Gå til innhold

Klengete tenåring..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi blir litt desperate. 16-åringen tar enormt med plass! Han skal styre alle samtaler, være midtpunkt, vet alt best og være med på alt. Gutten furter hvis vi skal på middag med venner uten barn. Det er så man kan få lyst til å kvele han noen ganger 😊

I tillegg skal han sitte i armkroken, krever daglig alenetid med en forelder (det er to yngre søsken her også) og lager drama med tårer dersom han ikke får det som han vil. Han er ufattelig slitsom og plasskrevendeog selv om jeg elsker han høyt skulle jeg ønske han snart kunne vokse opp litt 😳 Jeg er drittlei..

Anonymous poster hash: f9b14...ebc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde du oppdratt barnet ditt tildigere på veien hadde han ikke vært som dette nå. Du er drittlei? Som man reder så ligger man

Skrevet

Hadde du oppdratt barnet ditt tildigere på veien hadde han ikke vært som dette nå. Du er drittlei? Som man reder så ligger man

Stol på at du kommer med hjernedødt oppgulp. Du er virkelig latterlig.

Skrevet

Dette er veldig veldig spesielt. Har gutten en diagnose eller psykiske problemer av noe slag?

Skrevet

På tide å begynne ¨å snakke hardt til gutten? Man har vel normalt lært før man er 16 at man ikke er verdens midtpunkt...

Anonymous poster hash: 92b45...136
Skrevet

Dette er veldig veldig spesielt. Har gutten en diagnose eller psykiske problemer av noe slag?

Han er under utredning. Det er veldig spesielt. Han har hatt en tidvis tøff oppvekst og har nok manglet stabilitet før han kom til meg. Men jeg kjenner at det tærer kraftig på tålmodigheten min for tiden. Godt å blåse ut 😊

Skrevet

Det var veldig spesielt.

Har han noe diagnose?mere normalt og henge på de i samme alder nå kanskje.har han venner?

Skrevet

Hun har vel egentlig rett da.

Når han kom til deg? Han er ikke sønnen din egentlig eller?

Anonymous poster hash: 44bfc...72b

Skrevet

Hun har vel egentlig rett da.

Når han kom til deg? Han er ikke sønnen din egentlig eller?

Anonymous poster hash: 44bfc...72b

Nei, hun har ikke rett. Kommentaren er stupid og feil og typisk henne.

Han er mitt barn juridisk, praktisk og emosjonelt. Biologisk er han ikke det nei.

Skrevet

Tenker det er snakk om et fosterbarn? Be om veiledning fra bv og eventelt fra BUP. Mulig at han er redd for at han nå begynner å bli mer voksen, 18års dagen nærmer seg, og at han blir kastet ut.

Han har sikkert mange tanker i hodet, særlig om han har opplevd omsorgssvikt og dårlig tilknytning i hjemmet. Dere må snakke med gutten. Forsikre ham og trygge ham.

Anonymous poster hash: 673ce...92f
Skrevet

Dette må du bare akseptere! Du nevner han kanskje har hatt en broken barndom? Kan vel være en grunn der?

Han trenger tydeligvis enormt med kjærlighet, ikke ødelegg den tryggheten han trenger! Det er en periode, vær glad du er den utvalgte :)

Anonymous poster hash: ae615...29f

Skrevet

Men du legger det fram som om det skulle vært en gutt fra helt vanlig familie. Etterhvert kommer det fram noe annet, som helt sikkert har og har hatt stor innvirkning. Vi kan jo egentlig ikke gi deg noe godt svar/tips når det er så spesielle omstendigheter vi ikke vet noe om....

Anonymous poster hash: 490b1...355

Skrevet

Høres normalt ut, når du sier han har hatt tidvis tøff barndom og ingen stabilitet før han kom til deg. Selv fosterbarn med et godt hjem bak seg, kan få sånne problemer i en alder hvor det skjer MYE i både sinn og kropp. Men, det er godt han er under utredning, kanskje har han en diagnose. Jeg vil også anbefale (om dere ikke allerede gjør det) å ha samtaler med f.eks psykiater, både han alene og kanskje han og du/dere sammen. 

Anonymous poster hash: 332d8...2dc
Skrevet

Hadde kanskje vært en idé å ta med i hovedinnlegget at han er under utredning og har hatt en tøff oppvekst. For sette er jo ikke normal oppførsel av en 16-åring.

Skrevet

Kan jo være han er redd for å bli avvist og ikke elsket av dere etter hvert, at han febrilsk klamrer seg fast for å ikke miste dere. Dette er noe som må læres ved at han erfarer at det ikke skjer. Det kan jo i tillegg være lurt å snakke med han å fortelle litt hva du tenker ang hans rolle i huset. At han er deres sønn og har dere så lenge dere lever og han alltid vil bli prioritert og elsket av dere. (kan jo være han er vant med løgner og ikke tror alt du sier, men da har han noe å henge erfaringene sine på, nemlig dine ord om deres forhold). Og så kan dere jo kanskje ta en samtale om at alle barna må få likt med tid. Det betyr ikke at han ikke er elsket, men at de andre også må få sitt.

Anonymous poster hash: 56b9e...368
Skrevet

Å du store min tid!!!

Anonymous poster hash: bf400...d7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...