Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #1 Skrevet 20. februar 2015 Ble litt inspirert av en annen tråd her!Noen som har morsomme/ rare/irriterende/skremmende/rasende øybelikk i en butikk? med en ansatt som var irriterende eller kanskje en kunde sett fra den ansattes side?Hadde vært morsomt å lese!Kan begynne med å fortelle om en dame i en butikk ( jeg var kunde) som var illsint fordi prøverommet ikke var ryddig! sto å kjefta den ansatte huden full fordi hun ikke hadde ryddet det! Anonymous poster hash: 1acac...514
duracellmamma Skrevet 20. februar 2015 #2 Skrevet 20. februar 2015 Ble litt inspirert av en annen tråd her! Noen som har morsomme/ rare/irriterende/skremmende/rasende øybelikk i en butikk? med en ansatt som var irriterende eller kanskje en kunde sett fra den ansattes side? Hadde vært morsomt å lese! Kan begynne med å fortelle om en dame i en butikk ( jeg var kunde) som var illsint fordi prøverommet ikke var ryddig! sto å kjefta den ansatte huden full fordi hun ikke hadde ryddet det! Anonymous poster hash: 1acac...514 Hadde reagert jeg også, for det skal jo være ryddet for neste kunde, men hadde ikke kjefta de huden full for det om..
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #3 Skrevet 20. februar 2015 Hmm, var en gang da jeg stod i køen i kassa hos Vita. Dama/kjerringa foran meg kjefta som bare pokker pga. en vare lå feil i tilbudskurven. Og skjelte ut kassejenta som bare pokker... Kjerringa ble jo ALDRI ferdig med å kjefte, og ba kassejenta ringe sjefen, for absolutt DEN varen skulle hun ha på tilbud, når det var høyst sannsynlig en kunde som hadde lagt den ikke-tilbuds-varen i tilbuds-kurven..Kassejenta, stakkar, var helt skjelven i stemmen og skalv på hendene.. Da det var min tur, og kjerringa gikk, men klagte høyt på veien ut av buttiken, så sa jeg til kassejenta at hun absolutt ikke skulle bry seg om hva hu dama sa. At ja, hun må bare ha hatt en forferdelig dårlig dag, og lot det gå utover henne.... Jeg "trøstet" henne så godt jeg kunne, men angret fælt på at jeg ikke grep inn. Dette er 3 år siden, jeg var ung, så turte ikke å gripe inn.De sier at de som skjeller ut kassefolka, er den verste sorten mennesker.. Anonymous poster hash: 4cac5...635
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #4 Skrevet 20. februar 2015 Kommer ikke på noe spesielt som kune, men har jobbet i butikk i flere år så har vel mange episoder som ansatt. Og noen har festet seg mer i hukommelsen enn andre. En av de var for eksempel da jeg jobbet i en liten butikk med litt dyrere barneklær. Jeg hadde hjulpet en dame med å finne noen gaver til barnebarna, i det hun komme til kassen for å betale ringer telefonen hennes, hun svarer og forlater disken for å prate, minuttene går og i og med at jeg var alene på jobb akkurat da måtte jeg nesten hjelpe andre kunder også. Når det var gått ca 10 minutter var damen ferdig i telefonen. Akkurat da hjelper jeg en annen skal til å betale, men damen som hadde snakket i telefon bryter da frekt inn og sier: nå var det vel jeg som var først her.... Tror vi ble paffe både jeg og den andre kunden, men jeg klarer å svare henne høflig tilbake at jeg skal hjelpe henne om et øyeblikk.(jeg hadde i mellomtiden gjort klart alt hun skulle ha, så det var bare for henne å betale.) Anonymous poster hash: b8a5c...d45
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #5 Skrevet 20. februar 2015 Jeg ble fysisk angrepet av en kunde fordi H&M ikke produserer bikinier større enn 42 når jeg hadde sommerjobb der. Som om det var min avgjørelse. Jeg ble slått hardt i skuldra og brystet. Jeg har også opplevd å bli skjelt ut fordi vi ikke har ting på lager der jeg jobber nå. Fått høre at jeg har på meg stygge klær ( butikken sine ) og tatt utallige voksne damer med barn i barnevogn for butikktyveri ( de legger klærne under ungene sine ) Folk har også klistra brukte bind på veggene og BÆASJA i prøverommet. Etter 3 år som butikkmedarbeider hadde jeg mista troen på menneskeheten. Anonymous poster hash: f709d...83e
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #6 Skrevet 20. februar 2015 En som har festet seg er vel damen som ble rasende da en av leverandørene hadde sluttet å importere et produkt hun pleide bruke (hun ble høflig forklart at det ikke var mulig å spesialbestille heller, for leverandøren hadde heller ikke varen lenger). Hun kjeftet og smelte, var ikke måte på hvor dårlig service det var og hun skulle klage til høyere hold osv osv, og hun avsluttet hele tiraden med at den ansatte overhodet ikke passet til å jobbe i butikk, hun skulle vasket gulv og doer isteden! Hun var så sinna at hun freste. Anonymous poster hash: 7ae96...0ad
Gjest deterbaremeg:):) Skrevet 20. februar 2015 #7 Skrevet 20. februar 2015 Huff, synes dette er veldig trist lesing:-( tenk at det finnes så mange slemme folk!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #8 Skrevet 20. februar 2015 Den verste opplevelsen min var en butikkansatt som laget et stort nummer forann alle andre kundene, hun mente jeg puttet en yougurt under genseren min. Jeg hadde ikke tatt en yougurt, og jeg følte meg skikkelig krenket. Det verste var alle anklagende blikkene jeg fikk fra alle andre i butikken som naturligvis trodde jeg var en butikktyv. Jeg måtte følge henne inn på et kontor til en eller annen sjef, der det ble avklart at jeg ikke hadde stjålet noe. Det verste var at det frekke kvinnemenneske ikke beklaget feiltagelsen!!! Anonymous poster hash: cf6a3...2e6
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #9 Skrevet 20. februar 2015 Jeg ble fysisk angrepet av en kunde fordi H&M ikke produserer bikinier større enn 42 når jeg hadde sommerjobb der. Som om det var min avgjørelse. Jeg ble slått hardt i skuldra og brystet. Jeg har også opplevd å bli skjelt ut fordi vi ikke har ting på lager der jeg jobber nå. Fått høre at jeg har på meg stygge klær ( butikken sine ) og tatt utallige voksne damer med barn i barnevogn for butikktyveri ( de legger klærne under ungene sine ) Folk har også klistra brukte bind på veggene og BÆASJA i prøverommet. Etter 3 år som butikkmedarbeider hadde jeg mista troen på menneskeheten. Anonymous poster hash: f709d...83e Herregud. Hvor skjedde dette? Anonymous poster hash: f959c...274
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #10 Skrevet 20. februar 2015 Den verste opplevelsen min var en butikkansatt som laget et stort nummer forann alle andre kundene, hun mente jeg puttet en yougurt under genseren min. Jeg hadde ikke tatt en yougurt, og jeg følte meg skikkelig krenket. Det verste var alle anklagende blikkene jeg fikk fra alle andre i butikken som naturligvis trodde jeg var en butikktyv. Jeg måtte følge henne inn på et kontor til en eller annen sjef, der det ble avklart at jeg ikke hadde stjålet noe. Det verste var at det frekke kvinnemenneske ikke beklaget feiltagelsen!!! Anonymous poster hash: cf6a3...2e6 Da hadde jeg faktisk insistert på at de gjorde undersøkelsene sine ute i butikken og ikke inne på kontoret. Slik at andre kunder kunne se at jeg ble feilaktig beskylt for tyveri. Anonymous poster hash: 64db9...ee2
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #11 Skrevet 21. februar 2015 Anonym bruker, on 20 Feb 2015 - 23:00, said: Den verste opplevelsen min var en butikkansatt som laget et stort nummer forann alle andre kundene, hun mente jeg puttet en yougurt under genseren min. Jeg hadde ikke tatt en yougurt, og jeg følte meg skikkelig krenket. Det verste var alle anklagende blikkene jeg fikk fra alle andre i butikken som naturligvis trodde jeg var en butikktyv. Jeg måtte følge henne inn på et kontor til en eller annen sjef, der det ble avklart at jeg ikke hadde stjålet noe. Det verste var at det frekke kvinnemenneske ikke