Gå til innhold

Dilemma. Ang ei venninne...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som har blitt helt oppslukt i kosthold og helse. Fra å ikke bry seg noe, har hun blitt helt vill, og alt dreier seg om dette. Nå vil hun ha meg med på et kurs over tre dager for at også jeg skal lære. Hun kommer ikke til å være tilstede, men hun spanderer kurset på meg.

For å være helt ærlig, bryr jeg meg ikke døyten om kosthold og helse. Dvs jeg får det jo til på egenhånd, og har ingen problemer verken med mat eller kropp. Hvordan kan jeg, på en pen måte, fortelle henne at jeg ikke har lyst?

 

Anonymous poster hash: e5853...2f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde spontant svar "hehe, det der ekke no for meg" :D



Anonymous poster hash: add8c...d99
Skrevet

"Nei, det tror jeg ikke jeg har behov for eller er interessert i, men ellers takk for tilbudet."

 

Hvor vanskelig kan det egentlig være?

Skrevet

Si nei. 

Og om du vil kan du i samme slengen si at det er ikke noe du vil bruke 3 dager på og at selv om dette er noe hun er opptatt av trenger ikke du å ha samme interesser.

 

Ville hun dratt på et tre dagers kurs i noe du er opptatt av og ikke hun?

 

 



Anonymous poster hash: 5f716...5c4
Skrevet

"Nei, det tror jeg ikke jeg har behov for eller er interessert i, men ellers takk for tilbudet."

 

Hvor vanskelig kan det egentlig være?

Jeg har allerede backet henne opp, og snakket om hvor flott dette er. (For henne, ikke meg.) Derfor er det vanskelig å avvise henne. Jeg er redd hun vil bli såret, og at hun kommer til å tro at jeg har vært falsk og snakket henne etter munnen all den tid vil har snakket om temaet. HI

 

Anonymous poster hash: e5853...2f4

Skrevet

He he. Jeg hadde også ei jeg støttet og oppmuntret når det gjaldt endometriosen i livmors hennes. I neste øyeblikk fikk jeg spm om å kjøre henne på kurs siden hun ikke har sertifikat, og være der på kurset med henne om endometriose og betale for å delta selv også! Jeg ble helt målløs og sa det ikke passet. Da fikk jeg spm om jeg kunne være med en annen gang i stedet. Makan.

 

Jeg tror det lureste du kan gjøre er å si at du syntes det er helt topp at hun har denne interessen og at du støtter henne på det, men at du ikke ønsker å bruke tid på å gå på et kurs. Hun må gjerne fortelle deg mer om hva hun lærer der, og det er interessant, men du ønsker ikke å bruke så mye tid på et kurs om emnet.

 

Anonymous poster hash: 9f826...c2b

Skrevet

He he. Jeg hadde også ei jeg støttet og oppmuntret når det gjaldt endometriosen i livmors hennes. I neste øyeblikk fikk jeg spm om å kjøre henne på kurs siden hun ikke har sertifikat, og være der på kurset med henne om endometriose og betale for å delta selv også! Jeg ble helt målløs og sa det ikke passet. Da fikk jeg spm om jeg kunne være med en annen gang i stedet. Makan.

Jeg tror det lureste du kan gjøre er å si at du syntes det er helt topp at hun har denne interessen og at du støtter henne på det, men at du ikke ønsker å bruke tid på å gå på et kurs. Hun må gjerne fortelle deg mer om hva hun lærer der, og det er interessant, men du ønsker ikke å bruke så mye tid på et kurs om emnet.Anonymous poster hash: 9f826...c2b

Takk for svar! HI

 

Anonymous poster hash: e5853...2f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...