Gå til innhold

Ang delt foreldreansvar..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ligger det ikke i ordet at begge foreldrene skal ta ansvar for barna? Som i å ha samvær med de?

Jeg har en nå x som tror han skal styre alt fordi han velger å dra på jobbturer, seminarer osv...i stedet for å ha samvær. Dette er noe han VELGER å gjøre, men bryr seg ikke om det er jeg som blir sittende med barna flere uker på rad. Han velger nå i påska å ta med seg eldste til familie, men søstra  på 7 år må bare bli hos meg for han gidder ikke styre med de begge. Han sier selv at han kan velge samværet som han vil. Vi har en "vanlig" avtale, som er annenhver helg og en dag i uke, men har sakt at vi er fleksible i forhold til for eksempel jobb og kurs han MÅ på. Men dette er jo helt på jordet som han styrer nå??

Anonymous poster hash: 5f609...887
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldreansvar har ingenting med samvær å gjøre. Høres ut som om dere burde ta en prat på fvk..

Skrevet

Da hadde jeg ikke sendt eldste til han i påsken heller. Begge eller ingen.

Ta han med på familievernkontoret NÅ.

Og dokumenter alle avvik fra samværsavtalen.

Anonymous poster hash: 5f650...897

Skrevet

Påsken er begge eller ingen akkurat som andre ferier og helligdager. Ellers må du insistere på at samvær avtalen følges til punkt og prikke for å skape en forutsigbare for barna. Du har prøvd å være fleksibel og erfart at det ikke fungerer, og da er det på tide å følge avtalen slavisk.

Anonymous poster hash: 9acfd...5bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...