beklaget feiltagelsen!!!Anonymous poster hash: cf6a3...2e Huff og huff!En venn hadde en lignende opplevelse når jeg gikk på ungdomsskolen. Han og en kamerat hadde vært på en elektrobutikk ( typ elkjøp eller expert eller noe) og når de skulle forlate butikken kom en vekter og dro dem inn igjen, og anklaget dem for å ha stjålet mobiltelefoner. Han påstod til og med at han hadde tatt de på overvåkningskamera. Vel, de satt på et kontor i 2 timer før det ble avklart at de ikke hadde noe som helst. De fikk heller ingen beklagelse, men mener foreldrene gikk innom den aktuelle butikken senere.En beklagelse burde man i det minste gi for å ha anklaget uskyldige og tatt 2 timer fra dagen deres Anonymous poster hash: 1acac...514
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #12 Skrevet 21. februar 2015 Som en sa over her; etter 3 år som butikkmedarbeider mister man virkelig troen på menneskeheten. Helt utrolig hvor mange rare, frekke, sure, sinna mennesker som fins! Har opplevd så mye rart at jeg kunne skrevet en hel bok. Kunder generelt er no dritt :-P Anonymous poster hash: 15f7d...d95
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #13 Skrevet 21. februar 2015 Jeg jobber ikke i butikk selv, glad er jeg for det. Men ser jo mye rart. Her en morgen var jeg innom Rema på vei til jobb. Gikk forbi en godtehylle og tittet tilfeldigvis på den. I ene esken som var nesten tom for sjokolade lå den en brukt snuspose. Jeg tok ut sjokoladen og tok esken med bort til hun som var på jobb og ga henne den. Hun ble glad for at jeg gjorde det og fortalte meg at det er helt vanlig at de finner brukte snusposer og snusklyser på gulvet rundt omkring i butikken. Hvem pokker er det som er så grisete og mangler folkeskikk? Anonymous poster hash: 65a49...03a
I scream for icecream! Skrevet 21. februar 2015 #14 Skrevet 21. februar 2015 Jeg satt i kassa i en dagligvareforretning i et par år, og fikk huden full av kjeft av en kunde fordi en vare kosta 2 kr mer i vår butikk enn en annen butikk i nærheten. Jeg var 18 år, jobba noen få timer i uka og hadde selvfølgelig absolutt ingenting jeg skulle ha sagt om prisene. Han avsluttet tiraden med at han heretter bare skulle handle på den andre butikken, men kom jammen innom og handlet flere ganger etter dette. Man opplever mye rart når man jobber i butikk, men også mye koselig. Jeg fikk mye skryt og komplimenter, særlig av gamle menn. Hehe.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #15 Skrevet 21. februar 2015 Var på jobb i julen og en dame kom innom for å spør etter juletrelys, noe vi ikke har og aldri har hatt de fem årene jeg har vært der. Sa beklager at det hadde vi ikke så sa jeg hvor hun kunne finne det i andre butikker på senteret. Men damen sto på sitt og kjeftet meg huden full, for jeg måtte forstå at hun kjøpte slike lys hos oss i FORGÅRS og derfor måtte vi ha de i dag også... Hun ble direkte ufin, ikke enkelt å diskutere når man vet man aldri har hatt varen men kunden står på sitt og blir aggressiv i tillegg Anonymous poster hash: c5d61...546
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #16 Skrevet 21. februar 2015 Jobber på en kjedebutikk, og en dag kom en dame innom og spurte om vi hadde en genser tilsvarende den hun hadde på seg. Vi har en som er veldig lik, og jeg viste hun denne genseren. Hun sa: Nei, jeg vil gjerne ha akkurat den jeg har på meg!" Jeg spurte om jeg kunne få se på merkelappen, og det viste seg at genseren var fra en annen butikk, og av et mer ekslusivt merke. Jeg sa dette til henne, hvorpå hun hardnakket påsto den var fra vår butikk. Jeg sa vi aldri hadde solgt dette merket, og spurte om hun muligens kunne ha tatt feil butikk? Nei det hadde hun så vistens ikke. Endte med å tilkalle sjefen, som forklarte det samme, men hun ga seg ikke. Haha, vi fikk vite senere at huun hadde sendt en klage til hovedkontoret, men de kunne jo ikke hjelpe henne de heller... huff og huff Anonymous poster hash: 1acac...514
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #17 Skrevet 21. februar 2015 verste var vel når en unge hadde hatt et uhell midt i butikken, og moren bare så meg rett inn i øynene, tok ungen sin og gikk ut av butikken... Anonymous poster hash: 1acac...514
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #18 Skrevet 21. februar 2015 Det verste jeg kommer på akkurat nå, var den gangen jeg hadde med en 6 uker gammel baby på butikken. Jeg var fullstendig i ammetåka, og hadde glemt stellebagen hjemme (så hadde ingen bleier eller våtservietter for hånd), men hadde et pledd liggende. Babyen bæsjet seg selvfølgelig helt ut, type fra topp til tå. Vi var langt hjemmefra, så jeg måtte på butikken for å kjøpe bleier og våtservietter. Jeg fjernet de utbæsjede klærne fra ungen, tørket babyen så godt jeg kunne med klærne (som gikk i søpla), men det var ingen tvil om at det var avføring over hele ungen fremdeles (i håret og på tærne også!). Jeg pakket babyen godt inn i pleddet, og tok den "under armen". Rasket med meg bleier og våtservietter, og skyndte meg til kassa. Babyen skrek som besatt.Der, på andre siden av isdisken, kom det en kvinne med stappfull handlevogn. Da hun så meg på vei til kassa, begynte hun å løpe! Jeg ble litt lamslått, da jeg helt klart hadde rukket frem i god tid før henne om hun ikke hadde løpt. Så jeg måtte stå med babyen på armen, full av avføring, skrikende, og den andre hånden med en pakke bleier og våtservietter. Attpåtil, da denne damen skulle betale, slo hun like så godt av en solid prat med dama som sto i kassa. Kassadama ga meg flere unnskyldende blikk, og prøvde helt tydelig å bli kvitt dette kvinnemennesket som pratet om at hun hadde vunnet litt i lotto på lørdagen, og at hun nå skulle kose seg med masse god mat, og i morgen skulle hun til frisøren, for der hadde hun ikke vært på månedsvis... Kjære vene, jeg tror det tok nærmere en halvtime før jeg fikk komme til kassa! Dette var en liten butikk, og hun dama bak kassa var eneste på jobb (en søndag). Det gikk faktisk flere uker før jeg tørte ta med meg baby på kjøretur igjen, i tilfelle det samme skulle skje. Anonymous poster hash: b5770...046
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #19 Skrevet 21. februar 2015 Huff! så mange fæle mennesker Anonymous poster hash: 1acac...514
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #20 Skrevet 21. februar 2015 Sist jeg var på El kjøp kom det inn en illsint mann, varen han hadde ikke abonnement. Sa han hadde ringt flere ganger. Kassadama, en ung jente ble helt satt ut av å bli kjefte på. Fikk tilkalt sjefen sin. Prøvde å trøste henne. Stakkars. Jeg skal aldri sitte i kassa. Anonymous poster hash: 7d522...e56
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #21 Skrevet 21. februar 2015 Jeg ble fysisk angrepet av en kunde fordi H&M ikke produserer bikinier større enn 42 når jeg hadde sommerjobb der. Som om det var min avgjørelse. Jeg ble slått hardt i skuldra og brystet. Jeg har også opplevd å bli skjelt ut fordi vi ikke har ting på lager der jeg jobber nå. Fått høre at jeg har på meg stygge klær ( butikken sine ) og tatt utallige voksne damer med barn i barnevogn for butikktyveri ( de legger klærne under ungene sine ) Folk har også klistra brukte bind på veggene og BÆASJA i prøverommet. Etter 3 år som butikkmedarbeider hadde jeg mista troen på menneskeheten. Anonymous poster hash: f709d...83e troen på menneskeheten kan man miste av mange av raringene her inne også Anonymous poster hash: eaf86...a08
pifi med tre nurk Skrevet 21. februar 2015 #22 Skrevet 21. februar 2015 Jeg ble kalt en jævla Rema hore en gang da jeg nektet et par å kjøpe to halvlitere med øl fordi klokka var 20.03. Hehe. Jeg tok det ikke så tungt, men det er jo litt stusselig å snakke til folk på den måten..
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #23 Skrevet 21. februar 2015 Det verste jeg kommer på akkurat nå, var den gangen jeg hadde med en 6 uker gammel baby på butikken. Jeg var fullstendig i ammetåka, og hadde glemt stellebagen hjemme (så hadde ingen bleier eller våtservietter for hånd), men hadde et pledd liggende. Babyen bæsjet seg selvfølgelig helt ut, type fra topp til tå. Vi var langt hjemmefra, så jeg måtte på butikken for å kjøpe bleier og våtservietter. Jeg fjernet de utbæsjede klærne fra ungen, tørket babyen så godt jeg kunne med klærne (som gikk i søpla), men det var ingen tvil om at det var avføring over hele ungen fremdeles (i håret og på tærne også!). Jeg pakket babyen godt inn i pleddet, og tok den "under armen". Rasket med meg bleier og våtservietter, og skyndte meg til kassa. Babyen skrek som besatt. Der, på andre siden av isdisken, kom det en kvinne med stappfull handlevogn. Da hun så meg på vei til kassa, begynte hun å løpe! Jeg ble litt lamslått, da jeg helt klart hadde rukket frem i god tid før henne om hun ikke hadde løpt. Så jeg måtte stå med babyen på armen, full av avføring, skrikende, og den andre hånden med en pakke bleier og våtservietter. Attpåtil, da denne damen skulle betale, slo hun like så godt av en solid prat med dama som sto i kassa. Kassadama ga meg flere unnskyldende blikk, og prøvde helt tydelig å bli kvitt dette kvinnemennesket som pratet om at hun hadde vunnet litt i lotto på lørdagen, og at hun nå skulle kose seg med masse god mat, og i morgen skulle hun til frisøren, for der hadde hun ikke vært på månedsvis... Kjære vene, jeg tror det tok nærmere en halvtime før jeg fikk komme til kassa! Dette var en liten butikk, og hun dama bak kassa var eneste på jobb (en søndag). Det gikk faktisk flere uker før jeg tørte ta med meg baby på kjøretur igjen, i tilfelle det samme skulle skje. Anonymous poster hash: b5770...046 Sjokkert! For ei megge, beklager ordbruken! Anonymous poster hash: b87ce...a54
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #24 Skrevet 21. februar 2015 Jeg ble skjelt ut og anklaget for å drive med svindel av en ansatt i en kjedebutikk en gang. Jeg hadde vært på et kjøpesenter i en annen by, og funnet kjempefine bukser. Jeg prøvde den i en farge, og tok med meg en til i en annen farge på vei til kassa, betalte og dro. Da jeg kom hjem oppdaget jeg at den buksa jeg ikke hadde prøvd manglet flere beltehemper og at det i tillegg var ulike lengde på beina. Jeg tok den derfor med meg til kjedebutikken på mitt lokale senter for å klage, og for å få byttet den inn i ei bukse uten feil. Jeg gikk rett til kassa, viste fram kvitteringen og buksa, forklarte hvor jeg hadde kjøpt den, hva som var feil og spurte om de hadde den i den fargen og str. Jeg var blid og høflig. Da tippet det fullstendig for damen bak kassa. Hun begynte å rope til meg at slike bukser førte ikke kjeden, at kvitteringen min var falsk, at jeg ikke skulle prøve meg på svindel hos henne, og at hun skulle ringe politiet. Jeg sa at det måtte hun gjerne gjøre, men da ombestemte hun seg, og begynte å skrike "ut!" "Gå ut!". Folk stoppet selvfølgelig og kikket på opptrinnet, og jeg ble temmelig varm i kinna. Jeg samlet sammen bukse, kvittering og pose, og var godt i gang med å formulere klagen til sjefen hennes i hodet mens jeg gikk. Da gikk jeg rett forbi et helt stativ med like bukser som den jeg hadde kjøpt, 5 meter fra kassa. Da kunne jeg ikke dy meg. Grep ei bukse fra stativet, snudde meg og ropte "Så rart at dere ikke fører disse buksene når det er et fullt stativ her!" Da kom en annen ekspeditør løpende fra en annen del av butikken, beklaget det som hadde skjedd og det var selvfølgelig ikke noe problem å få byttet buksa. Den "gale" damen så jeg aldri igjen i den butikken... Anonymous poster hash: 07f40...177
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #25 Skrevet 21. februar 2015 Jeg har jobbet i butikk i mange år, og det er utrolig så mye frekke, ufyselige mennesker som finnes!!! Og det er forresten ikke ungdommer som er verst - langt ifra!!! De verste er vel de som er 50 + Anonymous poster hash: 68144...858
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå