Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #1 Skrevet 22. februar 2015 Nå begynner tiden hvor jeg må begynne å planlegge bryllup! Jeg har ingen anelse om hvordan man går frem! Jeg har aldri drømt om å gifte meg, og jeg har virkelig null peiling! Vi sokner ikke til noen kirke i Oslo området, men av diverse grunner, så ønsker vi begge å gifte oss der. Tips til fine kirker? Og hvordan går man frem med å bestille kirke? Hvordan går man frem med å lage invitasjoner? Går vi i butikken og velger ut gifteringer? Vi her forlovelsesringer, men ønsker nye Tips til lokaler? Går man til blomsterbutikk og bestiller blomster og slikt? Annet? Vi kommer til å være ca 100 stk. Budsjett ca 250.000?? +- Anonymous poster hash: bb888...6ef
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #2 Skrevet 22. februar 2015 Velg kirke. Snakk med menigheten, finn en dato. Finn lokale til festen etter vielsen. Undersøk hos diverse catering, hva det koster med mat for 100 stk. Nå begynner det gøye, finne kjole, bestille time hos frisøren, planlegge festen. Innbydelser leveres ut noen måneder før selve dagen. Anonymous poster hash: d1d93...ed1
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #3 Skrevet 22. februar 2015 Søk på bryllupsplanlegging på Google (hvis dere velger en kirke utenfor deres sokn så må dere betale en avgift for å gifte dere der) Anonymous poster hash: 9159f...6dc
Pigalopp:-) Skrevet 22. februar 2015 #4 Skrevet 22. februar 2015 Ta kontakt med kirken dere ønsker og bestem dato. Finn et lokale og bestill det. Jeg vil si at dere har et såpass romslig budsjett at dere kan bestille en 'pakke' : altså et sted hvor de ordner med pynt, kokker, servitører, mat, drikke etc. slik at dere ikke trenger å gjøre det selv. (I vårt bryllup har vi leid et lokale hvor vi må pynte og ordne selv, kjøpe mat og drikkevarer, bestille bartender/kokk/ servitører, men vi har et mye mindre budsjett og liker å gjøre ting selv) Husk å se på kjoler tidlig - mange kjoler har 6 måneders bestillingstid. Finn en fotograf og bestill. Så må frisør bestilles, og en som sminker deg. Ordne transport for brudeparet hvis det trengs. Send ut invitasjon 2-3 måneder før, og gjerne 'hold av datoen'- kort ennå lenger i forveien. Bestill evt hotellrom for bryllupsnatten, og bryllupsreise. Greit å tenke på nattmat til gjester, barnevakt til barn, brudebukett og blomsterpynt også. Har sikkert glemt noe, men lykke til! 😀
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå