Gå til innhold

Noen som har flyttet til utlandet for en periode her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal muligens flytte til sør korea sammen med våre barn for en to års periode. Jeg har etterhvert skjønt at det ikke er bare bare.... Vi mister bla. våre rettigheter i folketrygden. Ene barnet vårt går på livsviktige medisiner, dyre medisiner! Får vi ikke disse lenger viss vi flytter?

Noen som har erfaringer ift. internasjonale skoler? Eller erdaringer sjenerellt?

Anonymous poster hash: b62d8...f6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytta til Korea for noen mnd siden, bare send meg en pm om du vil:-)

Skrevet

Hvis det er gjennom jobb beholder man ofte medlemskap i folketrygden, samt at helsedekning på lik nivå som Norge opprettholdes.

Vi har bodd i Frankrike, Singapore, Algerie og Sveits; i alle tilfellene har arbeidsgiver sørget for at medlemskap i Folketrygden opprettholdes, at vi fikk passende helseforsikring samt at den av oss som ikke jobbet fikk noe kompensasjon for tapte pensjonspoeng.

Håper vi kan komme oss til Sør Korea etter hvert, alternativt til Afrika et sted. Moden for et eksotisk opphold. :)

Anonymous poster hash: 49223...c5a

Skrevet

Tusen takk for svar! Regner med at arb. giver ordner det samne her og da... Men betyr det at vi kan fortsette hos spesialisten vi går til her hjemme i norge da? Vi tenkte å ta kontrollene når vi var hjemme i norge på ferie.

Er litt skrekkblandet fryd dette... Har du barn? Hvordan liker du internasjonale skoler?

Anonymous poster hash: b62d8...f6a

Skrevet

Vet ikke om det er meg du snakker til, men send meg gjerne en privatmelding visst det er noe du lurer på, så skal jeg svare så godt jeg kan;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...