Gå til innhold

Når leverer dere tilbake barn som har

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært på overnatting? Hun kom hit 15.30 igår og det er brøling, hyling, tromming i bordet ved måltider, tramping i gulvet, prøver å slå etter katten ute med spade, slo meg i ryggen med spade.

Tenker det er greit å kjøre hjem nå?!

Anonymous poster hash: 8b8e3...400

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis leverer jeg når det nærmer seg leggetid hvis ikke noe er avtalt og foreldrene ikke henter selv. Men i dette tilfellet hadde jeg levert for lenge siden...

Anonymous poster hash: 3c3f6...2fe
Skrevet

Helt greit! Har ikke denne jenta grenser? Det må jo være slitsomt for deres barn også?

Anonymous poster hash: 65681...329

Skrevet

Rundt 12 tiden er helt fint. Send sms og hør med foreldrene om det passer at de henter snart 😊

Anonymous poster hash: 8451a...32a

Skrevet

Håper dette barnet ikke er eldre enn max 15 mnd....!

Anonymous poster hash: f48cc...b77

Skrevet

4 år, men hører ikke etter beskjeder eller irettesetting. Blir sprø.

Skrevet

Oj, levert for lengst.

Anonymous poster hash: 57cdf...331

Skrevet

Det der høres slitsomt ut. Heldigvis har jeg aldri opplevd barnets venner sånn så her sier jeg at foreldrene kan hente rundt kl 16-20. Kommer an på om det er lørdag eller søndag. Er det lørdag kan de gjerne bli sent men er det søndag så vil jeg gjerne at de hentes senest kl 18.

Anonymous poster hash: cd547...41b

Skrevet

Er på vei hjem med henne nå. Har tre barn selv om jeg trodde kunne være veldig energiske, men ikke i nærheten av så bråkete som dette barnet. Minste som er 1,5 år tar jo beskjeder bedre enn henne. Huff... Er helt utslitt. Vært ute i 3 timer og lekt nå, men til og med da er det brøling og hyling.

HI

Skrevet

Leverer?? Er det ikke vanlig å hente ungene sine?

Den ungen der hadde jeg levert tidlig!

Ellers er ungene her til ettermiddagen stort sett..

Skrevet

Leverer aldri barn som overnatter. Folk er i stand til å hente ungene sine sjøl, og alltid til et fast klokkeslett som vi avtaler når vi blir enige innovernattingen. Veldig sjelden etter 12 hvis de sover over i helgen, vi har stort sett planer lørdager og søndager vil vi være i fred.

Anonymous poster hash: 715e1...644

Skrevet

Vi som sa vi kunne kjøre hjem, ellers så hadde det tatt timevis. Aldri opplevd en så urolig liten kropp! Greit nok med mye energi, men det å sitte å dunke i bordet under måltid, opp og ned av stolen, tramping og et enormt høgt stemmeleie i tillegg til å ikke ta beskjeder.

Hadde ikke sendt barna mine på overnatting om de ikke kunne oppføre seg.

HI

Skrevet

Håper du sier ifra om hvordan barnet deres har oppført seg!

Anonymous poster hash: d1bd5...dfe

Skrevet

4 år og på overnatting?

Her er det ikke vanlig med overnatting hos venner før det er 7-8 år gamle her. Når mine har overnattingsgjester blir de gjerne hentet før 12, og blir de ikke det kaster jeg de gjerne ut for å leke så får de være ute til de blir hentet.

Anonymous poster hash: 75fc4...29d
Skrevet

Jeg hadde forsøkt med irettesetting og bedt foreldrene hente før soving hvis det ikke hjalp.

Anonymous poster hash: 5c9af...ebd

Skrevet

Dette er et tantebarn og vi gjorde det for å avlaste foreldrene pga de har nyfødt. Så det var ikke diskusjon om å levere tilbake før legging eller noe sånn.

Hun vet selv at barnet er urolig, hun nevner adhd til tider, men jeg tror bare det er manglende irettesetting og grenser. Barnet slo meg med en spade i ryggen og jeg sa det var ikke lov helt rolig og sa at da måtte jeg få spade. Da begynte hun å gråte, så er kanskje ikke vant til å få tilsnakk?

HI

Skrevet

"Få spaden tilbake" skulle det stå.

HI

Skrevet

Dette er et tantebarn og vi gjorde det for å avlaste foreldrene pga de har nyfødt. Så det var ikke diskusjon om å levere tilbake før legging eller noe sånn.

Hun vet selv at barnet er urolig, hun nevner adhd til tider, men jeg tror bare det er manglende irettesetting og grenser. Barnet slo meg med en spade i ryggen og jeg sa det var ikke lov helt rolig og sa at da måtte jeg få spade. Da begynte hun å gråte, så er kanskje ikke vant til å få tilsnakk?

HI

Jeg synes du skal være forsiktig med å dømme foreldrene for hardt her. Vi har selv et barn med ADHD og ett som er til utredning for det (og to "normale" barn), og jeg vet ikke om noen andre foreldre som har mer tydelig grenser enn oss. Vi irettesetter, forklarer, roser god atferd osv, og buker antagelig minst fem ganger så mye tid på oppdragelse av dem som av de to andre barna våre. Når vi er sammen med andre, og spesielt familie, slakker vi litt av på irettesettingen fordi vi ønsker at de også skal ha en god opplevelse av samværet. Vi griper så klart inn dersom det er snakk om utagering, som å slå med en spade, men vi ser litt gjennom fingrene med at de er urolig ved bordet f.eks. Hjemme derimot terper vi veldig på slike ting, hva som er ok og ikke. Vi har også opplevd å få skjeve blikk og følt på oss at andre mener vi ikke er strenge nok, men de aner jo ikke hvor mye vi faktisk jobber med barna til daglig!

Datteren min, som er under utredning, er i stor grad slik du beskriver denne jenta. Nå har du jo selv merker hvor mye energi jenta har, så kanskje moren faktisk har rett når hun mistenker ADHD? Jeg ville heller gått for å være støttende og tålmodig enn fordømmende.

Anonymous poster hash: 87150...0aa

Skrevet

Ja, beklager. Jeg har vært veldig støttende, men når jeg vet at foreldrene sitter med pc fra morgen til kveld blir jeg litt dømmende. Pappaen bruker som regel Øreklokker i tillegg. Da får ikke barnet mye oppmerksomhet eller stimuli, bare kjeft for å ikke oppføre seg.

Hun var glad og fornøyd ute, men jeg kan ikke fordra brøling hele tiden. Foreldrene er nok også fornøyde med at hun har fått to dager med mange timer utendørs.

HI

Skrevet

Og om de virkelig mistenker adhd så bør de oppsøke hjelp, det nytter ikke å bare klage om det til hele familien.

HI

Skrevet

Og om de virkelig mistenker adhd så bør de oppsøke hjelp, det nytter ikke å bare klage om det til hele familien.

HI

Kanskje de ikke vet hvor de skal begynne? Det er også et ganske langt skritt fra å mistenke noe til å gjøre noe med det. Dette innebærer å innse at det virkelig er noe galt, og det kan være en vond erkjennelse. Dessuten kan de ha blitt frarådet utredning siden hun er så liten. BUP er ofte uvillig til å utrede barn på under 6 år.

Anonymous poster hash: 87150...0aa

Skrevet

Nei, det er nok vanskelig. Hun har kost seg her da, ville gjerne sove inatt også, men imorgen er det jobb og barnehage. Blir tidlig kveld kjenner jeg etter at gjesten vår tisset i sengen inatt. Huff stakkars.

Skrevet

Hvis foreldrene er sånn som du beskriver, så er det neppe ADHD. Da er det et barn som desperat trenger oppmerksomhet og stimuli!

Ta deg en snakk med foreldrene om å oppføre seg som voksne folk! Man sitter ikke på pc hele dagen med høreklokker når man har barn, alvorlig talt! Slike foreldre provoserer meg!

Anonymous poster hash: ba3f8...18a

Skrevet

Jeg skiftet mening da jeg kom til infoen om at det var ditt tantebarn og at det er en nyfødt der hjemme. Da hadde jeg tålt langt mer enn om det bare hadde vært enn venn.

Anonymous poster hash: 749cb...81f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...