Gå til innhold

Til dere alenemødre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare nyskjerrig på hva dere jobber med, stillingsprosent og hva dere får utbetalt i mnd?

Samt hvordan dere får dagene til å gå opp. Får dere mye hjelp fra familie og venner?

For min del skulle jeg virkelig ønske at døgnet var dobbelt så langt. jeg er heldig som har folk rundt meg som stiller opp men sliter jo ofte med dårlig samvittghet mtp unga..

Men nå har jeg tatt meg vinterferie sammen med de og skal sørge for masse kvalitetstid.

Jeg jobber forøverig som avd.leder og har mellom 22/23000 utbetalt

Anonymous poster hash: c9b07...c3f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bhg assistent. 18000 utbetalt i mnd. Sliter som f. Og begynner på skole snart for å endre på situasjonen

Anonymous poster hash: 45a4e...890

Skrevet

Bioingeniør. Jobber bare dag. 100%. 28500 utbetalt

Anonymous poster hash: 9ad5e...158

Skrevet

7 årig universitetsutdannet, lønn 32000 kr pr mnd, 5000 kr fra far og så sparer jeg barnetrygden til barna.. Klarer oss greit.

Anonymous poster hash: 935af...e3c
Skrevet

Sekretær, 22000 utbetalt + litt stønad for SFO. Ingen familie i nærheten. Ingen bil så går ca 45 min hver dag til skole/jobb. Dagene går litt i ett, men trives godt :) Har det helt greit økonomisk, får ikke spart så mye men går aldri i null/minus.

Anonymous poster hash: ab2c6...7ee
Skrevet

Assistent i helsevesenet. Jobber 75% og har ca 22000 kr inkl alt (- bidrag, får ikke det). Jeg syns jeg har det riktig så fint. Barna mine er store nok til å være alene hjemme før og etter skolen, men til gjengjeld går de på privatskole som jeg må betale for.

Anonymous poster hash: 4d760...061

Skrevet

Jobber 100% som barnevernskonsulent i barneverntjenesten. Har utbetalt 27800,- i mnd. Har ingen familie i nærheten og siden vi ikke har bodd her så lenge så har vi lite nettverk.

Dagene går greit opp. Var rask med å finne passende barnevakt som jeg bruker når det er overtid, akuttsituasjoner, reiser og kurs.

Anonymous poster hash: 3d861...3d8
Skrevet

ca. 36.000 omsorgarbeider, mye nattvakter,,anhver helg og jobber alltid helligedager, barnet er hos farmoren når jeg jobber natt og mine foreldre på helligdager og pappan anhver helg

Anonymous poster hash: f7a11...262
Skrevet

Jeg jobber som tverrfaglig spesialist innen psykiatri, har en bachelor + videreutdanning. Jobber 100%, har barna 100% og har ingen familie i nærheten som kan hjelpe til. Det går helt greit, men kunne virkelig ønske at døgnet hadde minst 8 timer ekstra. Har utbetalt 29000 + bidrag og stønad til barnetilsyn.

Anonymous poster hash: 49fa9...7fc

Skrevet

Studerer, får AAP og studielån/stipend. Utbetalt ca 40 000.

Får endel hjelp av familie de gangene jeg er i praksis.

Anonymous poster hash: 509bc...a56

Skrevet

Jeg er fortsatt alenemamma, men har ny samboer.

Lønn 25000,- med stønaden totalt 30.000,-

Anonymous poster hash: 32725...8a0

Skrevet

Jeg jobber som innkjøper har ca 34000 utbetalt i mnd + bidrag.

Har 5 årig universitetsutdannelse.

Har og barnet 100% så jeg får mye hjelp familie og den dårlige samvittigheten gnager meg og sliter meg ut. Føler jeg ikke får dagene til å gå opp

Anonymous poster hash: 03238...920

Skrevet

Økonomidirektør, utbetalt i overkant av 70.000 kr i måneden + 5000 i barnebidrag for ett barn og dobbel barnetrygd. Jeg er også deleier i bedriften og har full frihet, og styrer derfor dagen min som jeg vil. Jeg jobber fra 9 - 15 for å gi datteren min kort dag i barnehagen, og jobber på kvelden når hun har lagt seg. Jobber også annenhver helg da datteren min er hos sin far. Jeg får mye hjelp av mine foreldre, samt har vaskehjelp og en mann som holder hagen i orden på sommeren og måker snø mm på vinteren. Ellers eier jeg et hus med minimalt med lån. Jeg har det mao veldig bra og hverdagen er fin.

Anonymous poster hash: 8e256...5d7

Skrevet

IT ansatt. utbetalet fra 40 000 - 60 000 avhengig av orvertid og vakt (hver 5 uke)
jobber ca 09 -15 på arbeidsplassen og 2 timer hjemmefra hver dag. (veldig grei sjef)
3 barn, mottar ikke bidrag eller ekstra barnetygd (siste fordi jeg ikke behøver den) 
har barna 100% og synes vi har en grei hverdag tatt i betrakting at jeg skal jobbe 100+% og rekke alt av fritidsaktiviteter, husarbeid, hagearbeid (naturhage funker det)

Anonymous poster hash: 5877f...476
Skrevet

Fengselsførstebetjent dagtid. Utbetalt ca 28000. Pluss støtte til bhg og bidrag 2300 fra far. Har barnet 100% og jobber 100%. Familie 30 mil unna så ingen bistand eller hjelp uten at det planlegges at mamma kommer hit. Travle dager.. Men vi har det fint:) ikke overskudd til å finne ny partner da jobb og fritidsaktiviteter er hovedpri. Vært alene i 5 år.

Anonymous poster hash: 3c80b...416

Skrevet

Er bare nyskjerrig på hva dere jobber med, stillingsprosent og hva dere får utbetalt i mnd?

Samt hvordan dere får dagene til å gå opp. Får dere mye hjelp fra familie og venner?

For min del skulle jeg virkelig ønske at døgnet var dobbelt så langt. jeg er heldig som har folk rundt meg som stiller opp men sliter jo ofte med dårlig samvittghet mtp unga..

Men nå har jeg tatt meg vinterferie sammen med de og skal sørge for masse kvalitetstid.

Jeg jobber forøverig som avd.leder og har mellom 22/23000 utbetalt

Anonymous poster hash: c9b07...c3f

Fagbrev-utdanning. Jobber 75 % som konsulent med lønn og regnskao. Utbetalt ca 19.000 pr mnd + div stønader (er enke)

Får barnevakt av familie stort sett når jeg skal på noe. Er alene med ett barn. Synes ting går stort sett går veldig greit men er ofte sliten på kvelden.

Mottar dere andre OS? Har søkt men er usikker på om jeg får noe.

Anonymous poster hash: 5b11f...449

• 4 måneder senere...
Skrevet

29000 i ren lønn. Sykepleier

Anonymous poster hash: 5c155...935

Skrevet

Alene med to barnehagebarn. Den eldste er hos faren annenhver helg.

Jeg får en del hjelp i hverdagen av moren min. Hun henter av og til i barnehagen, lager middag og gjør rent.

Jeg jobber 100% og får utbetalt 45000 i mnd. I tillegg bidrag på 7000 i mnd og dobbel barnetrygd. Alt i alt utbetalt 55000 i mnd. Det klarer vi oss fint på. Eier hus med hage og råd til ferie og alt vi trenger.

Jeg synes livet som alenemor er bedre enn sammen med en mann som gikk meg på nervene. Nå får jeg være i fred og kan konsentrere meg fullt om barna; ikke bli distrahert av en sutrende mann.

Eneste jeg skulle ønske var at jeg jobbet litt mindre og så dem mere. Vurderer å gå ned til 80%.

Anonymous poster hash: 99004...392

Skrevet

Var alene med 2 barn før, null avlastning og null samvær med far, ingen familie eller venner. Hadde vel utbetalt rundt kr. 31 000, jobbet som jurist i staten.

Anonymous poster hash: db62f...527
Skrevet

Jeg jobber som innkjøper har ca 34000 utbetalt i mnd + bidrag.

Har 5 årig universitetsutdannelse.

Har og barnet 100% så jeg får mye hjelp familie og den dårlige samvittigheten gnager meg og sliter meg ut. Føler jeg ikke får dagene til å gå opp

Igrunnen helt likt som deg. 

Har og ungen 100%, men 45 min hver vei til jobb så må ha hjelp fra familie. har ordnet slik at sønnen min overnatter en gang i uken hos en av de og da jobber jeg lenger den ene dagen og går knalltidlig den andre slik at jeg kan gå tidligere de andre dagene. Kan og jobbe litt hjemme så har en del overtid. 

Skrevet

Økonomidirektør, utbetalt i overkant av 70.000 kr i måneden + 5000 i barnebidrag for ett barn og dobbel barnetrygd. Jeg er også deleier i bedriften og har full frihet, og styrer derfor dagen min som jeg vil. Jeg jobber fra 9 - 15 for å gi datteren min kort dag i barnehagen, og jobber på kvelden når hun har lagt seg. Jobber også annenhver helg da datteren min er hos sin far. Jeg får mye hjelp av mine foreldre, samt har vaskehjelp og en mann som holder hagen i orden på sommeren og måker snø mm på vinteren. Ellers eier jeg et hus med minimalt med lån. Jeg har det mao veldig bra og hverdagen er fin.

Tror hun ville ha svar fra alenemødre😁

Jeg er ikke alenemor men var for ett barn. Hadde ca 30 000 inn i måneden og klarte meg fint.

Skrevet

Tror hun ville ha svar fra alenemødre😁

Jeg er ikke alenemor men var for ett barn. Hadde ca 30 000 inn i måneden og klarte meg fint.

Ser nå at du snakket om en mann og ikke din mann😂 Sorry.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...