umuligejulie Skrevet 21. februar 2015 #1 Skrevet 21. februar 2015 Babyen min på 8 mnd er så hard i magen. Har vært det siden vi begynte med grøt når hun var 6 mnd. Jeg bruker malte i grøten og gir sviskemos utenom, men det hjelper ikke:( Nå får hun i tilegg Neocate mme pga melkeallergi og det har gjort vondt verre! Noen gode råd?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #2 Skrevet 21. februar 2015 Har du prøvd noen oljer? Dulphalac, Lactolose ol. Spør på apoteket. Anonymous poster hash: 4b5e7...4f8
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #3 Skrevet 21. februar 2015 Gi rikelig med væske, helst vann. Anonymous poster hash: 3abf8...4b8
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #4 Skrevet 21. februar 2015 Noen barn kommer ikke utenom Duphalac eller lignende. Snakk med legen, eller forsøk selv med 1-2 ml morgen og kveld. Blir avføringen for bløt må du gi mindre eller kun én gang per dag. Det tar noen dager før effekten er på topp, så ikke trapp opp de første dagene. Anonymous poster hash: 7c5ce...c2e
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #5 Skrevet 21. februar 2015 Min datter er også melkeproteinallergisk og har slitt mye med hard mage. Barnelegen anbefalte laktulose, så hun får Duphalac i melken morgen og kveld. Vi begynte med 5 ml og prøvde oss frem, nå får hun cirka 15 ml per gang. I følge barnelegen er det ganske vanlig med forstoppelse hos barn med melkeproteinintoleranse. Vår blir forstoppet igjen hver gang vi reduserer laktulosen, så legen anbefaler at hun får det fast til hun er rundt tre år. Anonymous poster hash: deb38...22e
Mammatassar Skrevet 21. februar 2015 #6 Skrevet 21. februar 2015 Prøv sviskesaft istedet, og gi et glass hver dag. Jevn dose. Trapp evt ned etterhvert.
umuligejulie Skrevet 21. februar 2015 Forfatter #7 Skrevet 21. februar 2015 Har du prøvd noen oljer? Dulphalac, Lactolose ol. Spør på apoteket. Anonymous poster hash: 4b5e7...4f8 De inneholder dessverre lactose og babyen har melkeallergi.
umuligejulie Skrevet 21. februar 2015 Forfatter #8 Skrevet 21. februar 2015 Min datter er også melkeproteinallergisk og har slitt mye med hard mage. Barnelegen anbefalte laktulose, så hun får Duphalac i melken morgen og kveld. Vi begynte med 5 ml og prøvde oss frem, nå får hun cirka 15 ml per gang. I følge barnelegen er det ganske vanlig med forstoppelse hos barn med melkeproteinintoleranse. Vår blir forstoppet igjen hver gang vi reduserer laktulosen, så legen anbefaler at hun får det fast til hun er rundt tre år. Anonymous poster hash: deb38...22e Er det ikke melkeprotein i Dulphalac?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #9 Skrevet 21. februar 2015 Konklusjon: personer med medfødt laktoseintoleranse bør ikke bruke lactulose. http://www.relis.no/Publikasjoner/Arkiv/2005/Bruk_av_laktulose_til_laktoseintolerante_pasienter Anonymous poster hash: 7c5ce...c2e
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #10 Skrevet 21. februar 2015 Min datter er også melkeproteinallergisk og har slitt mye med hard mage. Barnelegen anbefalte laktulose, så hun får Duphalac i melken morgen og kveld. Vi begynte med 5 ml og prøvde oss frem, nå får hun cirka 15 ml per gang. I følge barnelegen er det ganske vanlig med forstoppelse hos barn med melkeproteinintoleranse. Vår blir forstoppet igjen hver gang vi reduserer laktulosen, så legen anbefaler at hun får det fast til hun er rundt tre år. Anonymous poster hash: deb38...22e Er det ikke melkeprotein i Dulphalac? Nei. Anonymous poster hash: deb38...22e
umuligejulie Skrevet 21. februar 2015 Forfatter #11 Skrevet 21. februar 2015 Ok, takk for svar alle sammen:) skal prøve Duphalac first thing tomorrow!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #12 Skrevet 21. februar 2015 Dette kan jeg, jeg har 3 barn som har vært plaget med hard mage som babyer. Det første du må gjøre er å få ut den harde proppen som nok er nederst i tarmen, gi et microlax for dette (tuppen puttes halvveis inn, gi alt). Så må du vedlikeholde med duphalac/laktulose. 1-2 ml er for lite, prøv med 10x2 først, gi mer eller mindre etter behov (kan blandes i melk/grøt). Ikke farlig å gi, sukkerstoff som fører til at avføringen glir raskere igjennom tarmen, kan gis så lenge det er behov. Går det flere dager uten bæsj bør du gi et mikrolax igjen. Anonymous poster hash: 58d69...7d3
umuligejulie Skrevet 22. februar 2015 Forfatter #13 Skrevet 22. februar 2015 Takk for svar:)skal forsøke dette i morgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå