Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #1 Skrevet 21. februar 2015 Jeg har det siste året innsett at jeg er avhengi av Ipad og sosiale medier. Oftere enn jeg vil innrømme overfor meg selv velger jeg å vie oppmerksomhet til dette fremfor barna, husarbeid osv. Når ungene spør om å leke, se på noe, eller hjelpe, er det skjeldent uten at "kloa" tviholder på telefonen samtidig.... Ganske trist egentlig :-( Jeg vil ikke angre på at jeg satt med nesa i Instagram og så på fremmedes hus, klær, barn, ja livet deres istede for mitt eget.... Men det ER er en avhengihet, nesten en rus å finne bilder av det jeg vil inspireres av, google ting jeg lurer på osv... Når jeg ikke gidder å brette klær eller andre ti g jeg bør gjøre, så får jeg en rask godfølelse av å sitte på Instagram og se andres vakre hjem, eller lese her om andres utfordringer og klaging som gjør at jeg føler meg bedr om meg selv... Når nettet er ustabilt eller dårlig uten at jeg vet grunnen, blir jeg helt fra meg og klarer ikke å bare gjøre noe annet og vente til det kommer tilbake.Jeg stresser og blir helt ufokusert på andre ting. Kan vel sammenliknes med en røyker som har mistet sigarettene? Slapper mye mer av om jeg feks HAR tilgang, men selv velger gjøre noe annet... Vil ikke bli husket som mamman som man såvidt så bak tlf eller Ipaden... Jeg vil gi barna og huset oppmerksomhet, omsorg, tid, og vise at jeg bryr meg om dem og er interessert i dem. Nå må jeg ta grep, men hvordan gjør jeg det? :-(( Anonymous poster hash: b40a2...408
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #2 Skrevet 21. februar 2015 Innfør fast tid, dvs maks en time eller halvtime hver dag. Sett på alarm slik at du MÅ slå av akkurat når klokken ringer. Anonymous poster hash: 9ac92...718
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå