer gråten så alt for lett. HI Anonymous poster hash: c6a9f...d15
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #6 Skrevet 22. februar 2015 Takk, ble plutselig så stressa. Har to sett med besteforeldre og så er jo samboeren min er veldig flink med barnet så hun lider ingen nød sånn sett. Jeg føler meg bare litt overvelda av følelser, og da kommer gråten så alt for lett. HI Anonymous poster hash: c6a9f...d15 Samboeren din bør bruke tid på å støtte deg og trygge deg. Ikke skremme deg og trykke deg ned. Fødselsdepresjon er veldig vanlig, men få snakker om det. De fleste kommer seg fint igjennom det, men du trenger støtte på hjemmebane. Det er ikke noe galt med deg. Kanskje du skal vise samboeren din denne tråden? Han bør realitetsorienteres. Anonymous poster hash: a9b4b...e48
Preggie Skrevet 22. februar 2015 #7 Skrevet 22. februar 2015 Nei, det bør du ikke bekymre deg for. I ett barnevernperspektiv er det veldig positivt at du søker hjelp for svangerskapsdepresjonen din. Så her tar mannen din helt feil! Hilsen barnevernsansatt
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #8 Skrevet 22. februar 2015 Enig med alle over. Skamme seg, bør mannen din. Han skal liksom støtte deg. Og OM barnevernet skulle blitt innblandet, tenker jeg at det ikke trenger å være noe negativt; de kan veilede og gi gode råd. Barnevernet er der ikke kun for barna, men også for foreldre som strever i foreldrerollen og som ønsker/trenger hjelp. Det høres ikke ut som om dere ønsker eller trenger hjelp til å ta hånd om barnet, så da er det heller ingen grunn for dem å bli innblandet. Anonymous poster hash: df36b...6e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå