Gå til innhold

Sengeleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som i løpet av det siste året har fått sengeleie ifm graviditet?

Anonymous poster hash: 697e9...805

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De praktiserer ikke sengeleie lenger, men jeg har fått såkalte løfte/trene/anstrenge-meg forbud. Ikke samleie, trening, husarbeid etc.

Anonymous poster hash: 0dbab...48b

Skrevet

En venninne av meg fikk beskjed om sengeleie (på sykehus) i fjor. Hun hadde svangerskapsforgiftning som utviklet seg til HELLP, og barnet ble født rett før hun rundet tjuefem svangerskapsuker. Da hadde hun allerede ligget i et par uker.

Anonymous poster hash: e5cb7...a35
Skrevet

En venninne av meg fikk beskjed om sengeleie (på sykehus) i fjor. Hun hadde svangerskapsforgiftning som utviklet seg til HELLP, og barnet ble født rett før hun rundet tjuefem svangerskapsuker. Da hadde hun allerede ligget i et par uker.

Er nemlig trillinggravid med vannavgang. Er i uke 26. Bedt om å leve som før. Har aldri hørt om andre som fikk beskjed om dette.

Skrevet

Du lekker fostervann i uke 26 med trillinger og får beskjed om å leve som før??

Da hadde jeg definitivt bedt om en second opinion....

Anonymous poster hash: 64ee4...f3c
Skrevet

Er nemlig trillinggravid med vannavgang. Er i uke 26. Bedt om å leve som før. Har aldri hørt om andre som fikk beskjed om dette.

Øh? Det er mildt sagt veldig spesielt.

Jeg ville tenke at du skal være innlagt i den tilstanden, fortrinnsvis på Rikshospitalet. Til nød St. Olav eller Haukeland.

Skrevet

Hvem har gitt denne beskjeden? Jordmor? Gynekolog? Hvilket sykehus?

Skrevet

Og du skal vurderes i forhold til lungemodningssprøyter, riehemmende om det skulle ta seg opp etc., samt at du skal ha minimum daglige ultralyder for å se at fostrene har det greit når det er begynnende vannavgang. Normalt sett igangsetter man forløsning etter 24 timer når det er vannavgang, men jeg kan ikke tenke meg at det er praksisen så tidlig i svangerskapet. Tett monitorering er et minimum.

Skrevet

Jeg hadde ringt direkte til føden, du må jo legges inn for sjekk og monitorering!

Anonymous poster hash: cfc5f...cf5
Skrevet

Jeg har fått to lungemodningssprøyter og antibiotika. Ble innlagt for fem dager siden og nå utskrevet. Fått beskjed om at sengeleie er ut. Vil ikke si hvilket sykehus, men dreier seg om et stort universitetssykehus. Er livredd for barna.

Skrevet

Jeg har fått to lungemodningssprøyter og antibiotika. Ble innlagt for fem dager siden og nå utskrevet. Fått beskjed om at sengeleie er ut. Vil ikke si hvilket sykehus, men dreier seg om et stort universitetssykehus. Er livredd for barna.

De vet helt sikkert hva de gjør, men synes uansett de skulle tatt mer hensyn til din psykiske helse. Ikke rart du er redd. Får du hyppige kontroller? Hva sier de om forventet forløp fremover?

Anonymous poster hash: a39c5...c53

Skrevet

Second opinion! Virker som de tenker løpet er kjørt her! Ikke gi deg<3

Anonymous poster hash: b2587...50e

Skrevet

De sier at forskning ikke har vist positive effekter ved sengeleie. Jeg får ultralyd en gang i uken. Jeg synes det hele virker merkelig med tanke på firlingegravide som legges inn umiddelbart dersom det er noe. Jeg tenker at de ikke vet hva de gjør.

Skrevet

De praktiserer ikke sengeleie? Hvem er "de"? Er nok varierende hva slags beskjeder man får, avhengig av hvem som gir dem. Jeg fikk beskjed om sengeleie (seng eller sofa) da morkaken begynte å løsne og jeg blødde mye, fikk bare gå på do og smøre meg mat. Ikke gjøre noe annet enn å hvile. Nå er det halvannet år siden da, så ikke siste året. Synes det er rart du får beskjed om å leve som vanlig når du lekker fostervann!

Anonymous poster hash: c804c...84b

Skrevet

De praktiserer ikke sengeleie? Hvem er "de"? Er nok varierende hva slags beskjeder man får, avhengig av hvem som gir dem. Jeg fikk beskjed om sengeleie (seng eller sofa) da morkaken begynte å løsne og jeg blødde mye, fikk bare gå på do og smøre meg mat. Ikke gjøre noe annet enn å hvile. Nå er det halvannet år siden da, så ikke siste året. Synes det er rart du får beskjed om å leve som vanlig når du lekker fostervann!

Anonymous poster hash: c804c...84b

Sykehuset jeg tilhører.

Skrevet

Få vurdering av en ny lege. Det er altså ikke forsvarlig med ultralyd bare ukentlig når man er trillinggravid med påvist fostervannslekkasje. Virkelig ikke!

Skrevet

Få vurdering av en ny lege. Det er altså ikke forsvarlig med ultralyd bare ukentlig når man er trillinggravid med påvist fostervannslekkasje. Virkelig ikke!

Bestemt av klinikksjefen at jeg skal utskrives.

Skrevet

Bestemt av klinikksjefen at jeg skal utskrives.

Jeg mener likevel at det ikke er forsvarlig. Lekker du fostervann er sjansen for infeksjon stor (det er derfor de induserer fødsel om den ikke har startet etter 24 timer når vannet går hos folk). Du skal følges opp tettere.

Det jeg vil anbefale er at du drar til en privatpraktiserende gynekolog mandag morgen, om det finnes i noenlunde nærhet av der du bor. Si hva sykehuset har sagt og be om sjekk av barna fordi du ikke føler deg trygg. Vedkommende vil kunne gi deg en vurdering av om dette er så hårreisende som det fremstår, og eventuelt kontakte sykehuset igjen. Volvat, Aleris m.m. har gynekologer.

Om du føler deg usikker i helgen, har noe som helst av symptomer på fødsel, opplever mindre liv e.l. så drar du på sykehuset igjen.

Skrevet

Få vurdering av en ny lege. Det er altså ikke forsvarlig med ultralyd bare ukentlig når man er trillinggravid med påvist fostervannslekkasje. Virkelig ikke!Anonymous poster hash: e5cb7...a35

Bestemt av klinikksjefen at jeg skal utskrives.Anonymous poster hash: 697e9...805

Jeg mener likevel at det ikke er forsvarlig. Lekker du fostervann er sjansen for infeksjon stor (det er derfor de induserer fødsel om den ikke har startet etter 24 timer når vannet går hos folk). Du skal følges opp tettere. Det jeg vil anbefale er at du drar til en privatpraktiserende gynekolog mandag morgen, om det finnes i noenlunde nærhet av der du bor. Si hva sykehuset har sagt og be om sjekk av barna fordi du ikke føler deg trygg. Vedkommende vil kunne gi deg en vurdering av om dette er så hårreisende som det fremstår, og eventuelt kontakte sykehuset igjen. Volvat, Aleris m.m. har gynekologer. Om du føler deg usikker i helgen, har noe som helst av symptomer på fødsel, opplever mindre liv e.l. så drar du på sykehuset igjen. Anonymous poster hash: e5cb7...a35

Takk for at du engasjerer deg! Skal bestille time imorgen. Har du erfaring fra liknende? Foreløpig stabilt her, men er dødsredd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...