Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #1 Skrevet 21. februar 2015 Har en nyfødt på 1 uke som sove og sover. Må vekkes for å spise. Han er født en mnd før tida, vet ikke om det har noe å si? Anonymous poster hash: a4b7b...bb6
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #2 Skrevet 21. februar 2015 Det kan vel ha noe å si at han er født 1 mnd for tidlig ja. Men ellers er det relativt vanlig at de for det meste sover når de er 1 uke gammel Anonymous poster hash: 971a7...9c8
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #3 Skrevet 21. februar 2015 Det er helt vanlig. Min var sånn i 4 uker før han våknet. Født tre uker før termin. Er han gul i huden og det hvite på øynene? Anonymous poster hash: f0908...de9
Kanutten83 Skrevet 21. februar 2015 #4 Skrevet 21. februar 2015 Min nr 2 var født 1 mnd for tidlig og han måtte vekkes hver 2-3 timer for å sørge for at han fikk i seg nok mat, måtte ofte vekke ham i løpet av måltidene også... Ellers sov og sov han Den første mnd var han vel våken ca 2 timer i løpet av døgnet
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #5 Skrevet 21. februar 2015 Det har absolutt noe å si. Anbefaler jevnlige vektkontroller i starten sånn at du vet at barnet legger greit på seg. Sånne sovedyr spiser ikke alltid nok. Anonymous poster hash: a1d6e...ad3
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #6 Skrevet 21. februar 2015 Er han gul i huden? Anonymous poster hash: a1d6e...ad3
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #7 Skrevet 21. februar 2015 Slik var min jente som er født 3 uker før tiden. Sov til og med når hun spiste. Hadde øynene oppe max 1 time i døgnet. Glemte nesten at hun var her for hun lagde ikke lyd. Men våknet til rundt termin, nå vil hun bare ligge på fanget og våkner og klager når vi legger henne ned, så bare nyt det så lenge det varer 😀 Anonymous poster hash: 89af7...ece
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #8 Skrevet 21. februar 2015 Hi her. Han er litt gul / gylden i huden, ikke på øynene. Blodprøver er bra! Så kan ikke være gulsott heller. han legger på seg, men veldig lite! Anonymous poster hash: a4b7b...bb6
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #9 Skrevet 21. februar 2015 Da må han vekkes oftere og jobbes med for å holdes våken. En kjip bivirkning av trøtte og sløve barn, er at melkeproduksjonen fort blir for dårlig. Det blir nødvendig med pumping etter amming. Dette kan forsøkes gitt til babyen etter amming. Selv om blodprøvene er ok, og det ikke er nødvendig med lysbehandling, så kan babyen likevel være sløv en stund. Har du forsøkt måltidsveiing? Anonymous poster hash: a1d6e...ad3
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #10 Skrevet 21. februar 2015 Hi her. Han er litt gul / gylden i huden, ikke på øynene. Blodprøver er bra! Så kan ikke være gulsott heller. han legger på seg, men veldig lite! Anonymous poster hash: a4b7b...bb6 Er han gul/gyllen, har han gulsott. At prøvene er bra, betyr bare at verdien er så lav at den ikke krever behandling. De blir trøtte og slappe av den. Foreslår at du vekker hver annen time og legger han til, så du får igang produksjonen din. Ingen tid å miste, bare å sette igang. Jeg måtte kle av min for å få fart i han. Det gikk seg til i løpet av noen uker. Gulper han noe? Hvis du har veid han og han går opp lite, bør du følge nøye med. Vei et par ganger i uka, sjekk at bleiene er våte. Anonymous poster hash: f0908...de9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå