Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #1 Skrevet 21. februar 2015 Hvordan har dere det i hverdagen og i arbeidslivet? Mannen min har epilepsi og får anfall hvis han er under stress i en lengre periode med lite søvn. Han mister førerkortet når han har anfall. Gtk anfall. Er dårlig bussforbindelser til jobben og han må derfor gry tidlig opp og gå eller sykle. Dette medfører en del stress. Finnes det noe han kan søke på av støtte til transport eller lignende. Har vært i kontakt med nav og de sier han ikke har krav på noe. Ser på han at dette tærer på og er redd han snart ikke takler mer. Han er skikkelig sliten. Og han må ha ganske høye doser medisin for å holde anfallene i sjakk Anonymous poster hash: 33b20...e93
Ladybird2014 Skrevet 21. februar 2015 #2 Skrevet 21. februar 2015 (endret) http://www.epilepsi.no/medisinsk-/rettigheter/tilrettela/ Veit ikkje noko om dette, men sjekk linken! Endret 21. februar 2015 av Ladybird2014
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #3 Skrevet 21. februar 2015 Vet ikke noe om regelverket rundt det, dessverre, men mener jeg ble fortalt (i ettertid) at jeg egentlig hadde hatt rett på transport til jobb en lang periode da eneste måte å komme meg dit var med drosje pga. helse. Jeg sjekket det ikke, for regnet med å ikke få det etterbetalt, men var noen som jobbet på nav som sa jeg burde søkt da jeg ble dårlig. Men anbefaler dere å lese på nyere forskning som viser at lchf-kosthold har redusert og til og med fjernet anfall hos mange epileptikere. Om det kan fjerne en god del av anfallene så er det absolutt verdt det. Anonymous poster hash: 92f75...f18
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #4 Skrevet 21. februar 2015 Tusen takk for svar. Rart ikke de på nav nevnte at man kunne søke til kommunen om tt kort. Skal sjekke ut kostholdet. Anonymous poster hash: 33b20...e93
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #5 Skrevet 21. februar 2015 Da bør han prioritere å sove og ta vare på egen helse. Anonymous poster hash: 79aaa...035
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #6 Skrevet 21. februar 2015 Ja så klart. Men jobben er viktig for han. Vil jo lette hverdagen mye hvis han får dekt drosje. Blir for dyrt å betale 400 kr av egen lomme for drosje. Vi har også små barn som krever sitt. Så hverdagen er ikke lett. Anonymous poster hash: 33b20...e93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå