Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #1 Skrevet 21. februar 2015 Kjenner du noen som har strøket? Lurer litt på hva som skal til. Anonymous poster hash: 99e60...cff
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #2 Skrevet 21. februar 2015 Har hatt student som strøk. Det var mange grunner. Mangel på kunnskap, mangel på utvikling, men først og fremst mangel på blikkontakt og kommunikasjon med pasientene. Anonymous poster hash: b110e...dae
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #3 Skrevet 21. februar 2015 Vel. Etter mitt syn er det altfor få som stryker. Uheldig at folk med store kunnskapsbrister slipper gjennom. Vi burde få noen strengere kriterier å gå etter. Anonymous poster hash: 3f114...064
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #4 Skrevet 21. februar 2015 Problemet er ikke kriteriene, men veiledere som dekker over og unnskylder manglene til studentene. Anonymous poster hash: b110e...dae
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #5 Skrevet 21. februar 2015 Problemet er ikke kriteriene, men veiledere som dekker over og unnskylder manglene til studentene. Anonymous poster hash: b110e...dae Jo, er forsåvidt enig. Men det er for mange vanskelig å 'stå for' det å skulle stryke noen på grunnlag av de kriteriene som er i dag. Blir jo ganske subjektive begrunnelse. Har ikke hatt student på noen år da jeg er leder, men har møtt endel ferdige sykepleiere ifbm intervju blant annet hvor en sitter rystet tilbake. Anonymous poster hash: 3f114...064
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #6 Skrevet 21. februar 2015 Nei. Min mening er at du virkelig er dårlig om du gjør det. Har sett en del elendige studenter som har fått bestått. Anonymous poster hash: 7522d...36a
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 21. februar 2015 #7 Skrevet 21. februar 2015 Mye av problemet er at lærerne ikke kan faget. Mange av dem har ikke jobbet klinisk på mange år, og noen jobber som lærer uten å ha vært i jobb som klinisk sykepleier. Det er etter min mening alt for mye fokus på forskning framfor klinisk sykepleie.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #8 Skrevet 21. februar 2015 Det skal veldig mye til å stryke i praksis. Man må vel nesten være så dårlig at man er åpenbart uegnet i yrket for å stryke. Men kjenner en som strøk der det var dårlig kjemi mellom kontaktsykepleier og student. Han var flink, og i dette tilfellet var det vel helst kontakten som hadde personlige problemer. Det gikk bra med studenten, og han fullførte studiet. Anonymous poster hash: af63a...b93
NormaJean Skrevet 21. februar 2015 #9 Skrevet 21. februar 2015 Det skal altfor mye til å stryke i praksis! Har sett altfor mange studenter slippe igjennom litt for enkelt! Jeg syns problemer i stor grad ligger hos høyskolen/veileder. De fanger ikke opp de dårligste studentenw tidlig nok og lar dem seile stille igjennom når de oppdager at ting burde vært gjort tidligere! Svak oppfølging og for få strenge krav! Så hvis du kjenner noen som har strøket så er det en veldig god grunn til det
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #10 Skrevet 21. februar 2015 Hadde ei venninne som strøk alle studentene hun hadde i praksis på sykehjemmet. Hun var gær`n dame på mange måter og til slutt fikk hun ikke være veileder mer. Anonymous poster hash: a0b28...fc8
Wawli Skrevet 21. februar 2015 #11 Skrevet 21. februar 2015 Er selv sykepleiestudent og har mange medstudenter som har strøket. Hovedgrunnen er at de har hatt for mye fravær, da er det jo forståelig.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #12 Skrevet 21. februar 2015 Jeg er sykepleier og har strøket en student. Vedkommende overholdt ikke taushetsplikten, kommuniserte ikke med pasientene, feilmedisinerte pasienter ved flere anledninger og gikk inn På et rom hvor en pasient hadde fått hjertestans- men gjorde ingenting! Men det skal mye til for å stryke, så hvis du har litt kunnskap, er flink til å kommunisere og ser arbeid som må gjøres når du langt! masse masse lykke til, det blir til å gå bare godt Anonymous poster hash: b5eb6...e42
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #13 Skrevet 21. februar 2015 Jeg er sykepleier og har strøket en student. Vedkommende overholdt ikke taushetsplikten, kommuniserte ikke med pasientene, feilmedisinerte pasienter ved flere anledninger og gikk inn På et rom hvor en pasient hadde fått hjertestans- men gjorde ingenting! Men det skal mye til for å stryke, så hvis du har litt kunnskap, er flink til å kommunisere og ser arbeid som må gjøres når du langt! masse masse lykke til, det blir til å gå bare godt Anonymous poster hash: b5eb6...e42
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #14 Skrevet 21. februar 2015 Jeg tenker at kunnskap kommer med praksis og erfaring ( i tillegg til teori) Mange er ganske ferske (og svært unge) når de kommer ut i praksis.... De som burde stryke i praksis, er studenter som ikke kjenner sine egne begrensninger. Det er alt for mange nyutdannede verdensmestere! De er langt "skummlere" enn den usikre nyutdannede som ber om hjelp og veiledning. Anonymous poster hash: aeb2d...ccb
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #15 Skrevet 21. februar 2015 Jeg tenker at kunnskap kommer med praksis og erfaring ( i tillegg til teori) Mange er ganske ferske (og svært unge) når de kommer ut i praksis.... De som burde stryke i praksis, er studenter som ikke kjenner sine egne begrensninger. Det er alt for mange nyutdannede verdensmestere! De er langt "skummlere" enn den usikre nyutdannede som ber om hjelp og veiledning. Anonymous poster hash: aeb2d...ccb Er selvsagt enig i dette også. Mangel på ydmykhet er farlig. men de som ikke har lært seg grunnleggende ting og ikke ser sammenhenger. ..også etter flere år som ferdig sykepleier uten å forstå egne begrensninger er skumle og burde vært fanget opp i praksis. Anonymous poster hash: 3f114...064
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå