Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alenemor med 2 barn på 7 og 9 år, jeg og faren gikk fra hverandre sommer 2013, allerede høsten 2013, hadde han fått ny dame. 

Mine 2 ble storesøsken til ei lita jente juni 2014, de forguder lillesøsteren sin,men i det siste har de ikke ville dratt til faren, og har spurt om hvorfor, de svarte at han kun brydde seg om lillesøster og at stemoren ikke overhode var intressert i dem, hva bør jeg gjøre? de skulle dit i helga,men ville ikke, så de dro på besøk til besteforeldrene sine som bor en time unna. familievernskontoret er ikke vits for der møter ikke far opp.

Noen som har erfaring rundt dette? som også hadde en eks som ikke møter opp på fvk? han møtte kun opp første gangen, da måtte han,de andre er jo frivillige

Anonymous poster hash: ec799...a98
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring, men har du tatt opp dette med barnas far?

Anonymous poster hash: 9bbc3...a48

Skrevet

Jeg hadde latt dem slippe å dra på samvær. Og innkalt jevnlig til samtaler på familievernkontoret.

Om det finnes ålreite slektninger på farssiden, hadde jeg hørt om de ville ha samvær med barna - både for å holde kontakten med slekten og fordi de kanskje kunne se litt til lillesøster gjennom disse.

Anonymous poster hash: 59546...baa
Skrevet

Jeg har ingen erfaring, men jeg håper du forbereder deg på en eventuell rettsak. At du tar notater av det barna sier og at du tar vare på sms fra far.

Sånn i tilfelle far går til retten når du ikke sender barna på samvær.

Anonymous poster hash: 97f7a...534

Skrevet

Så små barn skal ikke bestemme selv at de ikke skal på samvær. Det er en ny situasjon for alle parter og nå må de dele pappan sin med et søsken til. Dr har hverandre og bør kunne finne seg til rette dersom du også bekrefter dem med hensyn på at hverdagen nå er annerledes men at det er sånn det er og at det kommer til å gå bra!

Hvorfor bestemmer du at de heller skal til besteforeldrene?

Hva sa far til det? Dere har sannsynligvis delt foreldreansvar og jeg forstår ikke hvordan du alene (?) har tatt en slik beslutning.

Du bekrefter jo til barna dine at det er synd på dem når de skal få slippe å dra til far. Tenk for en stor avgjørelse du lar dem bli med på å påvirke..

Tenk positivt om din eks, det var vel en årsak til at dere fikk 2 barn. Formidle det som er bra til barna dine og forsøk å se han og hans nye (og nytt barn) som positive bidrag i barnas liv!

Anonymous poster hash: 458fb...426

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Jeg kommer ikke til og tvinge de til faren,når de ikke føler seg velkommen der av stemor og føler seg tilside satt av far. 

Jeg har også ny kjæreste,men han er ikke i livene vårt enda, han besøker meg stort sett når barna er borte, vert sammen 1 år nå, så de skal snart få møtes,men uansett jeg sender ikke mine gutter der de ikke føler seg trygge.

Farmor og Farfar ville ha de, og de forsto meg godt at jeg ikke ville sende de til far, når jeg forklarte hvordan det var hos far og stemor.

far møter ikke opp på familievernskontoret, har vert der kun en gang, og resten er jo frivilige

Skrevet

Hvordan vet du hvordan det er hos far og stemor? Og - hvorfor skal du fortelle din x sin foreldre om din oppfatning av hvordan det er hos deres sønn og hans nye samboer. Som også er mor til deres barnebarn?

Du bidrar ikke til et godt samarbeid når du blander inn dine tidligere svigerforeldre. Hvorfor kan ikke barna evt være hos dine foreldre?

Min mann og jeg opplever noe av det samme, barnet hans vil ikke til oss, føler seg ikke trygg og drar til besteforeldre i stedet. Tilbake er vi og lurer på hvorfor? Det er sikkert ikke helt likt som hos dere men som mor/far har man en oppgave å støtte opp om den andre foreldren også - en er to om å ha blitt foreldre. Det er annerledes hos pappa enn hos mamma, barna må venne seg til nye ++. Det er for sent å tenke at de ikke skulle gått så fort frem, det er allerede et barn - et søsken til her.

Familievernkontoret vil ikke nødvendigvis løse noe. Jeg lurer på hva far til barna sier? Jo lenger du velger å holde barna borte fra far og deres nye familie jo større har du valgt at konflikten blir!! Stakkars barn!

Skrevet

Hvordan vet du hvordan det er hos far og stemor? Og - hvorfor skal du fortelle din x sin foreldre om din oppfatning av hvordan det er hos deres sønn og hans nye samboer. Som også er mor til deres barnebarn?

Du bidrar ikke til et godt samarbeid når du blander inn dine tidligere svigerforeldre. Hvorfor kan ikke barna evt være hos dine foreldre?

Min mann og jeg opplever noe av det samme, barnet hans vil ikke til oss, føler seg ikke trygg og drar til besteforeldre i stedet. Tilbake er vi og lurer på hvorfor? Det er sikkert ikke helt likt som hos dere men som mor/far har man en oppgave å støtte opp om den andre foreldren også - en er to om å ha blitt foreldre. Det er annerledes hos pappa enn hos mamma, barna må venne seg til nye ++. Det er for sent å tenke at de ikke skulle gått så fort frem, det er allerede et barn - et søsken til her.

Familievernkontoret vil ikke nødvendigvis løse noe. Jeg lurer på hva far til barna sier? Jo lenger du velger å holde barna borte fra far og deres nye familie jo større har du valgt at konflikten blir!! Stakkars barn!

Dere må jo kommunisere da, hvis dere lurer på hvorfor barnet ikke vil være hos dere.

Anonymous poster hash: e5408...960

Skrevet

He he he... gjett om vi gjør... mye jeg kunne skrevet om dette, men dette er HIs tråd. Som stemor vet jeg at det mor her gjør kan bidra negativt til hvordan barna har det hos far/stemor. HI snakker stygt om dem og det i seh selv er en forsterker av det negative. Atpåtil velger HI å blande inn sine tidligere svigerforeldre og det er klart at dette fører til usikkerhet hos far/stemor som igjen - dessverre - påvirker stemningen når barna er på samvær.

Når barna da kommer hjem og forteller at de ikke er trygge så er vel ikke far/stemor så trygge på omgivelsene heller. Et lite 'feiltrinn', som kan være noe så lite som at man setter grenser eller har en forventning til barna - så vips så er "alt galt".. barna kommer hjem til mor som skal over-forstå barna som har fått hverdagen så brått endret...

Skrevet

Heldigvis kjenner jeg barna mine best og gjør det jeg føler er riktig... faren var aldri så intressert i dem når vi bodde sammen heller.

Farmor og Farfar ,liker ikke den nye samboeren til sønnen, og de har nesten ikke sett datteren hans, fordi hun ikke vil ha noe svigerforeldre, så jo jeg stoler på guttene mine, for den stemoren virker ikke særlig god.. mine eks svigerforeldre, har sett barnebarnet 3 ganger på 8mnd hun har levd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...