Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #1 Skrevet 22. februar 2015 Hva tenker dere om folk som alltid inviterer sitt barn hjem til dere? Altså aldri den andre veien? Jeg kjenner ei som alltid lurer på om datteren hennes kan komme på besøk til oss hver gang, og jeg synes jo at det er greit som regel. Koselig med besøk, men hvorfor inviterer hun aldri mitt barn hjem til seg? Skal det ikke gå begge veier? Dette er en familie vi kjenner godt, og tror ikke det er spesielle grunner eller problemer som gjør at hun aldri inviterer hjem til seg. Nå tikket det akkurat inn en melding der hun lurer på om datteren kan være med oss hjem etter skolen i morgen. Jeg blir nesten litt sur, men kan jo ikke droppe å svare henne heller. Jeg er selv såpass ydmyk at jeg alltid inviterer hjem til oss når jeg snakker med andre foreldre. Med andre foreldre er dette ikke noe problem, da alle andre vi kjenner er flinke å invitere tilbake Har vel ikke noe annet valg da enn å svare henne at: joda, jeg kan selfølgelig ta med datteren din hjem fra skolen i morgen, gi henne middag og sørge for at hun får leke og aktivisert seg. Skal jeg hjelpe henne med leksene også? Uff, nei trenger vel ikke svare akkurat sånn, men nå kjenner jeg faktisk at jeg er lit sur. Anonymous poster hash: 2a099...d9c Anonymous poster hash: 2a099...d9c
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #2 Skrevet 22. februar 2015 Da får du invitere din datter til henne da. Ang meldingen trenger du bare å svare "Hei, beklager, men i morgen passer det ikke." Du trenger ikke å forklare deg. Neste gang hun spør, så snur du bare på det og svarer "Ja, det hadde vært koselig at de kunne leke sammen, men kan de ikke være med deg/dere hjem i stede denne gangen? De er jo alltid bare hos oss". Anonymous poster hash: c7d29...87a
Fandens Oldemor Skrevet 22. februar 2015 #3 Skrevet 22. februar 2015 Jobber hun skift eller noe sånt? Alenemor? Eller har ditt barn gitt uttrykk for å like best å leke hjemme hos dere? Vet ikke, det var jo selvfølgelig litt snålt. Ville kanskje sagt at i morgen passer det litt dårlig, men om barna kanskje kunne dratt til henne og lekt istedenfor?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #4 Skrevet 22. februar 2015 Har aldri vært borti sånne foreldre. Du får begynne å spørre om din datter kan komme til hennes? På meldingen kan du jo svare: Det passer dessverre ikke så godt med besøk i morgen, men xxxxxx (din datter) kan godt være med xxxxxx (hennes datter) hjem. Anonymous poster hash: 4d22b...12e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #5 Skrevet 22. februar 2015 Hun er ikke alenemor, men hun jobber skift. Annenhver uke tidlig,og sent. Far i huset er hjemme uten arbeid. Min datter liker å besøke andre barn, hun er forresten rolig og veloppdragen, litt sjenert men veldig selvstendig, så problemet er ikke henne. Hi Anonymous poster hash: 2a099...d9c
Gjest Mamma 2015 Skrevet 22. februar 2015 #6 Skrevet 22. februar 2015 Jeg skrev tilbake at det ikke passet i morgen, skrev ikke grunnen. Fikk melding tilbake om datteren kunne være med hjem fra skolen en annen dag neste uke. Jeg synes det er vanskelig å avvise folk, og si nei. Er ikke flink til å ta opp ting jeg opplever som ubehagelige:-( Hi
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #7 Skrevet 22. februar 2015 Jeg skrev tilbake at det ikke passet i morgen, skrev ikke grunnen. Fikk melding tilbake om datteren kunne være med hjem fra skolen en annen dag neste uke. Jeg synes det er vanskelig å avvise folk, og si nei. Er ikke flink til å ta opp ting jeg opplever som ubehagelige:-( Hi Helt klart barnevakt hun er ute etter. Rett og slett ufint. Bare å skrive at du pr. nå er usikker, men om de gjerne vil leke sammen en ettermiddag passer det at din datter besøker dem f.eks tirsdag;-) Anonymous poster hash: 7cad4...bba
3barnsmamma'n:-) Skrevet 22. februar 2015 #8 Skrevet 22. februar 2015 Jeg inviterer stort sett alltid andre hit når jeg spørr, synest det er greiest. Sånn er det stort sett med de som mine barn omgås også. De gangene mine maser om å få gå andre plasser på besøk, og ikke slår seg til ro med at vi kan invitere istedet, så må de ringe selv og høre. Og de gangene JEG (og andre i min omgangskrets) spørr om at ungene kan komme på besøk til andre, så er det gjerne fordi vi trenger hjelp med barnevakt av noe slag og da blir det alltid opplyst om ;-)
Tjofsen Skrevet 22. februar 2015 #9 Skrevet 22. februar 2015 Du kan vel svare at nå er det din datters tur til å være med venninnen hjem. Spør hvilken dag i neste uke som passer. Skriv at de kan være med hverandre hjem annenhver gang.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #10 Skrevet 22. februar 2015 Det er helt lov å si at det ikke passer. I "vår" klasse ser det ut til at det er slik at vi har hver annen gang. Ungene synes det er spennende å komme på besøk til hverandre. Med bestisen er det slik at vi foreldre spør begge veier uten å tenke over det (tror jeg). Ungene er omtrent like mye i hvert av husene. Anonymous poster hash: a8cad...548
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå